To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

EACA: Μικρή άνοδος στην διαφημιστική επιχειρηματική εμπιστοσύνη

EACA: Μικρή άνοδος στην διαφημιστική επιχειρηματική εμπιστοσύνη
Η απότομη κάμψη της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στον τομέα του ευρωπαϊκού τομέα διαφήμισης και μάρκετινγκ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 φαίνεται να έχει σταματήσει, καθώς η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων αυξήθηκε ελαφρώς το τρίτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τον τελευταίο δείκτη επιχειρηματικού κλίματος για τη διαφήμιση που παρουσίασε η EACA.

Η νέα έκθεση δείχνει ότι η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στον κλάδο των διαφημίσεων αυξήθηκε από +2 τον Ιούλιο του 2017 σε +3 τον Οκτώβριο του 2017, μετά από την πτώση 16 μονάδων του πρώτου εξαμήνου.

Αν και τα επίπεδα εμπιστοσύνης βελτιώθηκαν σε καθεμία από τις τέσσερις χώρες που κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια της ευρωπαϊκής διαφημιστικής αγοράς, τρεις από αυτές, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν αρνητικές. Το Ηνωμένο Βασίλειο βελτίωσε το επίπεδο εμπιστοσύνης από -29 το 2ο τρίμηνο του 2017 σε -17,9 το τρίτο τρίμηνο του 2017, η Ιταλία πήγε από το -21 στο -5, ενώ η Γαλλία παρέμεινε στο -5. Αντίθετα, η επιχειρηματική εμπιστοσύνη στη Γερμανία αυξήθηκε από +23 σε +29. 

Παρά την πιο θετική ανάγνωση για το Ηνωμένο Βασίλειο τον Οκτώβριο σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2017, εξακολουθεί να παραμένει η χαμηλότερη ανάγνωση από πλευράς εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα. Η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσιάζει το υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη τον Οκτώβριο του 2017.
 
Ο δείκτης δείχνει ότι η ανάπτυξη των επιχειρήσεων (-3) και η εξέλιξη της ζήτησης διαφημιστικών υπηρεσιών (-4) τους τελευταίους τρεις μήνες μειώθηκαν περαιτέρω από τις προηγούμενες αρνητικές αναγνώσεις (-2 και -1 αντίστοιχα). Από την άλλη πλευρά, οι τιμές ζήτησης και πώλησης κατά τους επόμενους τρεις μήνες αναμένεται να αυξηθούν αισθητά (από +10 σε +16 και από 0 σε +9, αντίστοιχα).

Η κατάσταση της απασχόλησης στον κλάδο των διαφημίσεων φαίνεται καλύτερη από ότι πριν: η εξέλιξη της απασχόλησης τους τελευταίους τρεις μήνες αυξήθηκε από -1 σε +5 μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου του 2017. Συχνά, η αύξηση της απασχόλησης βελτιώνει και το συνολικό επιχειρηματικό τοπίο. Το ανεπαρκές εργατικό δυναμικό αντιπροσωπεύει τώρα μόλις το 9% έναντι του 14% στο δεύτερο τρίμηνο του έτους μεταξύ των παραγόντων που περιορίζουν την ανάπτυξη των διαφημιστικών επιχειρήσεων. Ωστόσο, η απασχόληση στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης και στη Μεσόγειο αναμένεται να εξασθενίσει κατά το επόμενο τρίμηνο (από +30 σε +23 και από +9 σε +2 αντίστοιχα).

Δύο χώρες που βελτίωσαν τη συνολική επιχειρηματική εμπιστοσύνη τους κατά το τελευταίο τρίμηνο είναι η Ιταλία (από -21 σε -5) και η Κύπρος (από -22 έως +13). Οι μεγαλύτερες πτώσεις εμπιστοσύνης παρατηρούνται στην Ισπανία (από +22 έως -6) και τη Σουηδία (από +33 έως +18). Ωστόσο, μαζί με τη Δανία, η Σουηδία εξακολουθεί να κατατάσσει τη Βόρεια Ευρώπη στην κορυφαία περιφέρεια όσον αφορά την εμπιστοσύνη όσον αφορά την τιμή, την απασχόληση και τη ζήτηση.

Η EACA θα δημοσιεύσει την επόμενη έκδοση του Ευρωπαϊκού Δείκτη Επιχειρηματικού Διαφημιστικού Κλίματος τον Ιανουάριο του 2018.
TAGS: EACA