To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Durex: Καμπάνια για το ασφαλές σεξ

Durex: Καμπάνια για το ασφαλές σεξ
Durex: Καμπάνια για το ασφαλές σεξ

Μια νέα έρευνα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Durex ρίχνει φως στις περιστάσεις και τις παρανοήσεις που εμποδίζουν πολλούς νέους (18-24 ετών) από το να κάνουν ασφαλές σεξ.

Η έρευνα που αποτελείται από ένα συνδυασμό συνεντεύξεων και μετρήσεων με νέους που διεξάχθηκαν για περισσότερα από δύο χρόνια, αποκαλύπτει σοκαριστική έλλειψη γνώσεων γύρω από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη και τις σεξουαλικές συμπεριφορές του αντίθετου φύλου.

Οι νέοι γνωρίζουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούν προφυλακτικό κάθε φορά, αλλά πολύ συχνά την κρίσιμη στιγμή ξεχνούν τους «κανόνες». Φαίνεται ότι πολλοί νέοι δεν διαθέτουν αίσθηση των συνεπειών του μη ασφαλούς σεξ και/ή δεν έχουν αρκετή αυτοπεποίθηση για να επιμείνουν στη χρήση του προφυλακτικού.

Η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη του «δε θα συμβεί σε εμένα» και η έλλειψη γνώσης γύρω από τους κινδύνους των ΣΜΝ και της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης ενδυναμώνει μια,  «κουλτούρα του αήττητου».

Τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα: 40% των σεξουαλικά ενεργών ατόμων 18-24 χρονών παραδέχθηκαν ότι είχαν έρθει σε επαφή χωρίς προφυλάξεις με πάνω από ένα άτομο , ενώ το 61% συμφώνησε ότι συνήθως δεν έχει στο μυαλό του το προφυλακτικό μέχρι να το χρειαστεί στην πραγματικότητα.

Παρόλα αυτά, μόνο το 14% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα ΣΜΝ (εκτός του HIV και του AIDs) είναι η κύρια ανησυχία τους. Λιγότερο από 25% υποστήριξε πως η μεγαλύτερη ανησυχία του σχετικά με το μη ασφαλές σεξ είναι ότι θα μπορούσε να προκύψει μια ανεπιθύμητη εγκιμοσύνη.

Οι στατιστικές και τα αποτελέσματα των ερωτηθέντων αποδεικνύουν περίτρανα το μέγεθος του προβλήματος. Σχεδόν οι μισοί (48%) πιστεύουν πως η προσβολή με τον ιό του  HIV/AIDs δεν είναι κάτι που θα συμβεί στη δική τους παρέα.

Η ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ

Η Durex πιστεύει ότι η έρευνα και το ντοκιμαντέρ, αναδεικνύουν νέους τρόπους  αντιμετώπισης αυτών νέων προκλήσεων, ώστε να ξεκινήσει μία αλλαγή αντίληψης απέναντι στο ασφαλές σεξ. Η εταιρία λανσάρει μία ολοκληρωμένη σελίδα στο διαδίκτυο (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) που παρέχει στους νέους πρακτικές και ειλικρινείς συμβουλές σχετικά με το σεξ και τις σχέσεις. Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει άρθρα και βίντεο σε θέματα όπως: αυτοπεποίθηση, ασφαλές σεξ, ΣΜΝ και ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.  

Ο Mark Pearson, Regional Brand Director της Durex, δήλωσε σχετικά: «Κανονικά το ασφαλές σεξ θα έπρεπε να είναι ευθύνη και των δύο συντρόφων. Αυτό που έχουμε μάθει κατά τη διάρκεια της έρευνας από πολλούς νέους άντρες είναι ότι τα κορίτσια είναι ως επί το πλείστων οι «φύλακες» – ό,τι λένε γίνεται».

«Οι νεαρές γυναίκες μας είπαν ότι ενώ γνώριζαν ότι έπρεπε να επιμείνουν στη χρήση του προφυλακτικού κάθε φορά, συχνά, όταν έρχεται εκείνη η στιγμή, η χρήση δε γίνεται για διάφορους λόγους. Η πιο συνηθισμένη αιτία που έχουμε ακούσει είναι ότι ανησυχούσαν μήπως η επιμονή στη χρήση προφυλακτικού σκότωνε την επιθυμία ή έριχνε το ενδιαφέρον του άντρα. Αυτός ο φόβος της απόρριψης ή της μείωσης του ενδιαφέροντος είναι ένα βασικό εμπόδιο για πολλές νεαρές γυναίκες, αλλά εμείς ανακαλύψαμε πως τις περισσότερες φορές δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο».