To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εξαγορές και συγχωνεύσεις: Κάμψη στο πρώτο εξάμηνο

Εξαγορές και συγχωνεύσεις: Κάμψη στο πρώτο εξάμηνο
Η σημαντική επιβράδυνση στην Κίνα συμπαρασύρει τη γενική κίνηση όσον αφορά τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις στο χώρο διαφήμισης και marketing, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας R3.

Επιμέλεια: ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Κάμψη παρουσίασε η δραστηριότητα στις εξαγορές και συγχωνεύσεις του marketing και διαφημιστικού πεδίου στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διά-στημα, σύμφωνα με τα στοιχεία παγκόσμιας έρευνας που παρουσίασε η R3. Η σημαντική πτώση αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην επιβράδυνση της Κίνας, η οποία βίωσε συρρίκνωση 78% στην αξία των deals (346 εκατομμύρια δολάρια από τα 1,6 δισ.) και 45% στον συνολικό αριθμό των deals σε σύγκριση με το 2016 (12 σε σύγκριση με τα 22). Παρ’ όλα αυτά, παραμένει η τρίτη χώρα της σχετικής κατάταξης πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Πτώση 39% στην αξία των deals

Συνολικά, η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών (M&A) βρίσκεται σε πτώση, σε ό,τι αφορά τον τομέα marketing communications, σύμφωνα με την R3. Χαρακτηριστικά, 184 συμφωνίες συνολικού ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναγνωρίστηκαν μέσα στους πρώτους έξι μήνες του 2017 στο πεδίο της διαφήμισης και του marketing, σημειώνοντας πτώση κατά 39% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με τον Greg Paull, cofounder και principal της R3, η μείωση είναι το αποτέλεσμα μιας «σημαντικής επιβράδυνσης στην Κίνα», η οποία είχε συνολικά 12 συμφωνίες το 2017, μειωμένες κατά 45% σε ετήσια βάση. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η αξία μειώθηκε κατά 39% και ο αριθμός των deals κατά 10%.

«Βουτιά» σε Ασία - Ειρηνικό - Πρώτος όμιλος ο Dentsu

Πολύ ισχυρή, σε επίπεδο περιφερειών, ήταν η πτώση σε Ασία - Ειρηνικό (στα 782 εκατομμύρια από τα 2,93 δισ. δολλάρια), ενώ η Ευρώπη παρουσίασε μικρή αύξηση (στα 1,29 δισ. δολάρια από τα 1,26), η Βόρεια Αμερική συρρικνώθηκε (στα 1,99 δισ. από τα 2,29) και η Λατινική Αμερική είχε ικανοποιητική για τα δεδομένα της αύξηση (στα 132 εκατομμύρια από τα 87 εκατ. πέρυσι).

