To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Επιτυχές το συνέδριο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας

Επιτυχές το συνέδριο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας
Επιτυχές το συνέδριο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των social media στις ελληνικές Επιχειρήσεις, ανέδειξαν οι έρευνες –Ποιοτική και Ποσοτική- που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και την MRB Hellas, οι οποίες παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του συνεδρίου «Social Media & Επιχειρήσεις: Πού θα πάει αυτή η σχέση;».

Συνοπτικά, τα ευρήματα συγκλίνουν στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τον ρόλο και τις δυνατότητες των social media -και social networks- και φαίνεται πως άρχισαν να τα εντάσσουν ως χρήσιμα και δημιουργικά εργαλεία για την προβολή της επιχείρησης. Παράλληλα, η παρουσία μιας εταιρείας στα social media συνδέεται κυρίως με τα στοιχεία:  Εξωστρέφεια, Αμεσότητα, Καινοτομία, Χτίσιμο θετικής εικόνας, ενώ διακρίνονται 3 βασικοί τύποι επιχειρήσεων, με βάση το βαθμό αντίληψης και τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τα Social Media:

• Οι «Customer Control» με ποσοστό  40,3%, που εστιάζουν στην Ευκολία Χρήσης και Επικοινωνίας του μέσου, στην Διάχυση Γνώσης και στην Ανάλυση Πελατών και Προσέλκυση νέων Πελατών.

• Οι «Image Control» με ποσοστό 31,2%, που εστιάζουν στην Διαφήμιση και Προώθηση προϊόντων, στην  Διάχυση θετικής φημολογίας, στον Έλεγχο και Διαχείριση φήμης και την συλλογή απόψεων.

• Και οι «Customer Engagement» με ποσοστό 28,5%, που εστιάζουν στην άμεση & γρήγορη επικοινωνία, στην Εξυπηρέτηση Πελατών, στο Crοwdsourcing, στο Δέσιμο/ Χτίσιμο Eμπιστοσύνης, στην  Ανταλλαγή Aπόψεων αλλά και την Δυνατότητα Eμπορικής Aνάπτυξης.


Μεταξύ των 18 ομιλητών, που συμμετείχαν στο Συνέδριο, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των social media από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει». Επίσης υπογράμμισε το γεγονός ότι «το μέλλον της επικοινωνίας και ο ρόλος της στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι σαφώς συνδεδεμένος με την χρήση των social media από τις επιχειρήσεις». Η παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνας έγινε από τον κ. Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB HELLAS και ο σχολιασμός πραγματοποιήθηκε από τις Επίκουρους Καθηγήτριες κα Ε. Αποσπόρη (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Δρ Μπέττυ Τσακαρέστου (Πάντειο) και τον Επίκουρο Καθηγητή κ. Δ. Γκούσκο (Πανεπιστήμιο Αθηνών). Ενδιαφέροντα στοιχεία και case studies παρουσίασε ο κ. Matthias Luefkens, EMEA Managing Director της Burson-Marsteller Digital.

Στοιχεία παρείχε και ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, Νίκος Ανδρίτσος, ενώ ξεχώρισαν οι παρουσιάσεις του Γιώργου Καράμπελα, Marketing Manager της Dixons South-East Europe (Κωτσόβολος), Τ. Παγκάκη, Head of Communications της Ericsson Hub Southeastern Europe, του Χάρη Καρώνη, Προέδρου και Δ/νοντα Συμβούλου των Realize SA/Viva.gr/Hellas Pay και της Δ. Κοντοχρήστου από την  Boehringer Ingelheim.

Ειδικά για το Συνέδριο, έφτασε στην Αθήνα από το Λονδίνο και η Digital Communications Strategist Σοφία Γκιούσου, που μαζί με τον Θ. Γεωργακόπουλο και την A. Τσαμαδή, έδωσαν την άποψη των bloggers στο Συνέδριο.

Στην τελευταία ενότητα, οι επαγγελματίες της επικοινωνίας (Χ. Λάτος, Γ. Φλέσσας, Θ. Παπαθανασίου, Ε. Παναγιωτοπούλου) τοποθέτησαν το θέμα της «διεκδίκησης» στην ορθή του διάσταση.

Συντονιστές στα πάνελ ήταν ο Δ. Γ. Μαύρος, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και CEO της SPOT/JWT, η Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Advocate/Burson-Marsteller, μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, και η Έλλη Παναγιωτοπούλου, Corporate Relations Manager στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Σημειώνεται πως το Συνέδριο είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πάνω από 400 στελέχη επιχειρήσεων, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι και φοιτητές, ενώ παρακολούθησαν ακόμη περισσότεροι τη live μετάδοση μέσω Διαδικτύου τόσο από το www.skai.gr, όσο και από το www.neolaia.gr.

Τέλος, το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, απέστειλε τις ευχαριστίες του στον Όμιλο SKAI, στην ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, στην MRB Hellas και στην Advocate/B-M για τη χορηγία τους. Παράλληλα, ευχαρίστησε τους Υποστηρικτές Cosmote, ΕΡΤ, Think Digital,καθώς και τους Χορηγούς Επικοινωνίας: Marketing Week, neolaia.gr, deasy.gr, Lowe Worldwide Athens, Realize, viva.gr, Clipnews, naftemporiki.gr, 24 Media και VDEL.