To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Από την Τουρκία με αγάπη

Από την Τουρκία με αγάπη
Από την Τουρκία με αγάπη

Του Ντάνου Τσάκαλου, Marketing Manager του Thinkdigital Group

«Είναι μεγάλη η βιομηχανία του οnline;», αναρωτήθηκε στην εναρκτήρια ομιλία του ο Alain Heureux, πρόεδρος του IAB Europe. Ρητορικό προφανώς το ερώτημά του, μια και, όπως έσπευσε να συμπληρώσει, μόνο στην Ευρώπη το οnline απορρόφησε το 2011 διαφημιστικά κονδύλια ύψους 20,9 δισ. ευρώ. Και παρά την ύφεση που μαστίζει αρκετές αγορές της γηραιάς ηπείρου, η online διαφήμιση είδε πέρυσι την επίδοσή της να αυξάνεται κατά 14,5%. Εξίσου εντυπωσιακή (εξακολουθεί να) είναι, μάλιστα, η άνοδος που παρουσιάζει η διείσδυση του Διαδικτύου πανευρωπαϊκά. Πόσοι συχνάζουν πια στις γειτονιές του οnline; Περί τα 426 εκατ. χρήστες, ήτοι το 65% των Ευρωπαίων.

Η αγορά του Διαδικτύου έχει, λοιπόν, γιγαντωθεί. Και μία από τις χώρες με αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης είναι η Τουρκία, όπου online βρίσκεται πια το 59% των κατοίκων και μάλιστα κάθε εβδομάδα «σερφάρει» σχεδόν όσες ώρες βλέπει τηλεόραση - 18,3 και 18,7 ώρες αντίστοιχα. Γι’ αυτό και κάθε άλλο παρά ξάφνιασε η απόφαση του δαιμόνιου Plamen Russev να διοργανώσει φέτος τη Webit Congress όχι στη Σόφια αλλά στην κοσμοπολίτικη Κωνσταντινούπολη των 14 εκατ. κατοίκων.

Από το facebook…

Τι είδαμε, λοιπόν, και τι ξεχωρίσαμε στη Webit 2012; Ναι, το wi-fi ήταν προβληματικό και δικαίως γκρίνιαξαν αρκετοί. Ωστόσο, σε επίπεδο περιεχομένου η Webit κάθε άλλο παρά απογοήτευσε, αφού το πρόγραμμα περιλάμβανε, σε παράλληλα sessions, δεκάδες σεμινάρια για το Digital Marketing και την καινοτομία, για τις Τηλεπικοινωνίες, την οnline Επιχειρηματικότητα και το eCommerce. Και όπως ήταν αναμενόμενο, ειπώθηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες απόψεις: Ο Diego Oliva, Regional, Director του facebook σε Μέση Ανατολή, Αφρική και Νότια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τόνισε ότι «το 92% εμπιστεύεται αυτά που ακούει από φίλους και συγγενείς». Ισχυρίστηκε επίσης ότι «οι καλύτερες ιδέες μπορούν να προκύψουν από οπουδήποτε στον κόσμο» και μας προέτρεψε να αξιοποιήσουμε το γεγονός ότι οι «σχέσεις μεταξύ των brands και των καταναλωτών γίνονται όλο και πιο ανθρώπινες».

Από την άλλη, ο Guillaume du Gardier, Head of Digital Media της Ferrero στη Δυτική και Νότια Ευρώπη, εξήγησε ότι «αυτό που μετράει και θα πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι οι ενεργοί fans». Καλό θα ήταν συνεπώς να έχουν τα brands την επιλογή να διαγράφουν από τη facebook page τους όλους εκείνους τους fans που δεν έχουν εμπλακεί με το brand εδώ και πολλούς μήνες. Αντίστοιχα, ο Matthieu Chereau, CEO της Tigerlily, εστίασε στα βασικά KPIs, σε ό,τι αφορά το visibility, το acquisition και το engagement, για επιτυχημένη παρουσία στο facebook, ενώ η Nikki Mendonca, πρόεδρος EMEA της OMD, αναφέρθηκε στην καταλυτική συμβολή του mobile connectivity στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες.

…στον Martin Luther King

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Βρετανός δημιουργικός Chris Clarke, Chief Creative Officer της LBi, επισήμανε την ανάγκη «να συνδυάσουμε τη δημιουργικότητα με την τεχνολογία, το storytelling με το data». Ο δε Andrey Serbant, Director, Product Marketing της Yandex, παραδέχτηκε ότι «τα νούμερα παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στο Marketing», ωστόσο «ακόμα και στην εποχή του Big Data, το πιο σημαντικό εργαλείο για κάθε marketer πρέπει να είναι το μυαλό».

Στη Webit έδωσε το «παρών», όμως, και ο Οδυσσέας Ντότσικας. Ο Managing Director του Thinkdigital Group, ο οποίος συμμετείχε τόσο με ομιλία όσο και με παρουσία σε δύο πάνελ, εξήγησε, μεταξύ άλλων, ότι «το μοντέλο AIDA δεν ζει πια ανάμεσά μας» και υπενθύμισε ότι «πολλές ισχυρές επιχειρήσεις έχουν αναπτυχθεί σε περιόδους ύφεσης». Πράγματι. Μόνο που για να συμβεί αυτό χρειάζεται, όπως είχε πει κάποτε ο Martin Luther King και επανέλαβε στην παρουσίασή του ο Marvin Liao, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Yahoo, να θυμόμαστε ότι «η επιβίωσή μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση, να προσαρμοζόμαστε σε νέες ιδέες και να αντιμετωπίζουμε την πρόκληση των αλλαγών».

