To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Το μέλλον του εμπορίου

Το μέλλον του εμπορίου
Το μέλλον του εμπορίου

Με επιτυχία και με τη συμμετοχή 170 υψηλόβαθμων στελεχών πραγματοποιήθηκε το συνέδριο «E-Commerce Forum 2020: The way to Excellence» από την Direction Εκδοτικός Οργανισμός Α.Ε. σε συνεργασία με το neoecommerce.gr. Το συνέδριο διοργανώθηκε στις 21 και 22 Νοεμβρίου στο Deree-The American College of Greece (Pierce Theater) στην Αθήνα και στόχος του ήταν η ενημέρωση των επιχειρηματιών του ελληνικού εμπορίου για τον τρόπο επίτευξης της αριστείας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο μέσω της παρουσίασης των βέλτιστων πρακτικών των νέων επιχειρηματικών μοντέλων, αλλά και των τελευταίων εξελίξεων του λεγόμενου «μελλοντικού» εμπορίου.

Κεντρικός ομιλητής ήταν o Nils Müller - CEO Trendone, με θέμα «The World In 2025 - Future of Retail & Multichannel Commerce» ενώ άλλοι διεθνείς και Έλληνες ομιλητές καταπιάστηκαν με όλες τις πτυχές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το Συνέδριο είχε σαν Silver Sponsor το skroutz.gr και διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του ΣΕΛΠΕ, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του GRECA, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL), του ΣΕΚΕΕ, του ΕλληνοΓερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του ΕΠΑΜ.

H Πρώτη ημέρα

Την πρώτη ημέρα της ημερίδας «άνοιξε» με χαιρετισμό ο Ευστάθιος Ιντζεΐδης από το neoecommerce.gr, ενώ τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε εκπροσωπώντας την Direction Eκδοτικός Οργανισμός, η Corporate Communications & CSR Manager της εταιρείας Λίνα Δέδε. Επίσης, χαιρετισμό απηύθυναν ο David G. Horner, President Τhe American College of Greece, o Αντώνης Μακρής Πρόεδρος ΣΕΛΠΕ, ο Φώτης Δαούσης Αντιπρόεδρος Οικονομικών του Δ.Σ. της ΕΕL, ο Ιωάννης Κουρνιώτης Πρόεδρος ΕΠΑΜ, η Κατερίνα Καραγιάννη Γενική Γραμματέας GRECA και ο Γιάννης Κωτσής-Γιανναράκης Γενικός Διευθυντής ΣΕΚΕΕ. Στη συνέχεια οι κεντρικοί ομιλητές του συνεδρίου από το διεθνή και τον ελληνικό χώρο κάλυψαν όλο το φάσμα του ηλεκτρονικού εμπορίου από τα Shopping Clubs, τα e-Food και τη Μαζική Εξατομίκευση μέχρι τα Πληροφοριακά Συστήματα και τη Διεθνοποίηση των Επιχειρήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μίλησαν για τη μέχρι τώρα πορεία των επιχειρήσεών τους από το χώρο του παραδοσιακού εμπορίου και των επώνυμων προϊόντων, τις θετικές και τις αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετώπισαν, καθώς και το μέλλον που προσδοκούν ότι θα φέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ανάπτυξη της Ελλάδας.

Ο κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου, Nils Muller, CEO Trendone με θέμα «The World in 2025-Future of Retail & Multichannel Commerce» πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση στους συμμετέχοντες, δίνοντας μια εικόνα από το μέλλον του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου. Μεταξύ άλλων σημείωσε πως το πιο σημαντικό είναι να προσφέρεις στον καταναλωτή μια ενιαία, ευχάριστη και βολική αγοραστική εμπειρία, ενώ αναφέρθηκε σε τεχνολογικές εξελίξεις όπως οι Εικονικές Δοκιμές (Virtual Fitting), το Πολυκαναλικό Εμπόριο (multi- to omnichannel), το Gamification, το shy-tech (ηλεκτρονικές συσκευές χωρίς πληκτρολόγια που διαθέτουν σύστημα εντοπισμού μέσω των δακτύλων), το solomo (social local mobile), τα Smart Data & Tracking, το λεγόμενο Outernet, το Web of Things, κ.ά. Κλείνοντας, τόνισε ότι στο μέλλον θα επι- κρατήσει phygital digital, ο συνδυασμός του φυσικού (προσωπική επαφή με τον πελάτη) με το ψηφιακό.

