To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η δημιουργικότητα βρίσκεται στην καρδιά της δουλειάς μας

Θανάσης Παπαθανασίου, Πρόεδρος ΟΕ, Ermis Awards 2017
Η δημιουργικότητα βρίσκεται στην καρδιά της δουλειάς μας
Ένα κάλεσμα για τους ταλαντούχους ανθρώπους και μια υπενθύμιση πως υπάρχει χώρος στη διαφήμιση για να εκφραστούν, θέλει να είναι τα φετινά Ermis Awards ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, Θανάσης Παπαθανασίου.

Ο Πρόεδρος και Executive Creative Director της Frank & Fame δίνει στο adbusiness τις πρώτες λεπτομέρειες για τη φετινή διοργάνωση, αποκαλύπτοντας, μεταξύ άλλων, πως φέτος θα αναδειχθεί και το Brand of the Year, καθώς και ότι τα Ermis φέτος δεν θα έχουν μορφή διήμερου φεστιβάλ, αλλά «θα είναι πιο μαζεμένα, πιο προσανατολισμένα στην έννοια της γιορτής».

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Στην πρώτη δήλωση που κάνατε ως πρόεδρος των Ermis Awards σημειώσατε πως παρακολουθείτε φανατικά το θεσμό «από την πρώτη του κιόλας χρονιά, το μακρινό 1989». Κατά τη γνώμη σας, πώς έχει εξελιχθεί μέσα σε αυτά τα περίπου 30 χρόνια ο θεσμός και ποια είναι η σημασία του στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον της γενικευμένης κρίσης στην οικονομία και την αγορά;

Θ.Π.:
Πράγματι παρακολουθώ τα Ermis Awards -κάποτε ΦΕΔ- από την πρώτη τους χρονιά. Όλα αυτά τα χρόνια τα Ermis εξελίσσονται, καθρεφτίζοντας τις εξελίξεις του χώρου της επικοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια, με την πολυδιάσπαση των μέσων που έχουν επιφέρει οι εξελίξεις στην τεχνολογία, οι κατηγορίες των Ermis είναι πια πολλές, όπως άλλωστε γίνεται στα περισσότερα μεγάλα διαφημιστικά φεστιβάλ του κόσμου. Ο ρόλος των Εrmis όλα αυτά τα χρόνια -πέρα από το να αποτελούν μια γιορτή του κλάδου, μια ευκαιρία να βρεθούν κοντά πρώην και μελλοντικοί συνάδελφοι- είναι να  υπενθυμίζει ότι στην καρδιά αυτής της δουλειάς βρίσκεται η δημιουργικότητα. Κόντρα στη σημεριν παγκόσμια κυριαρχία των data και του adtech, τα Ermis Awards είναι εδώ και μας υπενθυμίζουν ότι για να ξεχωρίσει μια μάρκα, χρειάζεται μια πρωτότυπη διαφημιστική ιδέα.


adb: Στη συνέχεια της ίδιας δήλωσης είχατε επίσης αναφέρει πως στόχος σας είναι ο θεσμός να ανοίξει «πέρα από τα στενά πλαίσια του χώρου μας, προσπερνώντας την εσωστρέφεια των τελευταίων χρόνων, ώστε να γίνει ξανά το επάγγελμά μας πόλος έλξης για τους ταλαντούχους ανθρώπους αυτής της χώρας». Πώς σχεδιάζετε να το κατορθώσετε; Με ποιες ενέργειες;

Θ.Π.:
Από το 2010 μέχρι και το 2015, μειώθηκαν οι άνθρωποι του κλάδου κατά 30% και μπήκαν ελάχιστοι καινούργιοι άνθρωποι στις εταιρείες. Το αποτέλεσμα σήμερα, που η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη, είναι να μην μπορεί να βρει κανείς ανθρώπους με 3-4 χρόνια εμπειρίας. Παράλληλα, άλλοι
τομείς είναι πιο ελκυστικοί για τα δημιουργικά ταλέντα, όπως ο χώρος των start-ups ή του τηλεοπτικού content. Θα ήθελα, λοιπόν, τα φετινά Ermis να είναι ένα κάλεσμα για τους ταλαντούχους ανθρώπους, ένα μήνυμα ότι υπάρχει χώρος στη διαφήμιση για να εκφραστούν. Γι’ αυτό και η φετινή καμπάνια των Ermis δεν απευθύνεται στενά στους συναδέλφους, όπως αυτές των τελευταίων χρόνων. Αν είδατε το κεντρικό βίντεο, μιλάει για την έννοια της ιδέας γενικά, χωρίς να προσδιορίζει πεδίο. Το σλόγκαν των φετινών Ermis είναι για τις ανήσυχες ιδέες. Ήδη, σε συνεργασία με το χορηγό μας, την 24 Media, παρουσιάζονται σε εβδομαδιαία βάση συνάδελφοι και καμπάνιες, για να γνωρίσει ο κόσμος τούς ανθρώπους πίσω από τις διαφημιστικές καμπάνιες. Τέλος, ετοιμάζουμε διάφορες συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα, για να φέρουμε σε επαφή νέο κόσμο με το θεσμό. Φέτος θέλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο βραβείο κοινού, ενώ υπάρχουν και σκέψεις να δημιουργηθεί και τηλεοπτικό content από τη βραδιά της απονομής.


