To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μέτρο η ουσία και όχι ο εντυπωσιασμός

Μέτρο η ουσία και όχι ο εντυπωσιασμός
Μέτρο η ουσία και όχι ο εντυπωσιασμός

Στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας πραγματοποιήθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου το τριήμερο (4-6/12) Φεστιβάλ Eurobest 2013, το οποίο κορυφώθηκε με την απονομή των ομώνυμων βραβείων στις κορυφαίες δημιουργικές δουλειές που παρουσιάστηκαν στην Ευρώπη από διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες παραγωγής, διαφημιζόμενους κλπ το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2012-31 Σεπτεμβρίου 2013.

Οι συμμετέχουσες δουλειές στον διαγωνισμό, που διοργανώνεται από τη Lions Festival (τα βραβεία ξεκίνησαν από το 1988, ενώ από το 2008 αποτελούν μέρος του ευρύτερου Eurobest Festival of Creativity), διαγωνίστηκαν στις ακόλουθες 14 κατηγορίες: PR, Film, Print, Outdoor, Direct, Promo & Activation, Media, Interactive, Mobile, Radio, Design, Craft, Integrated, Branded Content & Entertainment.

Οι κορυφαίες βραβεύσεις

Συνολικά, απονεμήθηκαν 416 βραβεία Eurobest (67 Gold, 147 Silver και 187 Bronze), ενώ τα 15 Grand Prix βραβεία διαχωρίστηκαν ως εξής: στην κατηγορία Branded Content & Entertainment η σουηδική Forsman & Bodenfors Gothenburg για την καμπάνια ‘Live Test’ των Volvo Lastvagnar / Volvo Trucks, στην κατηγορία Craft – Film η Being, Boulogne Billancourt για την καμπάνια ‘The Lover’ της Come4, στην κατηγορία Craft – Print & Poster η Herezie Γαλλίας για την καμπάνια ‘All Day Long’ της Barilla, στην κατηγορία Design η  Serviceplan Munich για την καμπάνια ‘The Selfscan Report’ της Auchan, στην κατηγορία Direct η TBWA\\BELGIUM για την καμπάνια ‘The Gap in the Market’ της KBC, στην κατηγορία Film η & Co. Copenhagen για τις δουλειές ‘Making the Cut’, ‘Sewing it Up’ της Jack & Jones, στην  Integrated βραβεύτηκε η Forsman & Bodenfors Gothenburg για τη δουλειά ‘Swedens Largest Energy Experiment’ της E.ON και στην Interactive η Forsman & Bodenfors Gothenburg για την ‘The Chase 360’ των Volvo Lastvagnar / Volvo Trucks.

Ακολούθως, στην κατηγορία Media βραβεύτηκε η Buzzman Paris με τη ‘Milka Last Square’ της Mondelez International, στη Mobile η TBWA\\HELSINKI για την ‘Adidas Window Shopping’ της Adidas, στην κατηγορία Outdoor η Wien Nord Vienna με την ‘The Opel Sky – Surprise’ της Opel General Motors Austria και στην PR η GMP Advertising Bucharest με την ‘Why don’t you Come Over?’ για τη Mediafax Group.
 
Τέλος, στην κατηγορία Print διέπρεψε η Ogilvy & Mather London με τις δουλειές ‘Wish Ewe Wre Ere’, Gry Sky’, Arm Leg’, Mum Dad IOU’, ‘Sun Sea Snd Sex’, Yoo Wat’ για την Expedia, στην Promo & Activation η SMFB Oslo για τη ‘7 Days of Rain’ της Geox και στην κατηγορία Radio η Serviceplan Munich για την ‘BMW Siri’ της  BMW.

Άλλες σημαντικές βραβεύσεις ήταν αυτή της Forsman & Bodenfors Gothenburg που ανακηρύχθηκε Interactive Agency of the Year, η Serviceplan Munich έλαβε τον τίτλο Agency of the Year, η Heimat Berlin ήταν η κορυφαία Independent Agency of the Year, ενώ Network of the Year ανακηρύχθηκε το δίκτυο της DDB. Τον τίτλο Advertiser of the Year κέρδισε το Canal+, ενώ κερδισμένη στον διαγωνισμό Young Creatives ήταν η ομάδα της Σλοβενίας. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ και πέρα από την απονομή των Βραβείων Eurobest, πραγματοποιήθηκαν διάφορες εκδηλώσεις και workshops, ενώ μετά το τέλος του, στις 6 Δεκεμβρίου, το ραντεβού ανανεώθηκε για την επόμενη χρονιά στο Ελσίνκι.

Ο Έλληνας του Eurobest Festival of Creativity!

Παρών στην Πορτογαλία, για λογαριασμό της ΕΔΕΕ, ήταν ο Μιχάλης Κροκίδης της Soho Square, ο οποίος μας δίνει τις λεπτομέρειες για την εμπειρία που έζησε στη διάρκεια του Festival και για τα μηνύματα που έστειλε, μέσα από αυτό, ο κλάδος της διαφήμισης.
 
