To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Γνωστός ο νικητής από εμπορικής πλευράς!

Γνωστός ο νικητής από εμπορικής πλευράς!
Γνωστός ο νικητής από εμπορικής πλευράς!

Είναι χαρακτηριστικό πως οι Πρωταθλητές Ισπανίας είναι ανώτεροι σε κάθε οικονομική και εμπορική μέτρηση, συμπεριλαμβανομένων των συνολικών εσόδων, των χορηγικών εσόδων, της προσέλευσης κόσμου στο γήπεδο και των social media followers!

Η Μπάρτσα κατετάγη τέταρτη στην έκθεση Football Money League 2015 της Deloitte, η οποία συνδυάζει στοιχεία εσόδων για τα μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά clubs του πλανήτη, που αφορούν στην προηγούμενη σεζόν (2013-2014). Αυτή, μάλιστα, είναι η χαμηλότερη θέση που κατέλαβε την τελευταία δεκαετία, μένοντας πίσω από Ρεάλ Μαδρίτης, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Μπάγερν Μονάχου.

Τα τρόπαια καθορίζουν τις προοπτικές

Η επιβράδυνση στα έσοδα ακολούθησε την έλλειψη κατάκτησης τροπαίων το εξεταζόμενο διάστημα, με τη Deloitte να επισημαίνει πως οι προοπτικές της για να παραμείνει σε top επίπεδο στη Money League εξαρτώνται από τις επερχόμενες χορηγικές διαπραγματεύσεις. Η συμφωνία εξοπλισμού με τη Nike ολοκληρώνεται το 2018, ωστόσο αυτή με την Qatar Airways, αξίας 25 εκατ. λιρών το χρόνο ολοκληρώνεται την επόμενη χρονιά. Και μπορεί να υπάρχουν φήμες για ανανέωση αξίας 45 εκατομμυρίων ανά έτος, ωστόσο τίποτε δεν είναι ακόμα επίσημο, καθώς πρόσφατα παρουσιάστηκε η συμμετοχή του Κατάρ σε υπόθεση διαφθοράς, αναφορικά με τη διαδικασία ανάληψης του Μουντιάλ του 2022! Με αυτά τα δεδομένα, αν η Μπαρτσελόνα αποφασίσει να κοιτάξει αλλού το 2016, ένα ισπανικό πρωτάθλημα και ένα κύπελλο του Champions League θα της προσφέρουν credits στη διαπραγμάτευση!   
Στο μεταξύ, αν και οι Μπλαουγκράνα διατηρούν τον δεύτερο μεγαλύτερο μέσο όρο θεατών, μετά τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, μόλις το 24% των εσόδων της προέρχεται από τις πωλήσεις εισιτηρίων, σε σύγκριση με το 38% από εμπορικές και τηλεοπτικές συμφωνίες.

\"\"

Η... άπορη Γιουβέντους!

Στην αντίπερα όχθη, η Γιουβέντους μοιάζει με... άπορη, αν και κατέλαβε τη 10η θέση στη Money League. Ο ιταλικός σύλλογος πέτυχε συνολικά έσοδα 233,6 εκατομμυρίων λιρών την προηγούμενη σεζόν, σε σύγκριση με τα 405,2 της αντιπάλου της. Παράλληλα, η Γηραιά Κυρία συγκεντρώνει κάθε εβδομάδα τον μισό αριθμό θεατών από εκείνον της Μπάρτσα, λιγότερα από τα μισά είναι τα έσοδα από χορηγίες και merchandising και στο 1/10 σε σχέση με αυτούς των Ισπανών φτάνουν οι social media followers!

Τι φέρνει η κατάκτηση του τροπαίου

Η αξία του brand της \"Γιούβε\" ήταν 147 εκατομμύρια λίρες το 2014 σε σύγκριση με τα 370 εκατομμύρια της Μπαρτσελόνα, σύμφωνα με τη Brand Finance, η οποία υπολογίζει το ποσό που ένας οργανισμός θα πλήρωνε υποθετικά αν έπρεπε να αγοράσει την άδεια για τη χρήση του ονόματος. Τα φετινά αποτελέσματα θα δημοσιευτούν μετά τον Τελικό του Σαββάτου, με τους ερευνητές να αναφέρουν πως πιθανή νίκη τις ισπανικής ομάδας θα αυξήσει την brand αξία της κατά 18,3 εκατομμύρια, ενώ αυτή της Γιουβέντους θα της προσφέρει αύξηση 8,5 εκατομμυρίων λιρών.

\"\"

Nike Vs Nike

Αναφορικά με τους προμηθευτές αθλητικού εξοπλισμού, ο αγώνας του Βερολίνου είναι μια \"μάχη\" Nike vs Nike, αν και η Γιουβέντους έχει ανακοινώσει πως από τη νέα σεζόν \"μετακομίζει\" στην Adidas. Μάλιστα, σύμφωνα με τους όρους του νέου deal, θα μπαίνουν στα ταμεία της 17 εκατομμύρια λίρες το χρόνο από τα προηγούμενα 8,5, στην 8η καλύτερη συμφωνία αθλητικού εξοπλισμού στο χώρο του ποδοσφαίρου.
Η Μπαρτσελόνα κερδίζει περισσότερα και σε αυτό το κομμάτι, καθώς η συμφωνία με τη Nike αποφέρει 28 εκατομμύρια λίρες το χρόνο, με άλλα τρία χρόνια να απομένουν για την ολοκλήρωση της συνεργασίας των δυο πλευρών.

Ίσως επηρεάσει η απουσία Άγγλων

Σε ότι αφορά τον ίδιο τον Τελικό της διοργάνωσης, τα βρετανικά νούμερα τηλεθέασης ενδέχεται να επηρεαστούν από την απουσία αγγλικής ομάδας. Πέρσι, η αναμέτρηση των δυο συλλόγων της Μαδρίτης, Ρεάλ και Ατλέτικο, συγκέντρωσε μόλις 6,1 εκατομμύρια τηλεθεατές σε Sky και ITV, σε σύγκριση με τα 8,2 εκατομμύρια του 2012 (η Τσέλσι στον τελικό) και τα 7,9 του 2011 (φιναλίστ η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ). Παρ\' όλα αυτά, η UEFA υποστηρίζει πως ο τελικός του 2014 \"έφτασε\" σε 380 εκατομμύρια μοναδικούς τηλεθεατές παγκοσμίως, που ήταν κατά 20 εκατομμύρια περισσότεροι από αυτούς της προηγούμενης χρονιάς. 

TAGS: Marketing