To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

EACA: Κάμψη στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη στο ξεκίνημα του 2017

EACA: Κάμψη στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη στο ξεκίνημα του 2017
Βελτίωση στην Ελλάδα, η οποία εξακολουθεί να παραμένει ουραγός μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, σύμφωνα με το πρόσφατο European Advertising Business Climate Index. 

Παρά τη σταδιακή οικονομική ανάκαμψη στην Ευρώπη, οι εταιρείες διαφημιστικής και market έρευνας παρουσίασαν κάμψη στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, σύμφωνα με το πρόσφατο European Advertising Business Climate Index, που δημοσίευσε η European Association of Communications Agencies (EACA). 

Η νέα έρευνα δείχνει πως η επιχειρηματική εμπιστοσύνη έπεσε από το +19 του Ιανουαρίου του 2017 στο +12 τον Απρίλιο του ίδιου έτους, "παγώνοντας" έτσι την "έκρηξη" που σημειώθηκε στη διαφημιστική βιομηχανία από το δεύτερο τρίμηνο του 2016 κι έπειτα. Το νέο αποτέλεσμα μπορεί να συνδεθεί με την κάμψη εμπιστοσύνης στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία έπεσε στο +10,1 από το +38,7 του προηγούμενου τριμήνου. Παρά το γεγονός πως ο βρετανικός διαφημιστικός τομέας παρουσίαζε ισχυρή ανάκαμψη μετά την ψήφο του Brexit, η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει, οφειλόμενη πιθανόν στην αβεβαιότητα που επέφερε η εφαρμογή του Άρθρου 50 για την επίσημη έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Άλλη μια χώρα με αξιοσημείωτη πτώση είναι η Σουηδία (από το +33 στο +10).    

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα παρουσίασε βελτίωση (στο -15 από το -41), ωστόσο παρέμεινε στο χαμηλότερο σημείο από τα λοιπά κράτη μέλη της ΕΕ. Οι Αυστρία, Κροατία, Δανία, Εσθονία και Ολλανδία απολαμβάνουν τα υψηλότερα επίπεδα εμπιστοσύνης από το ξεκίνημα του 2016 και μετά. Μάλιστα, η Κροατία βρίσκεται στην κορυφή (+41), με τη Γερμανία να ακολουθεί (+39). 

Στο μεταξύ, ο European Advertising Business Climate Index δείχνει κάμψη στην εμπιστοσύνη της εξέλιξης της ζήτησης για διαφημιστικές υπηρεσίες, από το +25 του δ' τριμήνου του 2016 στο +9 το α' τρίμηνο του 2017. Παράλληλα, οι διαφημιστικές και Marketing εταιρείες από τη Βόρεια Ευρώπη συνεχίζουν να παρουσιάζουν την υψηλότερη προσδοκία για ζήτηση των υπηρεσιών τους (+35) σε σύγκριση με τις λοιπές περιφέρειες.  

Σημαντική πτώση σημείωσε και η εξέλιξη της απασχόλησης το τελευταίο τρίμηνο, από το +14 (δ' τρίμηνο του 2016) στο +4 (α' τρίμηνο του 2017), ενώ οι προσδοκίες παρουσιάζουν βελτίωση στη Μεσόγειο, από το -3 (α' τρίμηνο 2017) στο +7 (β' τρίμηνο 2017).  

Τέλος, ο Index δείχνει πως η εμπιστοσύνη για τις τιμές πώλησης εκτιμάται πως θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τρίμηνο (+10). 
TAGS: EACA