To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Οι αγγελίες είναι πλέον στο διαδίκτυο…

Οι αγγελίες είναι πλέον στο διαδίκτυο…
Οι αγγελίες είναι πλέον στο διαδίκτυο…

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Η ταχύτητα, η ευκολία στη χρήση και την πλοήγηση και το μηδενικό κόστος, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τα άτομα που καταχωρούν τις αγγελίες, αποτελούν τα βασικά στοιχεία που οδηγούν σταδιακά στη μείωση της δύναμης των έντυπων μέσων και στην ταυτόχρονη ενίσχυση των portals μικρών αγγελιών. Ποια είναι, όμως, η γνώμη των «ειδικών» σχετικά με την ανάπτυξη των συγκεκριμένων portals; Τι διαφορετικό μπορεί να βρει ο καταναλωτής σε ένα site μικρών αγγελιών που δεν υπάρχει στα έντυπα και ποια είναι η πορεία που διαγράφει ο κλάδος αυτός;

Απουσία περιορισμών και μηδενικό κόστος αγοράς

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του Αλέξανδρου Φουρλή, Operations Director του kariera.gr, σχετικά με τα πλεονεκτήματα των sites μικρών αγγελιών: «Τα sites μικρών αγγελιών έχουν τρία πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά έντυπα. Την ταχύτητα, την ευκολία χρήσης και το μηδενικό κόστος αγοράς (αναφέρομαι στους επισκέπτες). Σε ένα σωστά φτιαγμένο site αγγελιών, όπως το kariera.gr, η δημοσίευση της αγγελίας γίνεται 24 ώρες το 24ωρο, η αγγελία στέλνεται άμεσα με e-mail στο κοινό που ενδιαφέρεται και το 50% της ανταπόκρισης έρχεται στις πρώτες 72 ώρες».
Η απουσία περιορισμών, η ποιότητα και η λεπτομέρεια στην πληροφορία, αποτελούν τα βασικά στοιχεία διαφοροποίησης των sites αγγελιών από τα έντυπα μέσα, σύμφωνα με τον Δημήτρη Μελαχροινό, Managing Director του spitogatos.gr: «Ποιότητα και λεπτομέρεια της πληροφορίας, στοχευμένη αναζήτηση με πολλά φίλτρα, ταξινόμηση αποτελεσμάτων! Αυτό που διαφοροποιεί οποιοδήποτε παραδοσιακό έντυπο από ένα online είναι ότι δεν υπάρχει κανένας περιορισμός -χωρικός, χρονικός ή οικονομικός- στην έκταση της πληροφορίας που μπορεί να δημοσιευτεί. Ακολούθως, μειώνεται δραματικά ο χρόνος αναζήτησης».
Ο μεγαλύτερος αριθμός καταχωρίσεων αγγελιών και η δυνατότητα που προσφέρουν στο χρήστη να τα επισκεφτούν από οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκονται, αποτελούν για τον General Manager του Aggeliopolis.gr, Χάρη Ανταράκη, μερικά από τα βασικά πλεονεκτήματα των sites μικρών αγγελιών. «Tα sites μικρών αγγελιών περιέχουν συνήθως πολύ μεγαλύτερο αριθμό καταχωρίσεων απ’ ό,τι ο έντυπος Τύπος. Καθώς τα δεδομένα καταχωρούνται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, ο περιορισμός του χώρου που ισχύει για τα συμβατικά μέσα δημοσίευσης αγγελιών (εφημερίδες, περιοδικά) δεν υφίσταται στα sites αγγελιών. Υπάρχει η δυνατότητα παρουσίασης πολλαπλών εικόνων και πρόσβασης απ’ οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Οι αγγελίες καταχωρούνται από τους ίδιους τους χρήστες και δημοσιεύονται άμεσα, χωρίς καμία χρέωση για τους καταχωρητές αγγελιών ή τους αναγνώστες».
Τρία είναι τα βασικά σημεία υπεροχής των sites μικρών αγγελιών έναντι των παραδοσιακών εντύπων, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του tospitimou.gr, Αναστάσιου Κάπαρη. «Οι κύριες διαφορές των sites μικρών αγγελιών σε σύγκριση με τα παραδοσιακά έντυπα είναι:
1) η πολυδιάστατη παρουσίαση του ακινήτου με φωτογραφίες, video και ηλεκτρονικούς χάρτες,
2) οι μηχανισμοί αναζήτησης με συνδυαστικά κριτήρια, που διευκολύνουν την εύρεση του κατάλληλου ακινήτου,
3) η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω μιας απλής φόρμας με πολλαπλούς «προμηθευτές» αγγελιών-ακινήτων, δυνατότητα που ισχυροποιεί τον πελάτη, καθώς του δίνει με πολύ απλό τρόπο τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πολλών εναλλακτικών»,
υπογράμμισε ο κ. Κάπαρης.
Περιγραφικός στο μέγιστο βαθμό, αναφορικά με τη διαφορά sites μικρών αγγελιών και έντυπων μέσω, είναι ο CEO του rento.gr, Γιάννης Γεωργιάδης: «Η απήχηση που έχουν πλέον οι μικρές αγγελίες online στο ευρύ κοινό είναι μεγάλη και θα αυξάνεται συνεχώς όσο αυξάνεται η αξιοποίηση του Internet και στην Ελλάδα για χρηστικούς σκοπούς. Οι διαφορές μεταξύ της έντυπης και της online εκδοχής των μικρών αγγελιών είναι όπως η μετακίνηση με τροχήλατη άμαξα σε αντίθεση με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Και με τα δύο μέσα θα φτάσει κανείς τελικά στον προορισμό του, αλλά η εμπειρία του αυτοκινήτου θα είναι σίγουρα πιο άνετη».
Η ολοκληρωμένη εικόνα που παρέχουν στο χρήστη σχετικά με το προϊόν-υπηρεσία που τους ενδιαφέρει, αποτελεί το βασικό πλεονέκτημα των online αγγελιών, σύμφωνα με τον διευθυντή-ιδιοκτήτη του site yperaggelies.gr, Παναγιώτη Μπιτζίδη. «Η αμεσότητα και η ζωντάνια των αγγελιών όταν είναι online, είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά γι’ αυτούς που είναι χρήστες του Internet και αναζητούν κάτι άμεσα. Η αναζήτηση είναι πιο εύκολη, η αγγελία είναι εμπλουτισμένη με φωτογραφίες και βίντεο, οπότε ο χρήστης έχει μια ολοκληρωμένη άποψη γι’ αυτό που ενδιαφέρεται. Το δικό μας site επισκέπτονται όλες οι κατηγορίες επαγγελματιών και ιδιωτών που έχουν να πουλήσουν ή και να αγοράσουν κάτι, ενώ οι κατηγορίες αγγελιών διαμορφώνονται από τους χρήστες».