Στη συνέχεια ο Ευστάθιος Ιντζεΐδης από το neoecommerce πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση με θέμα «Έκρηξη στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου». Αναφέρθηκε σε 13 διαφορετικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου ξεκινώντας με το Office-Online, τα Shopping Clubs, τις Δημοπρασίες, το Location Based commerce, τα Shopping Parties (το ιδανικό ηλεκτρονικό portal για τις γυναίκες), το ondemand commerce (παραγωγή κατ’ απαίτηση), το mass customization (μαζική εξα- τομίκευση), το crowdsourcing (πληθο-πορισμός), το social commerce, το re-commerce (μεταπώληση μεταχειρισμένων προϊόντων, αυτό το μοντέλο θα είναι σημαντικό για την οικολογία), το collaborative-sharing commerce (π.χ. θα μπορούν να βρουν οι χρήστες ένα μέρος για να περάσουν τις διακοπές τους, εύρεση εστιατορίων κ.λπ.), το delivery commerce (υπηρεσίες ταχυμεταφορών εγγράφων και δεμάτων, όπως το ΙΚΕΑ pick up service) και το honest commerce (το έντιμο ηλεκτρονικό εμπόριο που θα αναλύει το κόστος των προϊόντων).

Ακολούθησε ο Thorsten Scharmacher, Head of Central Management, European Trustmark Scheme Euro-Label, ο οποίος καταπιάστηκε με το θέμα «Euro-Label- The European Trustmark Scheme for sale onlineshopping». Στην ομιλία του υπογράμμισε δύο βασικά σημεία για το online-shopping , τη σημασία ύπαρξης Ευρωπαϊκού Σήματος Αξιοπιστίας(European Code of Conduct) για τις επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και τη δημιουργία μιας ειδικής πλατφόρμας παραπόνων για την ασφαλή χρήση των συναλλαγών. Όπως μάλιστα σημείωσε, το Σήμα Αξιοπιστίας μπορεί σύντομα να εισαχθεί και στην Ελλάδα.

Στο βήμα τον διαδέχθηκε ο Jurgen Hofman, CEO GroupSales, του οποίου η παρουσίαση είχε θέμα «Good Deals»-Lessons Learned within the last 5 years in Western-Europe». Όπως σημείωσε, Good Deals σημαίνει να είναι ευχαριστημένοι και οι συνεργάτες μεταξύ τους και οι πελάτες, ενώ έδωσε συμβουλές για τους επιχειρηματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου (Do’s and Dont’s) ως προς την επιλογή μιας καλής συνεργασίας, επικοινωνίας, ευελιξίας, με εναλλακτικές και γρήγορες αλλαγές σε θέσεις που βρίσκονται ακατάλληλα άτομα.

Μετά την ομιλία του Jurgen Hofman, ακολούθησαν οι Μάκης Θέμελης, CEO brandsGalaxy, Λάμπρος Πανούσης, πρώην Operations Manager MelinaMay και Jurgen Hofmann, CEO GroupSales σε panel με θέμα «Shopping Clubs-What’ s Next?».

