To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

10 μαθήματα για brands από το U.S. Open

10 μαθήματα για brands από το U.S. Open
10 μαθήματα για brands από το U.S. Open

Το U.S. Open αποτελεί ένα αθλητικό γεγονός «σημείο αναφοράς», καθώς κάθε χρόνο περίπου 700,000 άνθρωποι το παρακολουθούν ζωντανά και εκατομμύρια από την οθόνη της τηλεόρασής τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό το Αμερικανικό Open αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για  brand-building.

Ποια είναι όμως τα 10 σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να δώσουμε βάση στην εφετινή διοργάνωση;

1. Υπάρχουν ακόμη brands που πιστεύουν πως η επικοινωνία είναι ζήτημα μετάδοσης

Αυτό μπορεί κάποιος πολύ εύκολα και γρήγορα να το διαπιστώσει απλά κοιτάζοντας τους χορηγούς στα court: η JP Morgan, η Citizen και η Emirates. Πρόκειται για brands τα οποία δεν έχουν τουλάχιστον άμεσες δράσεις marketing στο τουρνουά. Αντίθετα η Mercedes έχει συνδυάσει την παρουσία της στο αμερικανικό Open με έναν σημαντικό όγκο τηλεοπτικών σποτ και παράλληλα τη χρήση εφαρμογών βασισμένων σε τεχνολογία RFID.

2. H IBM στοχεύει στο να κυριαρχήσει στα Big Data

To USTA χρησιμοποίησε κατά καιρούς analytics και data τόσο για social media όσο και για κινητές συσκευές. Η εφετινή της συνεργασία όμως με την ΙΒΜ έρχεται αν αλλάξει σημαντικά το τοπίο στην ανάλυση και διάχυση των δεδομένων. Η ΙΒΜ μέσα από τα στοιχεία που συλλέγει, αναλύει και τελικά διαχέει στους χρήστες έχει ως στόχο από τη μία να κάνει τους θεατές κομμάτι της εφετινής διοργάνωσης αλλά και να κυριαρχήσει στη συνείδηση των επιχειρήσεων ως η κυρίαρχος των Big Data.  Αναλυτικότερα για τη διοργάνωση η ΙΒΜ αναλύει 41 εκατομμύρια data points από τα τελευταία 8 χρόνια της διοργάνωσης και παράλληλα δημιουργεί τρόπους διοχέτευσης των στοιχείων αυτών στο κοινό.

3. Η Heineken και οι branded εμπειρίες

Η Heineken έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολύ συγκεκριμένη και στοχευμένες ενέργειες για το κοινό στην εφετινή διοργάνωση. Τα event που διοργανώνει συγκεντρώνουν πέρα από το ενδιαφέρον και πολύ θετικά σχόλια από όσους βιώνουν μία  Heineken εμπειρία. Αξίζει επίσης να υπογραμμιστεί πως η δραστηριότητα και η παρουσία του brand και στα social media είναι εξαιρετικά υψηλής αισθητικής και επιπέδου.

4. Η Moet «αφρίζει» τόσο φυσικά όσο και ψηφιακά

Η εφετινή διοργάνωση (από άποψη event) φαίνεται πως θα αποτελέσει την πρώτη με τέτοια αλληλεπίδραση φυσικού και digital. Η Moet είναι ακόμη ένα brand το οποίο πραγματοποιεί σημαντικά και πρωτότυπα events στο αμερικανικό open κάνοντας παράλληλα engage το κοινό και στα social media της.

5. Τα Fashion brands εισέρχονται στα sport

Οι Nike, Adidas, Reebok και Lacoste έχουν ήδη διανύσει τη διαδρομή από τα sport στα ρούχα μόδα εδώ και κάποια χρόνια. Την εφετινή χρονιά είδαμε επίσης το brand Stella McCartney να συνεργάζεται με την Adidas και να ντύνουν την Caroline Wozniacki. Αλλά το «μεγάλο κόλπο» και η τάση φαίνεται πως ακολουθεί την αντίθετη κατεύθυνση. Περνά δηλαδή από έναν χώρο υψηλής ραπτικής στα σπορ χωρίς προηγούμενη ιστορία. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Uniqlo και του Novak Djokovic, και πλέον υπάρχει νέα συνεργασία ανάμεσα στα H&M και τον Tomas Berdych.

6. Amex και Mercedes «φλερτάρουν» με την τεχνολογία RFID

Οι δύο αυτές εταιρείες αν και για διαφορετικούς σκοπούς, μπήκαν στην εφετινή διοργάνωση στη διαδικασία να αξιοποιήσουν την τεχνολογία RFID, αλλά και τα δεδομένα που αυτή προσφέρει. Το εάν πρόκειται να δούμε στο άμεσο μέλλον ένα spread του RFID παραμένει ακόμη άγνωστο αυτό όμως που είναι δεδομένο είναι πως υπάρχουν ακόμη brands που πειραματίζονται και αναζητούν.

7. Η Nike δεν είναι και τόσο «ζεστή»

Η Nike έχει συνηθίσει το κοινό, ειδικά σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, να δίνει το κάτι διαφορετικό το κάτι παραπάνω στο κομμάτι του branding και της προβολής. Η εφετινή διοργάνωση είναι μία από τις ελάχιστες στις οποίες η εταιρεία ακολουθεί την «πεπατημένη», χωρίς υπερβολές του παρελθόντος και κυρίως χωρίς κάτι νέο να δώσει στο κοινό.

8. E-surance και social roaming

Η διαδραστικότητα και η επικοινωνία με το κοινό έχει περάσει κι αυτή σε άλλο επίπεδο. Στη μικτή ζώνη οι αθλητές απαντούν σε tweets του κοινού από όλο τον κόσμο και μάλιστα ένας τυχερός από αυτούς ανά παιχνίδι έχει την ευκαιρία να κάνει και video chat με τον αθλητή που επιθυμεί.
 
9. Starwood & Heineken activation

Οι δύο αυτές εταιρίες χρησιμοποιώντας social media και promos έχουν καταφέρει να ενεργοποιήσουν και να κάνουν engage το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού στο τουρνουά.

10. Έμπνευση από «άλλο» πλανήτη

Ο Patrick Gunderson – προγραμματιστής της ΙΒΜ – συνεργάζεται με τον James Murphy (LCD Soundsystem) για να δημιουργήσουν το τραγούδι του US Open. O Murphy θα χρησιμοποιήσει αλγορίθμους που έχουν αναπτυχθεί από τον Gunderson για την κωδικοποίηση και ανάλυση ενός παιχνιδιού αλλά και μετεωρολογικά δεδομένα, και θα τα μετατρέψει σε μουσική.

TAGS: Marketing