Οι φωτογραφίες το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα

Η ευκολία χρήσης, η ποσότητα και η αξιοπιστία, αποτελούν τα βασικά στοιχεία που ξεχωρίζουν, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, το kariera.gr από άλλα sites παρόμοιου τύπου: «Οι λόγοι που οι υποψήφιοι προτιμούν το kariera.gr είναι η ευκολία χρήσης και η ποσότητα και αξιοπιστία των αγγελιών εργασίας που δημοσιεύουν οι πελάτες μας. Όραμά μας είναι η τοποθέτηση του καλύτερου ανθρώπου στην καλύτερη δυνατή θέση εργασίας. Διαθέτουμε την πιο προηγμένη μηχανή αναζήτησης αγγελιών εργασίας (δίγλωσση αναζήτηση, π.χ. πωλήσεις=sales), πατενταρισμένη μηχανή προτάσεων αγγελιών ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε επισκέπτη και αυτόματες ειδοποιήσεις για νέες αγγελίες που ενδιαφέρουν τον κάθε επισκέπτη. Ακόμη έχουμε τη μεγαλύτερη βάση βιογραφικών στην Ελλάδα, με 150.000 ενεργά βιογραφικά, από όπου οι εταιρείες αντλούν προσωπικό».
Ποιος είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο ο χρήστης θα επιλέξει το spitogatos.gr για να βρει αυτό που θέλει; Ο κ. Μελαχροινός εξηγεί: «Πολλές αγγελίες με πολλές φωτογραφίες, απλότητα και ταχύτητα στην αναζήτηση! Ο σημαντικότερος λόγος για να επιλέξει ένας χρήστης το spitogatos.gr έχει σχέση με την ποσότητα και την ποιότητα της πληροφορίας την οποία μπορεί να βρει στην ιστοσελίδα μας, καθώς και με τις συμπληρωματικές υπηρεσίες γύρω από το real estate και το σπίτι που εξασφαλίζουν πιο αποτελεσματική και προσωποποιημένη αναζήτηση αγγελιών ακινήτων και ενημέρωση. Όλες οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στον τελικό χρήστη».
Από την πλευρά του, ο κ. Ανταράκης χαρακτήρισε την ύπαρξη φωτοαγγελιών ως το συγκριτικό πλεονέκτημα του aggeliopolis.gr σε σχέση με τα υπόλοιπα sites παρόμοιου τύπου: «Το aggeliopolis.gr είναι ένα  απλό και ασφαλές ιντερνετικό εργαλείο, που καλύπτει τις βασικές ανάγκες του Έλληνα χρήστη του Internet. Είναι εύχρηστο και παρέχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλες τις φωτοαγγελίες, με μηδενικό κόστος ανάγνωσης και καταχώρισης όσων φωτοαγγελιών θέλει ο χρήστης. Η καταχώριση μιας φωτοαγγελίας γίνεται με τη συμπλήρωση μίας μόνο φόρμας, χωρίς την ανάγκη δημιουργίας λογαριασμών και καταχώρισης περιττών δεδομένων».
Η ολοκληρωμένη λύση που παρέχει στο χρήστη το rento.gr, αναφορικά με την αναζήτηση σπιτιού, είναι ο λόγος που το κάνουν να διαφέρει από τα υπόλοιπα sites, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη: «Ένας από τους βασικούς λόγους που ο κόσμος χρησιμοποιεί το Rento είναι γιατί παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα αναζήτησης κατοικίας, με απλό και φιλικό τρόπο. Επειδή όλοι ξέρουμε ότι για να βρει κανείς σπίτι σε μία μεγάλη πόλη θέλει τρέξιμο, πολλά τηλέφωνα, περπάτημα και τύχη, στο Rento προσπαθούμε να κάνουμε αυτήν τη διαδικασία πιο απλή και εύκολη. Στο Rento η αναζήτηση στέγης γίνεται γράφοντας σε απλά ελληνικά ερωτήματα όπως «διαμέρισμα 50-70 τ.μ. κοντά στο μετρό».
Αλλά ακόμα και για αυτούς που ψάχνουν σπίτι κάνοντας βόλτα στους δρόμους και τις γειτονιές της πόλη, το Rento παρέχει μια απλή και φιλική λύση. Αξιοποιώντας την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), το Rento διαθέτει ειδική εφαρμογή για την αναζήτηση κατοικίας από το κινητό τηλέφωνο, με την οποία μπορεί κανείς να ψάξει σύμφωνα με τα κριτήριά του για σπίτια που είναι διαθέσιμα σε κοντινή απόσταση γύρω από το σημείο που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή».




