To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Στέλιος Αναστασιάδης (ΣΔΕΚ): Σημασία έχει το έργο σου

Στέλιος Αναστασιάδης (ΣΔΕΚ): Σημασία έχει το έργο σου
Ο Στέλιος Αναστασιάδης, Πρόεδρος του ΣΔΕΚ, του επίσημου φορέα που εκπροσωπεί το χώρο της διαφήμισης και επικοινωνίας στην Κύπρο, και Διευθύνων Σύμβουλος της Telia & Pavla BBDO, μιλάει στο adbusiness για τη σημερινή εικόνα της αγοράς στη χώρα, τις προσπάθειες του Συνδέσμου αλλά και την επέτειο των 35 ετών πορείας που γιόρτασε η εταιρεία του μέσα στο 2017.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

adb: Είστε ο πρόεδρος του ΣΔΕΚ, του επίσημου φορέα που εκπροσωπεί το χώρο της διαφήμισης και επικοινωνίας στην Κύπρο. Μπορείτε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά το Σύνδεσμο και τα θέματα που αντιμετωπίζει σαν προτεραιότητες;

Σ.Α.:
O Σύνδεσμος Διαφήμισης, Επικοινωνίας Κύπρου ιδρύθηκε το 1982 και σήμερα έχει πάνω από 25 εταιρείες-μέλη. Αυτές εκπροσωπούν περίπου το 85% της διαφημιστικής δαπάνης στη χώρα. Ο ΣΔΕΚ συμμετέχει στo European Association of Communications Agencies από το 1990. Επίσης, συμμετέχει στο Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης από την ίδρυσή του, το 2011. 

Αν και η Κύπρος είναι από τις μικρότερες χώρες της Ευρώπης, τα θέματα που αντιμετωπίζουμε είναι πολύ παρόμοια με αυτά των πιο μεγάλων χωρών. 

Για παράδειγμα, είναι πολύ σημαντικό το πώς επηρεάζεται σήμερα η αγορά από τη ραγδαία ανάπτυξη της digital επικοινωνίας και διαφήμισης, που είναι και η ανερχόμενη δύναμη στον τομέα μας. Οι περισσότερες εταιρείες που λειτουργούν στο χώρο αυτό συχνά δεν θεωρούν τον εαυτό τους διαφημιστικές εταιρείες. Το στοίχημα λοιπόν είναι να ενταχθούν στον επίσημο σύνδεσμο διαφήμισης και επικοινωνίας και να βοηθήσουν έτσι στο κτίσιμο ενός νέου κώδικα αρχών επικοινωνίας, που να σηματοδοτήσει τη νέα εποχή στην οποία ήδη έχουμε εισέλθει.

Άλλα θέματα που μας προβληματίζουν αφορούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα ίδια τα μέσα διαφήμισης, που συχνά προσεγγίζουν απευθείας τους πελάτες μας με διάφορες προτάσεις και ειδικές τιμές που δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε. 

Τα τελευταία χρόνια το Διοικητικό Συμβούλιο επικεντρώθηκε στο να βάλει το Σύνδεσμο σε νέες βάσεις. Κατ’ αρχήν να εξυγιάνουμε τα οικονομικά του - όταν ανέλαβε το Σύνδεσμο το 2012, το παρόν Δ.Σ., ήταν στα όρια της πτώχευσης και τα πράγματα χειροτέρευσαν το 2013 με τη μεγάλη κρίση στην κυπριακή οικονομία, το γνωστό «κούρεμα». Πολλές από τις εταιρείες-μέλη μας αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα, κάποιες εταιρείες έκλεισαν, κάποιες συρρικνώθηκαν, κάποιες δεν μπορούσαν καν να πληρώσουν τη συνδρομή τους στο σύνδεσμό μας, ενώ αρκετοί αποχώρησαν. Διορθώσαμε την κατάσταση με τεράστια προσπάθεια και καταφέραμε όχι μόνο να επανενώσουμε τον σχεδόν διαλυμένο Σύνδεσμο, αλλά σήμερα να είναι και οικονομικά εύρωστος.