Πώς ήταν η εμπειρία της παρουσίας σας στα φετινά Eurobest; Ποιό ήταν το επίπεδο οργάνωσης, με δεδομένη την οικονομική κρίση που πλήττει την Ευρώπη και δη τη φετινή χώρα που τα φιλοξένησε, την Πορτογαλία;
  
Η φετινή εμπειρία μου στα Eurobest ήταν η πρώτη, άρα δεν έχω απόλυτο μέτρο σύγκρισης σε σχέση με παλιότερες διοργανώσεις. Αυτό που εύκολα όμως αντιλαμβάνεται κανείς, είναι η προσπάθεια των διοργανωτών να είναι ένα “ουσιαστικό γεγονός” και όχι ένα γεγονός εντυπωσιασμού. Νομίζω η επιλογή των διοργανωτών να φέρουν το φεστιβάλ στην Πορτογαλία, σε έναν κινηματογράφο, ήταν από μόνο του ένας συμβολισμός.

Σε αυτό το πλαίσιο τα πάντα κινήθηκαν σε μια πιο casual λογική που ενθάρρυνε την ουσία του φεστιβάλ που είναι η βράβευση όσων διακρίθηκαν δημιουργικά και οδηγούν τον κλάδο, και βέβαια η ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών μεταξύ ανθρώπων, ειδικοτήτων, κλάδων και χωρών σε μια εποχή που λέξεις όπως “άνθρωπος” και “κοινωνία” ακούγονται πιο συχνά από ποτέ από τις μάρκες και τους ανθρώπους της επικοινωνίας.

Ταυτόχρονα με τις προβολές των δημιουργικών δουλειών διοργανώθηκαν και τις 3 ημέρες σεμινάρια από καταξιωμένες εταιρείες όπως BBH, R/GA, CP+B, Grey, TBWA, DraftFcb, αλλά και μικρότερες εταιρείες που φημίζονται για την πρωτοποριακή τους σκέψη και δημιουργικότητα όπως Forsman & Bodenfors, Sid Lee, Holler, Protein, Brandopus, Happiness Brussels κ.α. Ευχάριστο γεγονός ήταν η συμμετοχή και μιας ελληνικής εταιρείας στα σεμινάρια (The Newton’s Laboratory) με θέμα τη δημιουργικότητα και την επιτυχία σε χώρες που μαστίζονται από την οικονομική κρίση.


Σε τι επίπεδο κινήθηκαν οι φετινές δουλειές που συμμετείχαν στην τελική φάση των Eurobest;

Το επίπεδο ενός τέτοιου φεστιβάλ είναι πάντοτε υψηλό. Ανάμεσα σε πάνω από 4.500 δουλειές ξεχώρισαν με πολύ κόπο οι καλύτερες. Οι επιτροπές έχουν δύσκολο έργο αν και κάποιες δουλειές είχαν ήδη βραβευτεί σε άλλα φεστιβάλ. Προσωπικά ξεχώρισα δουλειές από τις κατηγορίες του branded content & entertainment (Volvo Trucks / Live test), του Integrated (e-on / Sweden largest energy experiment), του Promo – Activation (Geox / 7 days of rain), και του Mobile (Adidias / Window shopping). Με την άνθιση των digital, mobile, και branded content, η έννοια της δημιουργικότητας επαναπροσδιορίζεται συνεχώς.

Ποιό είναι κατά τη γνώμη σας το μήνυμα που έστειλαν τα φετινά Eurobest, αναφορικά με την πορεία του κλάδου της διαφήμισης;

Προσωπικά διέκρινα δύο βασικά μηνύματα. Το πρώτο αφορά στο ανθρώπινο και κοινωνικό πρόσωπο των μαρκών, στη λογική του Say & Do. Δεν έχει νόημα πια τι μπορεί να πει μια μάρκα μέσα από την επικοινωνία της όσο το να καταφέρει αυτό που λέει να συμβαδίζει με πράξεις ή εμπειρίες. Τα insights στην επικοινωνία πάντα θα είναι επίκαιρα, σημαντικότερο όμως είναι να μεταφράζονται σε έμπρακτες ιδέες που αφορούν τους ανθρώπους. Ζούμε στην εποχή των purpose driven brands.

Έννοιες όπως Augmented Humanity, Give-Be useful-Make lives better, ακούστηκαν δυνατά από πολλούς. Είναι σαφές ότι ο κλάδος και οι μάρκες δεν επιδιώκουν πια να ρίχνουν απλά κλεφτές ματιές στον έξω κόσμο, αλλά ιδανικά να γίνουν μέρος του και δύναμη αλλαγής. Δυστυχώς, το σκηνικό εντός ταίριαζε «ιδανικά» με το σκηνικό εκτός, όπου πολλοί άστεγοι αναζητούσαν χώρο για να περάσουν το βράδυ. Το μήνυμα αυτό δόθηκε με τον καλύτερο τρόπο σε μία χώρα που βιώνει τις συνέπειες της ύφεσης.
 
Το δεύτερο πιο σημαντικό μήνυμα αφορά στο φόβο του ρίσκου. Σήμερα το ρίσκο δεν φοβίζει τους νέους όπως στο παρελθόν αλλά αντίθετα το συνδέουν με την ευκαιρία. Από τους Generation X Risk Averse της γενιάς μου, περάσαμε στους Millennials Risk Seekers. Η αλήθεια είναι ότι οι πελάτες και οι άνθρωποι της επικοινωνίας δεν τολμούν, με αποτέλεσμα να χάνονται σε μια ατελείωτη ομοιογένεια και δύσκολα να ξεχωρίζουν. Οι μάρκες που θα το κατανοήσουν και θα ρισκάρουν έχουν μόνο να κερδίσουν.