Στη «μάχη» των δικτύων τώρα, ο Dentsu ηγήθηκε της κατάταξης M&A με 15 κλεισμένα deals αξίας 526 εκατομμυρίων δολαρίων, που ήταν επικεντρωμένα σε digital, media και creative. Ακολούθησε η Accenture, με 5 μεγάλα deals συνολικής αξίας 393 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο όμιλος WPP μπορεί να υλοποίησε τις περισσότερες εξαγορές (18 στον αριθμό), ωστόσο η συνολική τους αξία (315 εκατομμύρια δολάρια), τον έφεραν στην Τρίτη θέση της κατάταξης. Τέταρτη ήταν η MCH Group με μια μεγάλη εξαγορά (MC2) ύψους 219 εκατομμυρίων και Πέμπτη η Snap με μια εξαγορά (Placed) αξίας 125 εκατομμυρίων. Ακολούθησαν οι Ascential και CMC Capital Partners σε έκτη και έβδομη θέση (από 1 εξαγορά έκαστη), ενώ όγδοη ήταν η Hakuhodo με 2 deals αξίας 98 εκατομμυρίων και ένατη η Shnezen Media Group με μία εξαγορά (BEHE Adtech Solution), ύψους 97 εκατομμυρίων. Την κορυφαία δεκάδα σε παγκόσμια κλίμακα συμπλήρωσε η LiquidHub με 1 εξαγορά (Eveo) ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο μεταξύ, ο διεθνής όμιλος επικοινωνίας Publicis, ο οποίος παρέκαμψε την ετήσια συνάντηση της διαφημιστικής βιομηχανίας στις Κάννες και ανακοίνωσε πως θα αποσυρθεί από εμπορικά events τον επόμενο χρόνο, για να επικεντρωθεί στη χρηματοδότηση ενός AI project που ονομάζεται Marcel, δεν πραγματοποίησε κάποια εξαγορά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Περιφερειακά, στη Βόρεια Αμερική η MCH Group ήταν στην πρώτη θέση από πλευράς αξίας deals και την ακολούθησαν οι Accenture και Snap. Ο WPP βρέθηκε στην 7η θέση με 7 deals αξίας 78 εκατομμυρίων, ο Dentsu ήταν 8η με 2 deals 77 εκατομμυρίων, η Salesforce ήταν 13η με 1 deal 56 εκατομμυρίων και ακολούθησε στη 14η θέση η Time Inc με 1 εξαγορά αξίας 49 εκατομμυρίων δολαρίων. Στην Ευρώπη ηγήθηκε ο Dentsu με 7 deals αξίας 303 εκατομμυρίων και τον ακολούθησαν οι Accenuture (2 deals 176 εκατ.) και WPP (5 deals 156 εκατ. δολαρίων). Στην 7η θέση βρέθηκε η PwC με 1 deal 49 εκατομμυρίων, 9ος ήταν ο όμιλος Omnicom με 1 deal (Lucky General) 45 εκατομμυρίων, 10ος ο Havas Group με 1 deal (Agence 79) 28 εκατομμυρίων, ενώ στη 12η θέση βρέθηκε η Deloitte με 2 deals 25 εκατομμυρίων δολαρίων. Στην Ασία-Ειρηνικό ξεχώρισε ο Dentsu με 6 deals 146 εκατομμυρίων και 2η ήταν η Shenzen Media Group. Ο WPP πέτυχε 5 deals, αλλά ήταν 5ος (73 εκατ.), η Accenture ήταν 6η, ενώ στην 9η θέση βρέθηκε η M&C Saatchi με 1 deal 25 εκατομμυρίων δολλαρίων.

Αντισυμβατικοί και απροσδόκητοι αγοραστές

Οι αντισυμβατικοί αγοραστές για τις digital εταιρείες αποτελούν ίσως τη μεγαλύτερη τάση που προκύπτει από τις συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την έκθεση της R3 γύρω από τα deals. Η ομάδα των αποκαλούμενων «αντισυμβατικών αγοραστών» περιλαμβάνει τις Domino's Pizza Enterprises, Yelp, Time Inc., Salesforce, Periscope, Shiseido, Indiegogo, Snap, Globant, Beringer Capital και τον όμιλο Stagwell. Μεταξύ των αγορών που πραγματοποίησαν απροσδόκητοι buyers, σύμφωνα με τη μελέτη, ήταν οι ακόλουθες: Η Domino's Pizza Enteprises στην Αυστραλία διέθεσε 6 εκατομμύρια δολάρια για την digital publishing and communication εταιρεία IPG Connect. Επιπλέον, η πλατφόρμα crowdfunding Indiegogo απέκτησε την Agency of Trillions αντί 10 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο όμιλος Stagwell, που ιδρύθηκε από τον πρώην executive της Microsoft, Mark Penn, πραγματοποίησε πέντε εξαγορές συνολικού ύψους
69 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το R3, γεγονός που καθορίζει σαν «αντισυμβατικούς» τους αγοραστές εάν δεν πραγματοποιούν εξαγορές στην αγορά της διαφήμισης ή δεν έχουν προηγούμενη αναφορά σε σχετική έκθεση.

Η marketing cloud εταιρεία Salesforce εξαγόρασε την design εταιρεία Sequence -στο ρόστερ της οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι Apple, Best Buy και Chipotle- για 26 εκατομμύρια δολάρια. Την ίδια στιγμή, η Yelp διέθεσε 20 εκατομμύρια δολάρια για την Turnstyle Analytics, η οποία παρέχει insights για θέματα όπως οι επισκέψεις στα καταστήματα, η συμπεριφορά των καταναλωτών και η δραστηριότητα των web χρηστών. Από την πλευρά του, η εταιρεία προϊόντων ομορφιάς Shiseido πλήρωσε 11 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει δική της τη δημιουργική εταιρεία Jwalk. «Η Domino's θέλει να έχει στην κατοχή της όσα περισσότερα μπορεί από την αλυσίδα ζήτησης», δήλωσε σχετικά ο Greg Paull, co-founder και principal της R3. «Έχουμε δει αυτή την τάση στο παρελθόν με τη Shiseido και άλλους. Όλο και περισσότεροι marketers θα θέλουν μεγαλύτερο εσωτερικό έλεγχο της marketing δραστηριότητάς τους».
TAGS: R3