Give Greece… an award

Στο πλαίσιο της πολυσυλλεκτικής Webit πραγματοποιήθηκαν τα Webit Awards, στα οποία διαγωνίστηκαν 230 έργα από 21 χώρες. Συνολικά βραβεύτηκαν 11 καμπάνιες -μία για κάθε κατηγορία- και η κριτική επιτροπή επιφύλαξε μία ευχάριστη έκπληξη για την Ελλάδα. Κι αυτό γιατί στην κατηγορία «Charity and Voluntary Sector» βραβεύτηκε η καμπάνια «Give Greece a Chance», στην υλοποίηση της οποίας συνέβαλαν οι Bakers Digital Communication, V+O Communication, Felix Bni και ForestView. Μεταξύ των υπόλοιπων νικητών ήταν στην κατηγορία «Media» η καμπάνια «The Headline News Cup Sleeve» από την Y&R Dubai, στην «Best Use of Social Media» το «FreeZone Live Young, Live Free» από την Plasenta Conversation Agency, στην «Best Use of Mobile» το «Ιstanbul Shopping Fest» της Boom Digital Nation και στην κατηγορία «Best Use of Video» η καμπάνια «Avon Space for me» από την G2 Romania.

Στο βάθρο με τα startups

Τα Webit Awards δεν ήταν ο μόνος διαγωνισμός, καθώς «έτρεξε» και το «Webit StartUp Challenge», στο οποίο δήλωσαν συμμετοχή 503 startups. Από αυτές επελέγησαν από επιτροπή και χρήστες 21 εταιρείες, οι οποίες κέρδισαν το δικαίωμα να αποκτήσουν το δικό τους περίπτερο στη Webit. Και λίγο προτού ολοκληρωθεί η Webit και σβήσουν τα φώτα, κάθε startup είχε 5 λεπτά να πείσει τους κριτέςκαι να κερδίσει ένα από τα 3 βραβεία. Ποιοι ξεχώρισαν; Στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου ανέβηκε το mySugr (www.mysugr.com), μία αυστριακή εταιρεία που ιδρύθηκε από δύο διαβητικούς, η οποία σκοπεύει να σώσει ζωές. Όσο για τα άλλα δύο διακριθέντα startups, αυτά ήταν το Sellbox s.c. (www.sellboxhq.com) από την Πολωνία και το InfoDif Co (www.infodif.com) από την Τουρκία.

Πήγαν, είδαν, σχολίασαν

Άλεξ Καραγεώργης, Country Manager Ελλάδα, Κύπρος, Αλβανία, Thinkdigital


Αυτή ήταν η δεύτερη φορά που παραβρέθηκα στην Webit και με χαρά βλέπω ότι αναπτύσσεται σε κορυφαίο Digital φεστιβάλ για τη γεωγραφική περιοχή μας. Έχω δώσει το «παρών» σε πολλές αντίστοιχες διοργανώσεις του εξωτερικού και πάντοτε αναρωτιόμουν γιατί δεν γινόταν ένα ανάλογου βεληνεκούς γεγονός και στα μέρη μας. Όχι πια. Η παρουσία της Webit στην Κωνσταντινούπολη, μία πόλη η οποία συνδέει την Ανατολή με τη Δύση, φανερώνει την όλο και μεγαλύτερη δυναμική του Digital Marketing. Είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τη μία συναρπαστική ομιλία από την άλλη, ωστόσο αυτό που αποτέλεσε για εμένα την πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη ήταν η παρουσίαση του Safdar Mustafa, Head of Mobile Media του Al Jazeera. Η νέα πραγματικότητα της crowd sourced δημοσιογραφίας αποτελεί συναρπαστική εξέλιξη στο πώς δημιουργείται το περιεχόμενο. Και σίγουρα θα επηρεάσει το DNA των Online Μέσων παγκοσμίως.

Γιώργος Φραγκάκης, Head Performance Marketing, ForestView

Για πρώτη φορά στη Webit έγινε αρκετή συζήτηση για digital cross-channel Μarketing και performance, πράγμα το οποίο προσωπικά με χαροποίησε ιδιαίτερα, καθώς είναι μία κατεύθυνση στην οποία η Forestview έχει επενδύσει. Ένα από τα καινούργια κανάλια του performance και cross-channel Marketing είναι και το Mobile. Κάθε χρονιά ακούμε ότι είναι η χρονιά του Mobile και κάθε χρονιά δεν είναι. Η πραγματικότητα είναι ότι οι χρήστες βρίσκονται ήδη εκεί, όχι όμως και οι διαφημιζόμενοι. Το βλέπουμε άλλωστε και από το δικό μας mobile δίκτυο, όπου το ελληνικό traffic ανέβηκε, μόλις σε 6 μήνες, από τα 70 εκατ. impressions στα 100m εκατ. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Henri Moissinac, Head of mobile EMEA στο facebook, ότι από web based εταιρεία, στόχος του facebook είναι να γίνει mobile based. Παραδέχτηκε, μάλιστα, ότι η στρατηγική τους για το Instagram ήταν λανθασμένη και έπρεπε εξ αρχής να είχαν στήσει τις υπηρεσίες τους για mobile συσκευές! Αντίστοιχα και η Google παρουσίασε αύξηση στη χρήση των mobile συσκευών. Ίσως, λοιπόν, το 2013 να είναι και χρονιά για τους διαφημιζόμενους στο Mobile.