Ο επόμενος ομιλητής του συνεδρίου, ο Κωνσταντίνος Πετεινάρης, Operations Manager brandsGalaxy, πρώην eCommerce Manager Quelle στην παρουσίασή του με θέμα «Τα λάθη των Καινοδεινοσαύρων - Το παράδειγμα της Quelle», αναφέρθηκε στο κλείσιμο της Quelle, η οποία απασχολούσε προσωπικό 18.000 σ’ όλο τον κόσμο. Επίσης, σημείωσε ότι η Ελλάδα αργεί πολύ να ακολουθήσει τις τάσεις της Ευρώπης όσον αφορά το Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Στη συνέχεια, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Founder & CEO Volcano, στην παρουσίασή του με θέμα «Προκλήσεις και προοπτικές της αγοράς επίπλου» σημείωσε πως τα e-shop αποτελούν μια διέξοδο για την Ελλάδα υστερώντας όμως πολύ σε σχέση με τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, ειδικά στο χώρο του επίπλου. Τόνισε πως για να λειτουργήσει σωστά ένα e-shop εκτός από μια φιλική προς το χρήστη πλατφόρμα, χρειάζεται και ένα καλό call center για να δίνει περαιτέρω πληροφορίες, καθώς και ότι οι εταιρείες πρέπει να προτείνουν καινοτόμα προϊόντα στους καταναλωτές.

Μετά τον Κωνσταντίνο Κωνσταντινίδη, ακολούθησε ο Kai-Thomas-Krause, COO & CO-Founder Couch Commerce, ο οποίος μίλησε για το «Couch Commerce or mobile commerce? Why merchants need to care about smartphones and tablets».

Από τη μεριά του, ο Ιωάννης Κουρνιώτης, President & CEO Telemarketing S.A., μίλησε για την πορεία εξέλιξης της εταιρείας από το 1987 που ιδρύθηκε έως σήμερα. Μεταξύ άλλων τόνισε πως το teleshopping έχει μέλλον στις μαζικές αγορές και ανέφερε πως οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί λόγω του online mobile. Εκτίμησε, επίσης, πως στα επόμενα τρία χρόνια η αγορά στην Ελλάδα θα καταγράψει άνοδο, δηλώνοντας αισιόδοξος ότι θα γίνουν βήματα επενδύσεων και στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου και στις πωλήσεις από την τηλεόραση.

Η Ξένια Κούρτογλου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος Focus Bari S.A., στην παρουσίασή της «Female Commerce - Voulez vous chercher avec moi?» ασχολήθηκε με τον τρόπο που προχωρούν οι γυναίκες σε αγορές τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο. Ειδικά για το e-shopping σημείωσε πως οι άντρες δαπανούν σχεδόν τα διπλάσια για αγορές (περίπου 600 ευρώ) ενώ οι γυναίκες παραδόξως το προτιμούν λιγότερο και ξοδεύουν και λιγότερα (302 ευρώ) κατά μέσο όρο.

Στη συνέχεια η Βάσια Πολυδώρου, Marketing Coordinator Pet City S.A., στην παρουσίασή της με τίτλο «Εξειδίκευση -Παράγων επιτυχίας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο» αναφέρθηκε στις πρακτικές της εταιρείας της. Για την PetCity το 15%-20%του τζίρου προέρχεται από το e-commerce, με την εταιρεία να καταβάλει σημαντική προσπάθεια, τόσο όσον αφορά τις τιμές όσο και την ενημέρωση των πελατών.

Την πρώτη ημέρα έκλεισε με το panel που συμμετείχαν ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Founder & CEO Volcano και ο Φώτης Αντωνόπουλος, Founder & CEO OliveShop.com με θέμα «Προκλήσεις Διεθνοποίησης Ηλεκτρονικού Επιχειρείν».



H δεύτερη ημέρα

Τη δεύτερη ημέρα το λόγο πήρε πρώτα ο Paul Blazek, CEO της cyLedge Media, κάνοντας αναφορά στη μαζική εξατομίκευση (mass customization). Aναφέρθηκε στο κατάστημα Schoko Kreation στο Βερολίνο, στο οποίο ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει τη δική του σοκολάτα, επιλέγοντας μέσα από μια πλούσια ποικιλία τα συστατικά που επιθυμεί. Με αυτόν τον τρόπο τροφοδοτείται η περιέργεια του πελάτη να δοκιμάσει κάτι το διαφορετικό, δημιουργώντας μάλιστα τη δική του σοκολάτα. Το shopping γίνεται έτσι εμπειρία. Με βάση αυτό το παράδειγμα σημείωσε πως η εξατομίκευση προσφέρει την πολυπόθητη διαφοροποίηση σε σχέση με την κοινή αγορά.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Μichael Bruck, CEO της Chocri GmbH, μίλησε για τη Μαζική Εξατομίκευση στη Γερμανία και για τη συνεργασία της Chocri με την Coca-Cola. Eπισήμανε τη σημασία του ρόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κομμάτι της εξατομίκευσης και τόνισε πως «με προσωποποιημένα προϊόντα προσελκύεις τον πελάτη πιο εύκολα».

