To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Επιβράβευση στους άριστους του Μarketing

Επιβράβευση στους άριστους του Μarketing
Επιβράβευση στους άριστους του Μarketing

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Τα Marketing Excellence Awards έχουν εξελιχθεί σε θεσμό και αυτή τη στιγμή
βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την πραγματοποίηση της 5ης διοργάνωσης. Πώς ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια; Ποιες είναι οι βασικές επιδιώξεις των βραβείων από τη στιγμή που ξεκίνησαν;

Ν.Μ:
Τα Marketing Excellence Awards ξεκίνησαν με όραμα να αποτελούν την ανώτατη διάκριση της καινοτομίας, της δημιουργικότητας, της αποτελεσματικότητας και της αριστείας για το χώρο του marketing στη χώρα μας. Βασική μας επιδίωξη ήταν να δημιουργήσουμε ένα θεσμό που θα αναδεικνύει και θα επιβραβεύει τις επιχειρήσεις ή τους οργανισμούς, ανεξαρτήτως κλάδου και μεγέθους, αλλά και τους επαγγελματίες του χώρου που προσεγγίζουν το marketing σφαιρικά και το εφαρμόζουν με επιστημονικό τρόπο. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά -ολιστική προσέγγιση και επιστημονική εφαρμογή- αποτελούν για το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ τα διαχρονικά στοιχεία που μας διαφοροποιούν και τα οποία επιδιώκουμε να κρατήσουμε αναλλοίωτα στα Marketing Excellence Awards.

adb: Ποιοι διοργανώνουν τα Marketing Excellence Awards;

Ν.Μ:
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing της ΕΕΔΕ έχει την κύρια ευθύνη της διοργάνωσης των Marketing Excellence Awards. Επίσης, έχουμε την τιμή η διοργάνωση να τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Ο θεσμός, από την έναρξή του το 2007, υποστηρίζεται από το σύνολο των φορέων του ευρύτερου marketing και της επικοινωνίας της χώρας μας και συγκεκριμένα από:
• Την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ)
• Το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ)
• Την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και
• Το Σύλλογο Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ)

Τέλος, για ακόμη μια φορά, η Direction μάς υποστηρίζει στη μεγάλη αυτή προσπάθεια.

adb: Ποιοι είναι διαχρονικά οι στόχοι της διοργάνωσης, όπως έχουν οριστεί από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ;

Ν.Μ:
Οι στόχοι που το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ επιδιώκει να επιτύχει μέσω αυτής της διοργάνωσης, είναι:
• Να αναδείξει το ρόλο του marketing ως μια κρίσιμη και ζωτικής σημασίας πηγή δημιουργίας αξιών σε μια επιχείρηση.
• Να συμβάλει στην προώθηση της επιστήμης και της κουλτούρας του marketing.
• Να δημιουργήσει ένα αντικειμενικό μοντέλο αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων και των δράσεων marketing και
• Να αναδείξει και να επιβραβεύσει τις βέλτιστες και αποτελεσματικές πρακτικές που υλοποιούνται στη χώρα μας, τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο των στελεχών και των επαγγελματιών του marketing.

adb: Ποιους αφορούν τα Marketing Excellence Awards και ποιες κατηγορίες βραβεύσεων περιλαμβάνουν;

Ν.Μ:
Τα Marketing Excellence Awards αφορούν το σύνολο των επιχειρήσεων και οργανισμών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από τον δημόσιο τομέα, ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους προϋπολογισμών που επενδύονται σε ενέργειες και προγράμματα marketing. Για φέτος οι κατηγορίες των βραβείων που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν συμμετοχή αυξήθηκαν στις εννέα, έναντι έξι που ήταν στην προηγούμενη διοργάνωση, και είναι:

• Ανάπτυξη νέων προϊόντων και αγορών
• Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και αγορών
• Διαχείριση δικτύων διανομής και Trade marketing
• Ολοκληρωμένη επικοινωνία marketing
• Διαχείριση σχέσεων με πελάτες
• Green marketing
• Εξαγωγικό marketing
• Marketing για Start-ups και
• E-commerce marketing

