To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Facebook F8 2018: Η διαφάνεια κι ο άνθρωπος στο επίκεντρο

Facebook F8 2018: Η διαφάνεια κι ο άνθρωπος στο επίκεντρο

Τα νέα χαρακτηριστικά που παρουσίασε το Facebook κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου του και τι φέρνουν για τους χρήστες και τα brands, όπως τα ανέλυσαν οι άνθρωποι της OgilvyRED.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο ιδρυτής και CEO του Facebook, Mark Zuckerberg ανέφερε πως: «Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο είναι οι άνθρωποι. Άρχισα να χτίζω μια υπηρεσία για να βάλω τους ανθρώπους στο επίκεντρο των τεχνολογικών μας εμπειριών, επειδή οι σχέσεις μας είναι αυτό που μας απασχολεί περισσότερο. Έτσι βρίσκουμε νόημα και κατανοούμε τη θέση μας στον κόσμο».

Τα βασικά φετινά θέματα

Δύο ήταν τα βασικά θέματα του φετινού Facebook F8 2018: 1) Διαφάνεια, ασφάλεια και έλεγχος των χρηστών: Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία AI, τους reviewers περιεχομένου και τις μεθόδους επαλήθευσης, το Facebook θα απαλλαγεί από τα ανεπιθύμητα μηνύματα, τους ψεύτικους λογαριασμούς και τις φάρσες, για την καταπολέμηση των ψεύτικων ειδήσεων και την προστασία προσωπικών δεδομένων. 2) Αναβίωση αυτών που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία: Το φετινό F8 ανακοίνωσε σημαντικά νέα χαρακτηριστικά για τις πλατφόρμες Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp. Από την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο σε VR - AR και τις βελτιωμένες εξατομικευμένες εμπειρίες μέσω του AI και των bots, μέχρι τη συνάντηση με νέους ανθρώπους μέσω ενός section "Dating", ο Zuckerberg φρόντισε να επαναλάβει και να θυμίσει την βασική πρόταση για την οποία δημιουργήθηκε κι αναπτύχθηκε το Facebook: άνθρωποι, σχέσεις και συνδεσιμότητα.

Clear History

Ένα από τα βασικά νέα χαρακτηριστικά του Facebook, που παρουσιάστηκε στο F8 2018 είναι η επιλογή Clear History. Για χρόνια, το κουμπί "Like" του Facebook ακολουθούσε τους web χρήστες. Κάθε φορά που επισκέπτονταν έναν ιστότοπο που διέθετε ένα παρόμοιο κουμπί, εκείνο έστελνε δεδομένα στο Facebook, αναφέροντας στο κοινωνικό δίκτυο τον τόπο που βρίσκονται. Αυτό βοηθά το Facebook να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα των χρηστών και να τους στοχεύσει με διαφημίσεις. Με το "Clear history", οι χρήστες μπορούν να δουν τις πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει το Facebook για εκείνους και έπειτα, αν θέλουν, μπορούν να πουν στο Facebook να "ξεχάσει" αυτές τις πληροφορίες. Φυσικά, με αυτή την εξέλιξη, οι χρήστες θα στοχεύονται με διαφημίσεις που θα είναι λιγότερο σχετικές με εκείνους και η συνολική αλληλεπίδραση με υπηρεσίες θα δεχτεί πλήγμα. Έτσι, τα brands θα βγουν χαμένα, καθώς οι διαφημίσεις τους κινδυνεύουν να μην εμφανίζονται σε κοινό υψηλής αξίας και θα έχει ενδιαφέρον να παρατηρηθεί η πορεία των διαφημιστικών εσόδων της πλατφόρμας.

Watch Party

Το "Watch Party" είναι μια νέα λειτουργία στο Facebook που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν ζωντανά βίντεο και να συνομιλούν με τους φίλους τους. Το συγκεκριμένο feature δημιουργήθηκε για να ενθαρρύνει την ουσιαστική συμμετοχή και συζήτηση εντός της πλατφόρμας. Το Watch Party αξιοποιεί την αυξανόμενη δημοτικότητα του live streaming και τα brands μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για να ενώσουν τους ανθρώπους και να αξιοποιήσουν νέα δημογραφικά στοιχεία, καθώς η online πρόσβαση θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Ανακάλυψη ενδιαφέροντος περιεχομένου στο Instagram

Το Instagram αποκτά μια ανανεωμένη ενότητα "Explore" για να βελτιώσει την εξερεύνηση, οργανώνοντας καλύτερα τις προτάσεις του σε επίκαιρα κανάλια, με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των χρηστών. Στο μεταξύ, το Instagram είχε λανσάρει από τον Δεκέμβριο τη δυνατότητα στους χρήστες να ακολουθούν hashtags. Σήμερα, τονίζει πως αυτό το χαρακτηριστικό έχει γίνει ένας δημοφιλής τρόπος αλληλεπίδρασης των ανθρώπων με το περιεχόμενο της πλατφόρμας. Με την νέα ενότητα "Explore" που τροφοδοτείται από Tεχνητή και Επαυξημένη Νοημοσύνη, οι εμπειρίες που μεταδόθηκαν στους χρήστες θα είναι πιο εξατομικευμένες. Η ευκαιρία για τα brands σε αυτή την περίπτωση, βρίσκεται στην online παρουσία και στις tag συνδέσεις τους.