Επίσης, αναλάβαμε πρωτοβουλίες όπως π.χ. να παρεμβαίνουμε σε περιπτώσεις διαγωνισμών από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, μεταφέροντας αιτήματα των μελών μας, καθώς και να προτείνουμε ένα κείμενο καλών πρακτικών για διενέργεια διαγωνισμών στην Κύπρο.

Ακόμη, διοργανώσαμε εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα μέλη μας, με σημαντική επιχορήγηση του Συνδέσμου και ελάχιστο κόστος για τα μέλη. 

Στηρίξαμε τη διοργάνωση των Cannes Young Lions στην Κύπρο και για πρώτη φορά συμμετείχε η Κύπρος στον διεθνή διαγωνισμό Young Lions των Καννών. Τέλος, κυνηγήσαμε το μεγάλο όνειρο, να διοργανώσουμε για πρώτη φορά στην Κύπρο ένα φεστιβάλ διαφήμισης που θα επιβραβεύει τις δημιουργικές δουλειές στην Κύπρο, το φεστιβάλ Carob.

adb: Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή για την κυπριακή αγορά επικοινωνίας; Πώς επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση και σε ποιο επίπεδο είναι σήμερα;

Σ.Α.:
Η εικόνα είναι σταδιακά και σταθερά καλύτερη. Σκεφτείτε μόνο ότι ο τομέας μας το 2013 είχε μείωση πάνω από 50%. Με αργά αλλά σταθερά βήματα έχουμε προχωρήσει από τότε και προβλέπουμε θετικό πρόσημο με το κλείσιμο του 2017 με διψήφιο αριθμό ανάπτυξης όσον αφορά τα διαφημιστικά κονδύλια. 

adb: Σε επίπεδο τεχνογνωσίας, πρακτικών και δημιουργικού προϊόντος, πώς θα λέγατε πως κινείται η αγορά; Συμβαδίζει με τις διεθνείς εξελίξεις, ειδικά όσον αφορά το digital ή χρειάζεται να καλυφθεί δρόμος μέσω της επιμόρφωσης και της εκπαίδευσης;

Σ.Α.:
Παρά τη μεγάλη κρίση που περάσαμε στην αγορά μας και ειδικότερα στο χώρο μας -από την οποία δεν έχουμε ανακάμψει ακόμη- το επίπεδο τεχνογνωσίας είναι εξαιρετικά υψηλό.  Άλλωστε στην Κύπρο δραστηριοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια τα πλείστα πολυεθνικά διαφημιστικά δίκτυα και η τεχνογνωσία, καθώς και οι εξελίξεις στον τομέα, διαχέονται άμεσα στην αγορά μας. Δεν μπορείς να επιβιώσεις αν δεν συμβαδίζεις με τα νέα δεδομένα και δεν καλύπτεις αποτελεσματικά τις συνεχώς αυξανόμενες και διαφοροποιημένες ανάγκες των brands που διαφημίζεις. Πολύ συχνά γίνονται συνέδρια και σεμινάρια στον τομέα αυτόν, πολλά από τα οποία χρηματοδοτούνται και από την Αρχή Ανάπτυξης Εργατικού Δυναμικού της Δημοκρατίας αλλά και από τον ΣΔΕΚ.

Το πρόβλημα της αγοράς μας όμως δεν είναι η τεχνογνωσία ή η δημιουργικότητα. Αυτό που κυρίως δεν βοηθά είναι το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε σε μια αρκετά συντηρητική αγορά, που συχνά προτιμά τις πιο… ασφαλείς και όχι τις πιο δημιουργικές λύσεις στην επικοινωνία. 

