To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κάμψη στην online δαπάνη στην Ελλάδα

Κάμψη στην online δαπάνη στην Ελλάδα
Κάμψη στην online δαπάνη στην Ελλάδα

Μικρή κάμψη παρουσίασε το display advertising στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2012, επηρρεασμένο από το γενικό κλίμα αβεβαιότητας. Συγκεκριμένα, άγγιξε τα 14,1 εκ. ευρώ (σε σύγκριση με τα 15,9 εκ. ευρώ για το 1ο τρίμηνο του 2011). Οι χρηματοοικονομικός τομέας πέρασε ξανά πρώτος σε επενδύσεις, αποτελώντας το 25% αυτών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως παρ\' ότι τα καταναλωτικά προϊόντα παρουσίασαν πτώση, αυτή προήρθε από το κομμάτι των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και προϊόντων για το σπίτι, ενώ το κομμάτι του food and beverage σημείωσε ελαφρά άνοδο στις επενδύσεις. 

Την ίδια στιγμή, παρά τις παρατεταμένες ισχνές μακρο-οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη και διεθνώς, η online διαφημιστική αγορά παρουσίασε ανάπτυξη 14,5% για το 2011, σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν κατά την πρώτη μέρα του πανευρωπαϊκού συνεδρίου Interact που πραγματοποιείται από το IAB Europe στη Βαρκελώνη. Συγκριτικά, η συνολική ευρωπαϊκή διαφημιστική αγορά (εξαιρούμενου του online) σημείωσε ανάπτυξη, που έφτασε μόλις στο 0,8% την ίδια περίοδο.

Από την πλευρά του, τo search παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (17,9%), παραμένοντας το μεγαλύτερο σε διαφημιστική απορρόφηση format, αποτελώντας το 46,5% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης. Δεύτερο σε μερίδιο είναι το display, με 33,6% μερίδιο, ακολουθούμενο από τα classifieds & directories με μερίδιο 19,2%.

Παρ\' όλα αυτά, νέα formats όπως το video και το mobile συνέβαλλαν στην αύξηση της αξίας του display, το οποίο παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 15,3%, καθοδηγούμενο από την αναγνώρισή του από τους διαφημιζόμενους ως branding όχημα, και την έκρηξη της οικονομίας των «Big Data», που βασίζεται στα πλούσια metrics που προσφέρει το online στην υπηρεσία του targeting και του planning. Το video advertising πλέον αποτελεί το 8,2% του display στις 14 ευρωπαϊκές αγορές έδωσαν σχετικά στοιχεία.

Στο μεταξύ, παρά το γεγονός πως το mobile advertising είναι ενα αναδυόμενο format, το οποίο προς το παρόν συμβάλλει κατά 1-3% στο συνολικό display, αναπτύσσεται με εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς στις 9 ευρωπαϊκές αγορές οι οποίες παρουσίασαν στοιχεία για αυτό, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης 45,6%.