Επίσης, εκτός των παραπάνω εννέα βραβείων υπάρχει και ένα ακόμα βραβείο: το Marketing Excellence Grand Award, που απονέμεται στην υποψηφιότητα εκείνη που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία απ’ όλες όσες συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

adb: Ποια προγράμματα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη φετινή διοργάνωση και μέχρι πότε μπορούν να υποβάλλονται υποψηφιότητες;

Ν.Μ:
Οι υποψηφιότητες που έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στο διαγωνισμό πρέπει αφενός να εντάσσονται σε μία από τις εννέα κατηγορίες βραβείων που ανέφερα παραπάνω και αφετέρου οι δράσεις τους να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο διάστημα από 1/7/2013 έως και 30/9/2015. Όσον αφορά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων, αυτή είναι η 31η Ιανουαρίου 2016. Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι η εταιρεία ή ο οργανισμός που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό μπορεί να υποβάλει μία η περισσότερες υποψηφιότητες για μία ή περισσότερες κατηγορίες βραβείων.

adb: Μέσα από ποια διαδικασία θα προκύψουν οι νικητές και ποιο είναι το πρώτο σχετικό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί;

Ν.Μ:
Οι υποψηφιότητες που θα συγκεντρωθούν, θα περάσουν από τρεις φάσεις, που ξεκινούν μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής. Στην πρώτη φάση, αυτή της νομιμοποίησης, εξετάζεται εάν οι υποψηφιότητες πληρούν τα τυπικά κριτήρια συμμετοχής, όπως αυτά ορίζονται από τον κανονισμό λειτουργίας της διοργάνωσης και κατά πόσο το πρόγραμμά τους ανταποκρίνεται στο πνεύμα της κατηγορίας βραβείου για την οποία διαγωνίζονται. Στη δεύτερη φάση, αυτή της αξιολόγησης και βαθμολόγησης, κάθε υποψηφιότητα αξιολογείται και βαθμολογείται με βάση τρία κριτήρια που είναι ίδια για όλες τις κατηγορίες βραβείων.

Αυτά είναι:

• H περιγραφή και η ανάλυση του προβλήματος,
• Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της λύσης και
• Τα επιχειρηματικά αποτελέσματα -ποσοτικά και ποιοτικά- σε σχέση με τους αρχικούς στόχους.

Για να διασφαλιστεί η επιστημονική υπόσταση του θεσμού αλλά και η αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης των υποψηφιοτήτων, οι παραπάνω φάσεις υποστηρίζονται από δύο ανεξάρτητες επιτροπές, στις οποίες συμμετέχουν τόσο στελέχη από το χώρο του marketing όσο και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Τέλος, η τρίτη και τελευταία φάση αφορά την τελετή απονομής των βραβείων, η οποία φέτος έχει προγραμματιστεί να γίνει προς τα μέσα του Φεβρουαρίου 2016 και ελπίζω ότι όλοι οι άνθρωποι του marketing θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους.

adb: Δεδομένης της δύσκολης κατάστασης στην αγορά, ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση;

Ν.Μ:
Ως «δύσκολη κατάσταση» αναφέρεστε, φαντάζομαι, κυρίως στη δραστική μείωση των ποσών για διαφήμιση. Πράγματι αυτό συμβαίνει, αλλά επιτρέψτε μου να πω ότι marketing δεν σημαίνει μόνο διαφήμιση ή προβολή. Το marketing είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο. Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι η σημερινή συγκυρία δεν έχει επιφέρει περιορισμό σε άλλες δράσεις και ενέργειες που περιλαμβάνονται στην έννοια marketing. Αντιθέτως, βλέπουμε ότι όσες εταιρείες αντιμετωπίζουν την έννοια του marketing «ολιστικά» και κατόρθωσαν να αφουγκραστούν και να αντιδράσουν έγκαιρα και εύστοχα στις αλλαγές του περιβάλλοντος υιοθετώντας καινοτόμους και βέλτιστες πρακτικές, έχουν βγει κερδισμένες, επιβιώνουν και αναπτύσσονται. Με το πρίσμα αυτό οι στόχοι που έχουμε για τη φετινή διοργάνωση είναι να αυξήσουμε τόσο τον αριθμό των υποψηφιοτήτων όσο και τον αριθμό των εταιρειών και ιδίως εκείνων που θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά. Μη ξεχνάμε ότι το 2013 είχαμε ρεκόρ υποψηφιοτήτων. Εκατόν μία υποψηφιότητες δεν είναι λίγες. Ξεκινάμε λοιπόν με μια μεγάλη «προίκα» και είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε και πάλι τριψήφιο αριθμό υποψηφιοτήτων.