adb: Ποια είναι η πολιτική κινήτρων που έχει οριστεί φέτος για τις συμμετοχές; Θεωρείτε πως υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφεί ένα ακόμη ρεκόρ, όπως και πέρυσι;

Θ.Π.:
Τα ρεκόρ, φυσικά, δεν είναι αυτοσκοπός. Σημασία έχει να δούμε πολλές «ανήσυχες ιδέες». Η πρώτη συμμετοχή είναι στα 40 ευρώ, ποσό που ενθαρρύνει κάθε εταιρεία. 


adb: Θα έχουν και φέτος τα Ermis Awards τη μορφή φεστιβάλ; Τι άλλο θα περιλαμβάνουν πέρα από τις Τελετές Απονομής; Θα συνεχιστούν τα Ermis Seminars;

Θ.Π.:
Η εμπειρία των προηγούμενων χρόνων έδειξε ότι η συμμετοχή σε ομιλίες και σεμινάρια ήταν μικρή, παρότι είχαμε εξαιρετικούς ομιλητές. Ο λόγος είναι ότι είναι δύσκολο για τις εταιρείες να διαθέσουν τόσο κόσμο (και χρήματα) επί δύο μέρες - ήταν κάπως σαν overdose. Μια ιδανική λύση θα ήταν να καθιερωνόταν σαν... αργία η μέρα των Ermis -να βρίσκαμε και έναν… άγιο προστάτη της εμπορικής επικοινωνίας- και να πέρναγαν οι εταιρείες μία μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ, που θα είχε τα πάντα. Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για φέτος, τα Ermis θα είναι πιο μαζεμένα, πιο προσανατολισμένα στην έννοια της γιορτής. 


adb: Θα διατηρηθούν και φέτος οι ειδικές διακρίσεις Εrmis Creative Βravery και Βραβείο Κοινού; Σκέφτεστε να προσθέσετε κάποια άλλη;

Θ.Π.:
Φέτος θα υπάρχει και Brand of the Year. Επίσης, προσανατολιζόμαστε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο βραβείο κοινού, σκεφτόμαστε αλλαγές στον τρόπο που θα προκύψει, θέλουμε να εμπλέξουμε στη διαδικασία εκπαιδευτικά ιδρύματα που ασχολούνται με την επικοινωνία.


adb: Υπάρχουν φέτος αλλαγές όσον αφορά τις κατηγορίες, τον τρόπο ψηφοφορίας των κριτικών επιτροπών και τον κανονισμό των βραβείων;

Θ.Π.:
Θα υπάρξει μια διαφοροποίηση στο Production, που ζήτησε η ΠΑΚΤ, αλλά όχι σοβα-ρές διαφορές σε κατηγορίες κ.λπ. Άλλωστε η κατάσταση έχει σταδιακά διαμορφωθεί σε πολύ καλό σημείο από τους προηγούμενους προέδρους.


adb: Ιδιαίτερα θετικά σχόλια έχει αποσπάσει η καμπάνια των Ermis Awards που, μάλιστα, υπογράφει η Frank & Fame. Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλατε να προβάλετε και ποια θα λέγατε εσείς πως είναι τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει;

Θ.Π.:
Η φετινή καμπάνια, όπως αναφέραμε και πριν, απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που γεννάει ιδέες. Έχει ένα χαρακτήρα σκόπιμα πριμιτίβ, έχει γίνει όλη με το χέρι, με πολλή αγάπη, από το artwork μέχρι το animation. Είναι μια καμπάνια με συναίσθημα, που σκοπό έχει να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές κάθε δημιουργού.


adb: Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο αυτήν τη στιγμή όσον αφορά την Τελετή Απονομής, το χώρο που θα την φιλοξενήσει και το concept της;

Θ.Π.:
Ο χώρος κατά πάσα πι- θανότητα θα είναι ο ίδιος με πέρυσι, δηλαδή το ΙΜΕ. Για το concept είναι ακόμα νωρίς, αλλά θα ήθελα να έχει λάμψη, μουσική και θετική ενέργεια. 


adb: Ιδανικά τι θέλετε να επιτύχετε σαν πρόεδρος της διοργάνωσης; Πώς θέλετε η αγορά να θυμάται τα Ermis που διοργανώσατε;

Θ.Π.:
Θα θεωρήσω το θεσμό πετυχημένο, αν την επόμενη μέρα αρχίσουμε να παίρνουμε βιογραφικά ανθρώπων που θέλουν να μπουν στο χώρο, αν νέοι άνθρωποι αρχίσουν να ρωτάνε τι χρειάζεται να κάνουν για να σταδιοδρομήσουν σε αυτήν τη δουλειά.