Και, δυστυχώς, πολλοί διαφημιζόμενοι εξακολουθούν να δίνουν μεγαλύτερη σημασία μόνο στις βραχυχρόνιες, άμεσες πωλήσεις και όχι στο διαχρονικό κτίσιμο ενός brand.

adb: Είστε επικεφαλής και της Telia & Pavla BBDO, που το 2017 γιόρτασε 35 χρόνια πορείας. Τι σημαίνει για την εταιρεία αυτό το ορόσημο και ποιους σταθμούς θα ξεχωρίζατε σε αυτή την πολύ σημαντική πορεία;

Σ.Α.:
Σημασία δεν έχει πόσα χρόνια γιορτάζεις. Σημασία έχει τι έχεις καταφέρει μέσα σε αυτά τα χρόνια. Το έργο σου. Τι έχεις γράψει στην ιστορία του τομέα και του τόπου σου. Η Telia & Pavla BBDO μπήκε δυναμικά σε αυτή την αγορά και έπαιξε πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας. Οι δουλειές μας, τα βραβεία και οι πελάτες μας μιλούν για μας όλα αυτά τα χρόνια. 

Σαν ορόσημα θα ξεχώριζα σίγουρα το 1982, έτος ίδρυσης της εταιρείας, καθώς και το 1983, όταν κερδίσαμε διεθνές βραβείο από τις αερογραμμές ΚLM, που ήταν και η πρώτη βράβευση διαφημιστικής εταιρείας στην Κύπρο. Μετά, το 1990, που το διεθνές δίκτυο BBDΟ μας επέλεξε από όλα τα διαφημιστικά γραφεία στην Κύπρο ως στρατηγικό συνεργάτη του. Το 2005, προβλέποντας τις ραγδαίες αλλαγές που έρχονταν στο χώρο της επικοινωνίας και με έμπνευση την Proximity, την εξειδικευμένη εταιρεία του δικτύου της BBDO στον digital και btl τομέα, ιδρύσαμε τη θυγατρική μας εταιρεία, τη TheWorx, που σήμερα είναι μια από τις πιο δημιουργικές και δυνατές εταιρείες στον τομέα αυτό στην Κύπρο. 

Άλλος σημαντικός σταθμός ήταν το 2013, που όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση καταφέραμε με τις σωστές στρατηγικές κινήσεις να επιβιώσουμε, ιδρύοντας τη διαφημιστική συμμαχία Hybrid.
Kαι φυσικά το 2017, που η επέτειος των 35 χρόνων μας παίρνει μια άλλη διάσταση. Γιατί πέρα από το πάθος για δημιουργία και ανάπτυξη του τομέα μας, επικεντρωνόμαστε περισσότερο από ποτέ στην προσφορά στον τόπο μας, στους ανθρώπους του, για τις νέες γενιές που έρχονται με τη συμμετοχή και τη στήριξή μας σε μια σειρά σημαντικών έργων. 

Θέλουμε στο μέλλον, όταν αναφέρονται στην Τelia & Pavla BBDO, να μας αναγνωρίζουν όχι μόνο ως μια πρότυπη δημιουργική διαφημιστική εταιρεία, αλλά και ως έναν οργανισμό που έχει αφήσει πίσω του σημαντικό έργο, αφού είναι απόλυτα συνδεδεμένος με την κοινωνία μας, εμπνέεται από αυτήν και προσφέρει σε αυτήν.

adb: Τι θα λέγατε πως κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Ποια στοιχεία συνθέτουν το DNA της;

Σ.Α.:
Με μια λέξη: η δημιουργικότητα. Με τρεις λέξεις: the work, the work, the work. To σλόγκαν του δικτύου μας, της BBDO. To ότι η ΒΒDO, το δίκτυο που πάντα θαύμαζα, όταν ήρθε το 1990 στην Κύπρο, όπου καμιά από τις διαφημιστικές εταιρείες εκείνης της εποχής δεν ήταν συνδεδεμένη με δίκτυο, επέλεξε την Telia & Pavla ως στρατηγικό συνεργάτη, ήταν μεγάλη τιμή αλλά και παράλληλα μεγάλη ευθύνη. Από τότε μέχρι σήμερα ζούμε και ενστερνιζόμαστε την κουλτούρα, τη φιλοσοφία και την τεχνογνωσία του πιο πολυβραβευμένου δικτύου στον κόσμο. Με τους πελάτες μας κτίζουμε σχέσεις που βασίζονται στον επαγγελματισμό και το σεβασμό, στην προσφορά δημιουργικότητας και αποτελεσμάτων, που βασίζονται στον στρατηγικό σχεδιασμό, ο οποίος με τη σειρά του αναπτύσσεται μέσω επεξεργασίας δεδομένων και ερευνών. Σε μια μικρή αγορά όπως η δική μας, που το να έχεις «μέσο» και να χρησιμοποιείς μεθόδους όπως η κολακεία, συχνά παίζουν καταλυτικό ρόλο στο τι θα κερδίσεις, εμείς κτίζουμε το όνομά μας επιμένοντας στην ποιότητα της δουλειάς και στις αρχές που καθορίζονται από τον επαγγελματισμό μας και τη φιλοσοφία του δικτύου μας. 