Εργοδότες και διαφημιζόμενοι εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των sites

Πώς εξασφαλίζεται, όμως, η βιωσιμότητα των συγκεκριμένων sites; Ο κ. Φουρλής δίνει την απάντηση: «Το kariera.gr είναι υπόδειγμα επιτυχημένης ελληνικής διαδικτυακής επιχείρησης. Ιδρύθηκε και συνεχίζει να διοικείται από μια ομάδα νέων ανθρώπων και απασχολεί περίπου 40 άτομα. Το 2009 η πλειονότητα των εσόδων του (2,57 εκατ. ευρώ) προήλθε από την πώληση αγγελιών σε εργοδότες και σε μικρότερο βαθμό από διαφημιστικά έσοδα, που προέρχονται τόσο από εργοδότες όσο και από άλλους διαφημιζομένους. Σε έρευνα που πραγματοποιήσαμε το Καλοκαίρι του 2009, 650 εργοδότες μάς χαρακτήρισαν ως τη No 1 πηγή εύρεσης προσωπικού στην Ελλάδα, κυρίως για τρεις λόγους. Την ποσότητα-ποιότητα των βιογραφικών που λαμβάνουν μέσω του site μας, την άψογη εξυπηρέτηση και τα εργαλεία διαχείρισης των βιογραφικών που τους παρέχουμε online».
Από την πλευρά του, ο κ. Μελαχροινός ανέλυσε τα πλεονεκτήματα τα οποία παρέχουν τα sites μικρών αγγελιών στους διαφημιζόμενους: «Τα sites μικρών αγγελιών προσφέρουν οικονομική και στοχευμένη διαφήμιση, εκμεταλλευόμενα τα πλεονεκτήματα του διαδικτύου (όπως π.χ. χαμηλότερα λειτουργικά κόστη σε σχέση με ένα περιοδικό ή μία εφημερίδα). Επιπλέον, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούν να προσφέρουν υψηλότερη αξία τόσο στο διαφημιζόμενο (στοχευμένη διαφήμιση, κίνηση/animation, εναλλασσόμενους τρόπους προβολής), όσο και στον τελικό χρήστη (φίλτρα αναζήτησης, ταξινόμηση, προσωποποιημένο περιεχόμενο, υψηλή ποιότητα  περιεχομένου κ.λπ.)».