Ο επόμενος ομιλητής ήταν ο Jesse John Gibson, Manager of International Relations της Shopware AG, ο οποίος αναφέρθηκε στην καινούργια ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας του την Bepado, την οποία εμπνεύστηκαν από τα γνωστά ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα (facebook κτλ). Το Bepado χειρίζεται και οργανώνει τις παραγγελίες (τυποποιημένα και αυτόματα) ενός ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς να αντιλαμβάνεται ο πελάτης ότι εμπλέκεται σε αυτή τη διαδικασία και το Bepado.

Στη συνέχεια ο Γιώργος Παπαλέξης, CEO της Zolotas, παρουσίασε το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας. Όσον αφορά την επιλογή της εταιρείας να μπει στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανέφερε πως το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα προσέγγισης όσων «δεν νιώθουν άνετα να μπουν σε ένα τόσο ακριβό χώρο όπως το κοσμηματοπωλείο Zολότας ή δεν έχουν το χρόνο για να το κάνουν. Είναι σημαντικό να εισέλθουμε στο κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα για να προσελκύσουμε πελάτες που αλλιώς δεν θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο προϊόν μας» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ τόνισε πως στο e- shop ενός luxury brand η αισθητική παίζει κυρίαρχο ρόλο.

Στο βήμα τον διαδέχτηκε ο Παναγιώτης Γκεζερλής, e-Business Consultant της Be e-Business, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η ελληνική αγορά ίσως παρουσιάζεται διστακτική να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο κόστος και στο χρόνο απόσβεσης ενώ τόνισε ότι στην αρχή ενός τέτοιου είδους εγχειρήματος οι λιανέμποροι χρειάζονται καθοδήγηση, σωστές συμβουλές και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό.

Από τη μεριά του ο Γεώργιος Ι. Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσίασε την έρευνα του ELTRUN και του neoecommerce.gr σχετικά με τη «Δραστηριότητα, τις Υποδομές και Logistics των ελληνικών eShops». Σύμφωνα με την έρευνα και όσον αφορά τους ετήσιους τζίρους των ελληνικών προϊόντων στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο ρουχισμός. Ακολουθούν οι ηλεκτρονικές συσκευές, στην τρίτη θέση τα είδη νοικοκυριού και στην τέταρτη τα καλλυντικά / φάρμακα. Όσον αφορά τις υπηρεσίες, την πρώτη θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να διατηρεί ο ταξιδιωτικός κλάδος. Ο κ. Δουκίδης έκανε λόγο ακόμη για το 21% των ελληνικών e-shopς τα οποία προωθούν τις πωλήσεις τους σε διεθνείς αγορές, ενώ τόνισε πως αν και ο αριθμός των καταναλωτών που προχωρούν σε διαδικτυακές αγορές στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρός, εντούτοις προχωρούν σε σημαντικού ύψους συναλλαγές.

Την επόμενη παρουσίαση έκανε ο Κωνσταντίνος Γεράρδος, CEO της εταιρείας Πλαίσιο Computers. Aναφέρθηκε στην επιτυχία που γνωρίζει το ηλεκτρονικό κατάστημα plaisio.gr, σημειώνοντας μάλιστα πως αυτό το χρόνο είχε 105.000 επισκέπτες την ημέρα. Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο οι στόχοι της εταιρείας είναι να ενισχύσει την επισκεψιμότητα και να κάνει τον επισκέπτη πελάτη, αφού πρώτα τον κάνει μελος. Μεταξύ άλλων τόνισε: «Ο Έλληνας κοιτάει online αλλά αγοράζει από το κατάστημα, διότι έτσι έχει συνηθίσει. Άρα πρώτος εχθρός του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα εί ναι η συνήθεια, δεύτερος η αξιοπιστία και τρίτος η ακρίβεια».

