To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Petra Ventura: Θέλουμε και οι Έλληνες να γίνουν brand ambassadors για τη Wiko

Petra Ventura: Θέλουμε και οι Έλληνες να γίνουν brand ambassadors για τη Wiko
Η γαλλική εταιρεία smartphones Wiko κάνει επίσημα την είσοδό της στην ελληνική αγορά και η Petra Ventura, Head of Marketing & Communication, Wiko Southern Europe, μιλάει στο adbusiness τόσο για τη φιλοσοφία και τις αξίες του brand, όσο και για την επικοινωνιακή υποστήριξη του λανσαρίσματος στη χώρα μας.


Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ


adb: Μπορείτε να μας συστήσετε το brand Wiko; Πώς ξεκίνησε η εταιρεία και ποια είναι η πορεία του μέχρι στιγμής;

P.V.:
Η Wiko ιδρύθηκε το 2011 στη Μασσαλία, στη Νότια Γαλλία. Σήμερα απασχολεί 500 εργαζομένους και λειτουργεί σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία της λανσαρίσματα είναι στην Ιαπωνία, την Ελλάδα και την Αίγυπτο. Η Wiko είναι αυτήν τη στιγμή η δεύτερη μάρκα smartphones σε πωλήσεις στη Γαλλία και είναι μέσα στο ΤΟΡ 4 της Δυτικής Ευρώπης. Με φόρα από την επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά, η εταιρεία έχει μια διαρκώς επεκτεινόμενη παρουσία στην Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.


adb: Ποιες είναι οι βασικές αξίες που χαρακτηρίζουν το brand της Wiko; Τι είναι αυτό που κάνει τη μάρκα να ξεχωρίζει;

P.V.:
Αυθόρμητη, αντισυμβατική, ειλικρινής, προσβάσιμη, χαρούμενη. Η ικανότητα να φέρνει την τεχνολογία κοντά σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Προσπαθούμε να ισορροπούμε σωστά μεταξύ της τεχνολογίας, του design, της ποιότητας και της τιμής. Αυτό μας επιτρέπει να προσφέρουμε μια ευρεία γκάμα κινητών τηλεφώνων στους καταναλωτές, ώστε να ανταποκρινόμαστε σε κάθε τους ανάγκη: από την πιο απλή στην πλέον σύνθετη, με τιμές που κυμαίνονται από 59 μέχρι 399 ευρώ. Επίσης, ξεχωριστό χαρακτηριστικό μας είναι η ευελιξία και η εγγύτητα στην επικοινωνία με τους πελάτες μας σε κάθε αγορά, καθώς και η ομάδα μας, που εφαρμόζει άριστα μελετημένες αλλά και προσαρμοσμένες στο εκάστοτε περιβάλλον στρατηγικές πωλήσεων και επικοινωνίας.


adb: Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλει να περάσει η Wiko στο ακροατήριο και πώς θα επιχειρήσει να το κατορθώσει στην ελληνική αγορά;

P.V.:
Καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση στις τελευταίες τεχνολογίες και να απολαύσει τα οφέλη των «έξυπνων» κινητών συσκευών, ανεξάρτητα από την αγοραστική του δύναμη. Η Wiko είναι η έξυπνη και προσιτή επιλογή. Σύντομα γινόμαστε love brand, με την εγγύτητα που προσφέρουν τα πολλαπλά σημεία πώλησης και με την αποτελεσματική επικοινωνία, που απευθύνεται μόνο στα νεαρά κοινά που στοχεύουμε ως εταιρεία.


adb: Τι περιλαμβάνει το λανσάρισμα της Wiko στην ελληνική αγορά όσον αφορά την επικοινωνία και το marketing; Ποιες πλατφόρμες και εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν και με ποιες εταιρείες θα συνεργαστείτε για τη διαχείριση των λογαριασμών;

P.V.:
Οι τρεις άξονες είναι: Trade Marketing, PR & digital communication. Όπως είπαμε, στοχεύουμε στην εγγύτητα με το κοινό, ώστε να γνωρίσουν το προϊόν που θα βρουν στο ράφι. Για αυτόν το λόγο, θα δουλέψουμε μαζί με τους εμπορικούς μας συνεργάτες, τόσο δηλαδή το λιανικό εμπόριο όσο και τους παρόχους, με στόχο να αναπτύξουμε εξειδικευμένα πλάνα marketing. Συνεργαζόμαστε με την MSPS για το Facebook, το Instagram και το YouTube, καθώς εστιάζουμε στο influencer marketing και σε περιεχόμενο όπου θα εμφανίζεται το brand μας. Η digital επικοινωνία είναι μέρος του DNA της Wiko από την αρχή: η επιτυχία της Γαλλίας ήρθε από το δυνατό word of mouth, με κριτικές που ήταν θετικές και χωρίς προκαταλήψεις από τους ίδιους τους χρήστες, που μόνοι τους έδωσαν στη Wiko τη φήμη και την αξιοπιστία που απολαμβάνει. Η προσέγγιση αυτή είναι στενά συνδεδεμένη με το σωστό brand advocacy, αλλά και με το γεγονός ότι επιδιώκουμε να μιλάμε με τα Μέσα και τους βασικούς οpinion leaders, ώστε να γνωρίσουν τη φιλοσοφία της Wiko, και σε ένα περιβάλλον που γίνεται όλο και πιο digital. Σε αυτό το πλαίσιο, επιλέξαμε την epic communication ως συνεργάτη για το PR μας στην Ελλάδα.