Η πτώση στα παραδοσιακά έντυπα οδηγός για τις online αγγελίες


Ανοδική χαρακτηρίζει την πορεία του τομέα μικρών αγγελιών στο διαδίκτυο ο κ. Φουρλής, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Η πορεία τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς ανοδική, τόσο η επισκεψιμότητα όσο και τα έσοδά μας τα τελευταία πέντε χρόνια συνεχώς αυξάνονται με ρυθμούς ανάπτυξης 40%-60%. Η διείσδυση του Internet στο ελληνικό σπίτι και επιχείρηση συνεχώς αυξάνεται, οπότε αναμένουμε μετά το πέρας της κρίσης να επιστρέψουμε σε αντίστοιχη πορεία από πλευράς εσόδων. Σήμερα, ακόμη και μέσα στην κρίση, δημιουργούνται δεκάδες νέα sites με αγγελίες εργασίας, είτε εξειδικευμένα σε κάποιο κλάδο ή περιοχή (vertical sites) είτε με νέα μοντέλα λειτουργίας (π.χ. aggregators, social media). Γι’ αυτό, θέλοντας να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις, στο kariera.gr ήδη έχουμε ξεκινήσει τα πρώτα vertical sites μας, όπως τα www.jobshoreca.gr (Τουρισμός-Εστίαση), www.jobsales.gr (Πωλήσεις) και www.jobsit.gr (Πληροφορική)».
Τέλος, ο κ. Μελαχροινός έδωσε το στίγμα του αναφορικά με τις ιστοσελίδες μικρών αγγελιών που θα καταφέρουν να επιβιώσουν: «Ως αποτέλεσμα της συνεχούς πτώσης της κυκλοφορίας των παραδοσιακών εντύπων και της διαρκώς αυξανόμενης χρήσης του Internet, έχουν δημιουργηθεί πολλές ιστοσελίδες με αγγελίες πολλών κατηγοριών. Οι ιστοσελίδες οι οποίες θα επιβιώσουν θα είναι εκείνες που θα συνδυάζουν την παροχή μοναδικών υπηρεσιών για την κάλυψη της ανάγκης της αγοράς με ένα βιώσιμο -και επικερδές- business model».




Άντα Κυρκιλή, Business Development & Operations Director ThinkDigital

«Η διαφήμιση στα Real Estate Classified sites»

«Με τη διείσδυση του Internet το 2009 να έχει ξεπεράσει το 50% (Πηγή Focus Bari Web Id 2009) είναι αυτονόητο ότι παρουσιάζεται μια ιδιαίτερα μεγάλη στροφή στην αναζήτηση χρηστικής πληροφορίας στο Internet και εν προκειμένω στις μικρές αγγελίες κάθε τύπου, αλλά ακόμα περισσότερο στην αναζήτηση αγοράς και ενοικίασης κατοικίας (Real Estate Classifieds) με ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση.
Ο κλάδος των μικρών αγγελιών και για Real Estate Online διαγράφει τον τελευταίο καιρό μια σταθερά ανοδική πορεία σε σχέση με την παραδοσιακή έντυπη μορφή, ενώ υπάρχουν ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και αύξησης των τελικών χρηστών που τις αξιοποιούν. Επιπρόσθετα, με κατανοητές πλέον τις δυνατότητες του μέσου για Εκτενή Κάλυψη, Αποτελεσματική Στόχευση, Δημιουργικότητα, Μετρήσιμα Αποτελέσματα, και όλα αυτά σε χαμηλό κόστος, τα Real Estate Classified sites αποτελούν πλατφόρμα εύκολης παροχής και υποδοχής συγκεντρωμένων και δομημένων διαφημιστικών λύσεων, ιδιαίτερα όταν τα δημοφιλέστερα εξ αυτών βρίσκονται ομαδοποιημένα κάτω από διαφημιστικό δίκτυο.
Και ας μην ξεχνάμε πως η online διαφήμιση προς το στοχευμένο κοινό που αναζητά ενοικίαση/αγορά κατοικίας ή και επαγγελματικών χώρων, είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, λόγω αύξησης σχετικότητας της πληροφορίας με την αναζήτηση του καταναλωτή. Οι τρόποι διαφήμισης ποικίλλουν, αλλά βασίζονται στους βασικούς: του περιεχομένου (contextual targeting), της συμπεριφοράς (behavioral targeting) και των ενδιαφερόντων τους (interest targeting π.χ. αγορά/ενοικίαση). Είναι, επίσης, δυνατή η στόχευση της διαφήμισης βάσει γεωγραφικού ενδιαφέροντος (π.χ. νομού, πόλης)».