Aκολούθησε panel με τίτλο Consumer Electronics, με το Δημήτρη Κατραβά, Ceo Media Saturn και το Δημήτρη Θεοφάνους, Εμπορικό Διευθυντή QuestOnLine Sa (You.gr), oι οποίοι μίλησαν για την απήχηση που έχουν οι ηλεκτρονικές συσκευές στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε διάλογος μεταξύ του Ευστάθιου Ιντζεΐδη και των ομιλητών Κώστα Πεσματζόγλου, CEO του Caremarket.gr και Δημήτρη Κουτσολιούτσου, CEO του Gineagrotis.gr. Ο Κώστας Πεσματζόγλου αναφέρθηκε στο ηλεκτρονικό κατάστημα supermarket Caremarket.gr, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε πολυάσχολους ανθρώπους με περιορισμένο ελεύθερο χρόνο αλλά και σε εταιρείες, ενώ ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος για το ηλεκτρονικό κατάστημα Gineagrotis.gr, όπου ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει φρέσκα βιολογικά λαχανικά και φρούτα ελεγμένης ποιότητας κατευθείαν από τον παραγωγό.

Στην παρουσίαση της Skroutz με τίτλο «Best Practices in e-retail: Shaping the e-shopping experience towards 2020», η εταιρεία μίλησε για την επιτυχημένη της πορεία στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, παραθέτοντας στατιστικά στοιχεία, καθώς επίσης συμβουλές για την επίτευξη του Άριστου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.

Αμέσως μετά ακολούθησε panel με τίτλο «Προοπτικές της Βιβλιαγοράς» με τις ομιλήτριες Ντορίτ Μεγήρ, Εμπορική Διευθύντρια του Greekbooks.gr και Νικόλ Παπασωτηρίου, COO Βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου.

Στη συνέχεια ο δόκτωρ Ευάγγελος Μουστάκας, καθηγητής στο American College of Greece τόνισε τη σημασία της έρευνας πριν από την έναρξη ενός καινούργιου επιχειρηματικού εγχειρήματος. Επίσης δήλωσε αισιόδοξος ότι σταδιακά η Ελλάδα θα επιδείξει επιδόσεις αντίστοιχες με εκείνες της Γερμανίας στο χώρο του e commerce, καθώς ο καταναλωτής σήμερα ξέρει τι θέλει και θα το δείξει.

Τελευταίος ομιλητής ήταν ο Ζανής Λαλάς, CEO του e-shop Ζ-Mall, ο οποίος μίλησε όχι μόνο για την επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος που διευθύνει αλλά και το πρόγραμμα πιστότητας που έχει εφαρμόσει. Όπως ανέφερε, η Z- Mall είναι η μοναδική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσία επιβράβευσης πελατών. Πιο συγκεκριμένα εξήγησε ότι με κάθε αγορά από το Z-Mall ο πελάτης αποκτά Ζ coins, και όταν μαζέψει ένα συγκεκριμένο ποσό έχει τη δυνατότητα να τα εξαργυρώσει και να αποκτήσει δώρα, όπως ένα ταξίδι. «Με αυτό το πρόγραμμα πιστότητας (loyalty), το οποίο είναι ενεργό 4 χρόνια, θέλουμε να κρατήσουμε τον πελάτη. Δεν το έχουμε ολοκληρώσει βέβαια, ακόμη έχουμε πολλά να κάνουμε» ανέφερε.

Το συνέδριο έκλεισε panel συζήτησης για το μέλλον του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, στο οποίο συμμετείχαν οι ομιλητές Γιώργος Δουκίδης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Ζανής Λαλάς, Ceo Ζ- Mall και ο Ιωάννης Κουρνιώτης, Πρόεδρος ΕΠΑΜ.