adb: Η Telia & Pavla BBDO αποτελεί και ένα από τα 5 μέλη της Ηybrid Advertising Alliance, που ιδρύθηκε το 2013. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτή την κίνηση;

Σ.Α.:
Η δημιουργία της Hybrid Advertising Alliance ήρθε ως η απάντησή μας στις δυσκολίες που έφερε στον τομέα μας η οικονομική κρίση του 2013. Σ’ ένα δυσμενές περιβάλλον, που οδήγησε στο κλείσιμο και τη συρρίκνωση των εταιρειών διαφήμισης και επικοινωνίας, εμείς αντισταθήκαμε στην ιδέα της σμίκρυνσης με ό,τι αυτή συνεπάγεται κι επιλέξαμε την ανάπτυξη μέσω συνεργασιών και συνεργειών, με στόχο να είμαστε πιο υγιείς, πιο δυνατοί και καλύτεροι, ακόμη κι από τον καιρό που ήμασταν στην καλύτερη στιγμή μας. Η Ηybrid είναι ένα φρέσκο και δυνατό concept, που στηρίζεται σε επαγγελματίες που έχουν δοκιμαστεί κι έχουν πετύχει στον τομέα τους. Οι εταιρείες που ανήκουν στη διαφημιστική αυτή συμμαχία συνεχίζουν φυσικά να διατηρούν την ταυτότητα και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία τους και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους κανονικά.  Όταν το χρειάζονται όμως, ανταλλάσσουν υπηρεσίες με τις άλλες εταιρείες της συμμαχίας -λειτουργώντας ακριβώς με τον τρόπο μια υβριδικής μηχανής- ώστε να κερδίζουμε όλοι αξιοποιώντας στο έπακρο τις συνέργειες και τη δυναμική που αναπτύσσονται. Αυτό γίνεται ακόμη πιο εύκολο, αφού οι 5 εταιρείες που αποτελούν το Hybrid συστεγάζονται στο κτίριο της Telia & Pavla στη Λευκωσία. Το πιο σημαντικό όλων είναι ότι σήμερα, κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες της αγοράς μας ούτε μία εταιρεία, από μόνη της, δεν μπορεί να προσφέρει όλα όσα προσφέρει η συμμαχία Hybrid. 

adb: Επιστρέφοντας στα θέματα του ΣΔΕΚ, μπορείτε να μας ενημερώσετε για τις εξελίξεις με το Φεστιβάλ Carob; 

Σ.Α.:
Το φεστιβάλ Carob μας ταλαιπώρησε πολύ. Σαν σύνδεσμος χωρίς μόνιμη γραμματεία, που βασίζεται στον εθελοντισμό των μελών, το να αναλαμβάνεις μια τέτοια διοργάνωση είναι αρκετά δύσκολο. Καταλήξαμε στον Κανονισμό και μετά αποφασίσαμε ότι θα πάμε σε πλήρη online υποβολή από την πρώτη μέρα. Αντιμετωπίσαμε κάποιες δυσκολίες στο σχεδιασμό μας, τώρα όμως τις έχουμε επιλύσει και θέλω να ελπίζω ότι θα είμαστε on air στις επόμενες λίγες εβδομάδες.