To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Οι διαστάσεις του Πράσινου Marketing

Οι διαστάσεις του Πράσινου Marketing
Οι διαστάσεις του Πράσινου Marketing

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Μαϊου στην «Τεχνόπολη», στο Γκάζι, υπό την αιγίδα του A.LA.R.M (Athens Laboratory of Research in Marketing) και το CSE (Centre for Sustainability and Excellence), με σκοπό την παρουσίαση αποτελεσμάτων της καθιερωμένης έρευνας «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Στο πλαίσιο της εσπερίδας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 300 στελέχη επιχειρήσεων και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μοναδικής εν Ελλάδι έρευνας, που υλοποιείται σε ετήσια βάση και η οποία περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 703 καταναλωτών. Η έρευνα αυτή, που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αποτυπώνει την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στις περιβαλλοντικές διαστάσεις του Marketing, αναδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καταγράφει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές.

O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Τα αποτελέσματα της έρευνας φέτος επιβεβαιώνουν τον κανόνα που ισχύει σε παγκόσμια κλίμακα: ότι το Πράσινο Μάρκετινγκ αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για διαφοροποίηση, ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και καλλιέργεια σχέσεων με τον πελάτη. Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας, οφείλουν, μπορούν και αξίζει να ασχοληθούν με το πράσινο μάρκετινγκ. Οφείλουν γιατί ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και μπορούν γιατί, αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν είναι περίπλοκα, δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και μεγάλες δαπάνες».

Aπό την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE), κ. Νίκος Αυλώνας, συμπλήρωσε: «Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτή τη χρονιά έχουν έναν αντικρουόμενο χαρακτήρα, που οφείλεται στην ένταση της οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα «πράσινα» προϊόντα και γενικότερα δίνουν λιγότερη έμφαση στις πράσινες εταιρείες, γεγονός που ενισχύεται και από την περιορισμένη διαφημιστική προβολή τους. Παρόλα αυτά η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη μέσω της αύξησης της ανακύκλωσης περισσοτέρων υλικών και εναλλακτικών μεθόδων για μείωση του κόστους μετακίνησης και θέρμανσης».

Κατά τη διάρκεια της εσπερίδας, παρουσιάστηκαν πρακτικές Πράσινου Marketing από τις εταιρείες SCA Hygiene Products, Mamidoil-Jetoil, OTE και GAEA Τρόφιμα, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης. Χορηγός δημοσιότητας ήταν η mscomm και χορηγοί επικοινωνίας η εφημερίδα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, η ιστοσελίδα naftemporiki.gr, ο εκδοτικός οργανισμός Direction, ο τηλεοπτικός σταθμός SBC και η ηλεκτρονική σελίδα tvxs.gr. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και τη Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.).

Στο μεταξύ, απονεμήθηκαν για δεύτερη χρονιά τα Βραβεία myclimate \"Green Leader-Υπολογισμός & Μείωση Ανθρακικού Αποτυπώματος\", όπου επιβραβεύτηκαν εταιρείες, προϊόντα και υπηρεσίες, που έχουν προχωρήσει, αποδεδειγμένα, σε ενέργειες μείωσης των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου από τις δραστηριότητές τους.