adb: Πώς θα πρέπει ένα brand σήμερα να επιχειρεί να προσεγγίσει τους millennials; Τι θα πρέπει να κάνει και τι να αποφεύγει;

P.V.:
O στόχος μας είναι οι millennials, αλλά ακόμα πιο πολύ η Generation Z και οι νέοι γονείς τους, ως εκ τούτου. Το πρώτο πράγμα που επικοινωνούμε όταν μιλάμε σε αυτά τα κοινά, είναι η αξιοπιστία, όπως συμβαίνει και με την αγοραστική τους συμπεριφορά, όπου πιστεύουν πιο πολύ το δίκτυό τους, έτσι και ένα brand τελικά επιλέγεται από συναισθηματική εμπλοκή με αυτό. Για τη Wiko όλο αυτό αποτελεί μια φυσική συμπεριφορά, καθώς είναι μια νέα εταιρεία, με νέο management και με φρέσκια και ευθεία προσέγγιση προς τους χρήστες: μιλάμε για τα οφέλη των προϊόντων περισσότερο παρά για τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Προωθούμε το story telling της εταιρείας, δημιουργώντας και διατηρώντας περιεχόμενο που μιλάει για το brand με τρόπο δημιουργικό, που μιλάει στους νέους με τον ίδιο τρόπο που μιλάνε και εκείνοι στα μέσα που χρησιμοποιούν.


adb: Υπάρχει ήδη κάποιο πρώτο feedback για την υποδοχή που επεφύλαξε στο brand Wiko το ελληνικό νεανικό κοινό;

P.V.:
Είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο στην ελληνική αγορά, αλλά η Wiko χτίστηκε πάνω σε δύο πράγματα: στην αρχή της συνεργασίας και στο να είναι ένα brand ανοιχτό στους χρήστες μέσω της κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στη συνεργασία με τους influencers, με το να τους δίνουμε να τεστάρουν να προϊόντα μας και να μας δίνουν φυσικά το feedback τους. Γρήγορα κερδίσαμε μεγάλη φήμη διεθνώς μέσω των bloggers και έχουμε δημιουργήσει μια δυνατή και ευθεία σχέση μαζί τους. Μας δίνουν πάντα σχεδόν άμεσο feedback σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, σε πραγματικό χρόνο. Οι καταναλωτές μας γρήγορα έγιναν ambassadors του brand μας και αυτός είναι ο στόχος μας και για τους Έλληνες καταναλωτές.


Η είσοδος στην Ελλάδα

Η Wiko, η γαλλική εταιρεία smartphones, εγκαινίασε την παρουσία της στην Ελλάδα με ένα χαρτοφυλάκιο επτά smartphones. Η Wiko ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα με αποκλειστική συνεργασία με την Cosmote για τα smartphones Freddy, Tommy και Ufeel, ενώ στο κανάλι της λιανικής έχει παρουσία με τα Sunny, Lenny 3 και Robby, διατηρώντας συνεργασία με την TeleUnicom για τη διανομή. Πιο συγκεκριμένα, τα smartphones Wiko είναι διαθέσιμα σε όλα τα δημοφιλή καταστήματα λιανικής (καταστήματα Γερμανός, Πλαίσιο, Public και Media Markt). Οι τιμές των διαθέσιμων συσκευών ξεκινούν από τα 59 και φτάνουν τα 199 ευρώ. Η Wiko, έχοντας εδραιώσει μια ισχυρή θέση σε περισσότερες από τριάντα χώρες σε μόλις πέντε χρόνια, και με πωλήσεις 10 εκατ. συσκευές το 2016, έχει γίνει ευρέως γνωστή ως Game Changer, δηλαδή ως εταιρεία που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού με την απομυθοποίηση της τεχνολογίας, επιτρέποντας στους χρήστες να έχουν κινητά τηλέφωνα τελευταίας γενιάς, με πολύ καλή σχέση ποιότητας - επιδόσεων - τιμής και απλή πλοήγηση. Σε κάθε νέα αγορά που εισέρχεται, η Wiko κερδίζει γρήγορα σημαντικό μερίδιο αγοράς και αναδεικνύεται ταχύτατα σε ένα αναγνωρίσιμο και αγαπητό προϊόν. Η εταιρεία είναι #2 σε λιανικές πωλήσεις στη Γαλλία, με μερίδιο 18%, και #4 στη Δυτική Ευρώπη, ενώ τα smartphones Wiko πωλούνται σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλη την Ευρώπη, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ασία. Η Wiko πούλησε 10 εκατομμύρια τηλέφωνα το 2016, γεγονός που σημαίνει αύξηση άνω του 50% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε μια επιβραδυνόμενη αγορά (αύξηση μόλις 4% στον κλάδο). Στην Ελλάδα, μια ιδιαίτερα κατακερματισμένη αγορά, η Wiko αποσκοπεί να γίνει σημαντικός παίκτης, με το βλέμμα στραμμένο στο βάθρο.
TAGS: Wiko