Το Facebook στον κόσμο του dating

Ο Zuckerberg υποστήριξε ότι 200 ​​εκατομμύρια άνθρωποι στο Facebook αναφέρονται ως "ελεύθεροι" και 1 στα 3 παντρεμένα ζευγάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται τώρα στην πλατφόρμα. Σε αυτό το πλαίσιο, το Facebook λανσάρει τις Meaningful Relationships. Το βάρος θα πέσει στις μακροχρόνιες σχέσεις και το Facebook δεν θα συστήσει κανέναν που βρίσκεται στη λίστα φίλων των χρηστών. Επιπλέον, οι χρήστες θα μπορούν να περιηγηθούν σε ομάδες και events για να βρουν άτομα με τα οποία μοιράζονται συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως το Facebook συσχετίζει τους "πιθανούς υποψήφιους για ραντεβού" με τα events. Με αυτό το πνεύμα, οι επιχειρήσεις που έχουν σχετίζονται με συναντήσεις ή συνδέσεις θα πρέπει να προωθήσουν τέτοια events. Έτσι, θα ενισχυθεί η συνειδητοποίηση του brand, ενώ θα επιτραπεί και στα brands να προσεγγίσουν νέα κοινά.

Η κοινή χρήση ιστοριών από third party apps γίνεται πιο άμεση

Οι άνθρωποι μοιράζονται ήδη τα ενδιαφέροντά τους καθημερινά στις πλατφόρμες του Facebook. Για να γίνει αυτή η εμπειρία πιο γρήγορη, πιο εύκολη και πιο δημιουργική στο section Stories, οι εφαρμογές όπως το Spotify, το Netflix κ.λπ. θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν sharing από τις δικές τους πλατφόρμες στα Stories των Instagram και Facebook. Έτσι, το Facebook κάνει την εμπειρία του sharing ταχύτερη, ευκολότερη και πιο δημιουργική για τους καταναλωτές, και λειτουργεί υπέρ των brands όταν πρόκειται για την online εμπειρία. Με τον περιορισμό των εμποδίων για το sharing από third party εφαρμογές, οι επιχειρήσεις πρέπει να διερευνήσουν στρατηγικές που ενθαρρύνουν τους χρήστες να κλικάρουν σε αυτό το κουμπί άμεσου "μοιράσματος".

Τα AR Studios δίνουν ζωή στη φαντασία του πελάτη

Το AR studio σχετίζεται με τη χρήση trackers, δεδομένων, animation κλπ, για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών, κοινόχρηστων εφέ που ανταποκρίνονται σε ανθρώπους και αντικείμενα στο περιβάλλον τους. Ως αποτέλεσμα, τα brands θα είναι πλέον σε θέση να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά αυξημένης πραγματικότητας στα messaging bots τους. Οι λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή της ΑR είναι περιορισμένες για την ώρα, ωστόσο είναι σαφές ότι το Facebook κάνει το Messenger πιο ελκυστικό ως εργαλείο πωλήσεων, ενώ το WhatsApp γίνεται το εργαλείο για περισσότερη διαπροσωπική επικοινωνία. Η παροχή βοήθειας στους πελάτες ώστε να λάβουν τις τελικές αποφάσεις για τις πωλήσεις, αποτελούν το σημείο-κλειδί σε αυτή την περίπτωση. Και το μεγάλο ερώτημα που τίθεται, είναι το εξής: μπορούν τα brands να «διαβάσουν» και να επενδύσουν σε 3D μοντέλα και δημιουργίες, για να υποστηρίξουν αυτού του τύπου της διαφημίσεις; 

Ο «στρατός» των 300.000 bots του Messenger μοιάζει... υπερφυσικός

Ο David Marcus, VP των Messaging Products του Facebook ανακοίνωσε ότι Messenger αριθμεί πλέον πάνω από 8 δισεκατομμύρια μηνύματα μεταξύ ανθρώπων και επιχειρήσεων μέσω 300.000 μηνιαίων ενεργών bots, από τα 100.000, όταν η πλατφόρμα ξεκίνησε για πρώτη φορά. Αυτή η ανάπτυξη έχει στηριχθεί σημαντικά στην ενσωμάτωση της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, ενός απλού τρόπου για τους προγραμματιστές να ενσωματώσουν 12 οντότητες και 21 γλώσσες στο bot τους. Και αυτά τα updates υπενθύμισαν πως η διαφήμιση και το εμπόριο εξακολουθούν να αποτελούν τον οικονομικό πυρήνα της εταιρείας. Στην εποχή της εμπειρίας των πελατών, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις βαθύτερες και πιο ανθρώπινες σχέσεις με τους πελάτες τους. Τα Bots έχουν ανοίξει έναν νέο κόσμο δυνατοτήτων για τις επιχειρήσεις γύρω από την εξυπηρέτηση πελατών και την αφοσίωση και τα brands μπορούν να τις αξιοποιήσουν, για να αναπτύξουν μια στενότερη σχέση με τους πελάτες τους.

Τα «Journeys» των καταναλωτών

Το Facebook εισήγαγε το Journeys, ένα νέο εργαλείο analytics για την παρακολούθηση των "ταξιδιών" των πελατών μέσω πολλαπλών καναλιών. Τα ταξίδια παρέχουν στους marketers πολυκαναλικά δεδομένα και αναφορές, που τους επιτρέπουν να δουν τι κάνουν οι χρήστες, πριν προχωρήσουν σε μια ενέργεια που θα οδηγεί σε μετατροπή. Το Facebook διαπίστωσε ότι τα δεδομένα των "Ταξιδιών" είναι συγκεντρωμένα ανώνυμα και δεν συνδέονται με την ταυτότητα συγκεκριμένων ατόμων. Άλλα νέα εργαλεία analytics για τους marketers θα αναγνωρίσουν τις τριβές για τα brands και θα αποκαλύψουν ευκαιρίες για βελτιστοποίηση των μετατροπών γρηγορότερα, ενώ θα επιτρέψουν στους marketers να ανακαλύψουν ταχύτερα τα ασυνήθιστα πρότυπα και τους συσχετισμούς.