adb: Τι μπορούν να προσφέρουν τα Marketing Excellence Awards, η συμμετοχή και η διάκριση σε αυτά στο χώρο του marketing και στις εταιρείες ή στα στελέχη που δραστηριοποιούνται σε αυτόν;

Ν.Μ:
Με τη συμμετοχή στα Marketing Excellence Awards η εταιρεία ή ο marketer συμμετέχει σε έναν καθιερωμένο θεσμό με μεγάλο κύρος και αναγνώριση στην επιχειρηματική κοινότητα. Επίσης, η εταιρεία ενδυναμώνει τη θέση της στην αγορά και έχει την ευκαιρία να αναδειχθεί ως μια κορυφαία εταιρεία στο χώρο του marketing στην Ελλάδα. Τέλος, η διάκριση αποτελεί αναγνώριση και επιβράβευση της προσπάθειας για την υλοποίηση επιτυχημένων δράσεων marketing.

Οι φετινές αλλαγές

adb: Υπάρχουν φέτος κάποιες αλλαγές ή προσθήκες στη διοργάνωση;


Η πρώτη αλλαγή αφορά τρεις νέες κατηγορίες βραβείων που προσθέσαμε. Η προσθήκη αυτή δεν έγινε με γνώμονα να βραβεύσουμε περισσότερους. Ήταν το αποτέλεσμα των τάσεων που παρατηρήσαμε στις επιχειρήσεις και στα προγράμματα marketing που υλοποιούσαν, από την έναρξη της κρίσης μέχρι και σήμερα. Οι τάσεις αυτές είχαν να κάνουν με:

• Τη στροφή των επιχειρήσεων προς νέες αγορές εκτός Ελλάδος. Ως εκ τούτου, οφείλαμε να πάρουμε την πρωτοβουλία για να αναδείξουμε δράσεις marketing που είχαν σχέση με εξαγωγές.
• Τη δημιουργία νέων και δυναμικών επιχειρήσεων που εκμεταλλεύτηκαν τις ευκαιρίες που δημιούργησε η κρίση και με καινοτόμους, ριζοσπαστικές ιδέες ήρθαν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών/πελατών. Και σε αυτό το σημείο, οφείλαμε να ανταποκριθούμε και να αναδείξουμε δράσεις marketing που έχουν σχέση με start-ups.
• Τέλος, δεν μπορούσαμε να παραβλέψουμε την τάση των καταναλωτών/πελατών για αγορές από οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Και εδώ αναλάβαμε την πρωτοβουλία να αναδείξουμε αποτελεσματικές και επιτυχημένες προσπάθειες marketing που έγιναν στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά την αυτοματοποίηση και την τυποποίηση της σύνταξης μίας υποψη-
φιότητας. Οι υποψηφιότητες πλέον υποβάλλονται ηλεκτρονικά και κάθε υποψηφιότητα ακολουθεί μια «διαδρομή» απαντήσεων σε προκαθορισμένα ερωτήματα που είναι κοινά για όλους. Ταυτόχρονα, η επιχείρηση μπορεί να «ανεβάσει» οποιοδήποτε υποστηρικτικό υλικό (παρουσιάσεις, spots, φυλλάδια, videos, φωτογραφίες κλπ.) θεωρεί εκείνη θα βοηθήσει στην καλύτερη αξιολόγηση της υποψηφιότητάς της. Η παραπάνω αλλαγή θα βοηθήσει πάρα πολύ στη μείωση του χρόνου που απαιτούνταν για να δομηθεί μια υποψηφιότητα.
 

TAGS: Marketing