To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

ΙΑΒ Ηellas: Αντιδρά στον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου

ΙΑΒ Ηellas: Αντιδρά στον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου
ΙΑΒ Ηellas:  Αντιδρά στον Ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Την έντονη αντίθεσή του στην φημολογούμενη επιβολή φόρου σε διαφημίσεις που προβάλλονται στα ηλεκτρονικά μέσα που δραστηριοποιουνται στην Ελλάδα εκφράζει ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος (IAB Hellas) και καλεί την κυβέρνηση σε διάλογο.

Αναλυτικότερα, από το IAB Hellas τονίζεται πως «η αγορά της ψηφιακής διαφήμισης αποτελεί ακόμα ενα μέρος μόνο (και σιγουρα οχι το μεγαλυτερο) της συνολικής αγοράς διαφήμισης, ενώ τα νούμερά της απέχουν σημαντικά από άλλες αγορές της Ευρώπης, καθώς η υγιής ανάπτυξή της έχει ήδη πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την ύφεση των τελευταίων ετών».

Ακόμη επισημαίνεται πως η ψηφιακή διαφήμιση «ως νέο και διεθνές μέσο, παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης, ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν, καθώς πιθανή εφαρμογή οποιασδήποτε επιβάρυνσης θα προκαλούσε αναπόφευκτη στρέβλωση της αγοράς και βέβαιη ανακοπή της ανάπτυξης της αγοράς, με τη δημιουργία κινήτρου για τη μεταφορά έδρας εγχώριων ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης στο εξωτερικό, με απώλειες θέσεων εργασίας και πιθανότητα απώλειας του αντίστοιχου φορολογικού εσόδου».

Επιπρόσθετα, το IAB Hellas αναφέρει πως «σύμφωνα με πρόσφατο paper (20 Aπριλίου 2015) που εξέδωσε το IAB Europe, η ψηφιακή διαφήμιση παίζει βασικό ρόλο στη χρηματοδότηση ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και εφαρμογών, καθιστώντας τα ευρέως διαθέσιμα με ελάχιστο ή καθόλου κόστος για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι ψηφιακές υπηρεσίες δημιουργούν περισσότερο net value για τους καταναλωτές από κάθε άλλο κλάδο. Για παράδειγμα, αν οι χρήστες-καταναλωτές έπρεπε να χρηματοδοτήσουν τις υπηρεσίες αυτές, ενα 40% αυτών δεν θα είχε ούτε τη δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.Σύμφωνα πάλι με έρευνα της McKinsey, η ψηφιακή διαφήμιση έχει προκαλέσει με τρόπο άμεσο αύξηση του ΑΕΠ κατά 15% στις οικονομίες των G20 χωρών από το 2002 ως το 2010. Παράλληλα, η ψηφιακή διαφήμιση ενδυναμώνει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας ευκαιρίες για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ενα ευρύτερο κοινό ακόμα και εκτός της χώρας στην οποία κυρίως δραστηριοποιούνται».

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος, «με μοναδικό γνώμονα την ανάπτυξη της αγοράς παραγωγής online περιεχόμενου και ψηφιακής διαφήμισης» σημειώνει πως «οφείλει να τονίσει τις συνέπειες από μια επιβάρυνση η οποία θα έπληττε το ήδη βεβαρυμένο επιχειρείν στη χώρα μας, αλλά και θα προσέθετε επιπλέον πολυπλοκότητα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς λόγω της δυσκολίας εφαρμογής της»

Ακόμη, καλεί δε την Κυβέρνηση σε διάλογο, «ώστε να δοθεί η ευκαιρία στον κλάδο να παρουσιάσει σε βάθος τις αρνητικές επιπτώσεις από την οποιαδήποτε επιπλέον φορολόγηση των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης, αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις ευρύτερα στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία».