To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

«Διαδρομές Καρδιάς» στην Ελλάδα

«Διαδρομές Καρδιάς» στην Ελλάδα

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον και μία καλύτερη ποιότητα ζωής – υγεία και ευεξία δηλαδή – σημαίνει για την Unilever η λέξη «Αειφορία». Γι’ αυτό άλλωστε στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την Αειφορία, το οποίο ανακοινώθηκε το 2011, εντάσσονται 3 βασικοί στόχοι:

• Μείωση στο μισό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων της
• Προμήθεια του 100% των βασικών γεωργικών πρώτων υλών από αειφόρες πηγές
• Βοήθεια σε 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους να βελτιώσουν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους

Προτεραιότητα της εταιρείας είναι η ανάπτυξη δράσεων που μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη αυτών των παραπάνω δεσμεύσεων και ιδιαίτερα σημαντική είναι η ανάπτυξη τοπικών πρωτοβουλιών. Στην Ελλάδα, η είναι «εμπνευστής» σημαντικών προγραμμάτων που φροντίζουν για την υγεία ΕΛΑΪΣ-UNILEVER HELLAS των συνανθρώπων μας και προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής.

Μιλώντας στην «καρδιά της Ελλάδας»

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι «Διαδρομές Καρδιάς» σε όλη την Ελλάδα, που πραγματοποίησε το Becel proactiv και το Τμήμα Διατροφής & Επιστημονικής Επικοινωνίας της εταιρείας. Στόχος των «Διαδρομών Καρδιάς» ήταν η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση του απλού πολίτη γύρω από τη σημασία του ελέγχου  ων επιπέδων της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το πρόβλημα της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης λαμβάνει διαστάσεις επιδημίας τα τελευταία χρόνια και εξελίσσεται σε Νο 1 κίνδυνο για τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Οι Έλληνες τείνουμε να παραβλέπουμε τον κίνδυνο που συνεπάγονται τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και η υπέρταση, λόγω του ότι δεν παρουσιάζουν συμπτώματα.

Εξάλλου, έρευνες επιστημονικών φορέων έχουν δείξει ότι, ενώ 1 στους 3 Έλληνες έχουν υψηλή χοληστερίνη, μόνο οι 3 στους 10 το γνωρίζουν, καθώς αποφεύγουμε τις εξετάσεις. Οι «Διαδρομές Καρδιάς», λοιπόν, έρχονται με τρόπο βιωματικό και άμεσο να ενεργοποιήσουν τους πολίτες και να τους ενημερώσουν για τα επίπεδα χοληστερίνης και αρτηριακής πίεσης, μέσω μίας δωρεάν, στιγμιαίας και ανώδυνης εξέτασης. Κάνουν δηλαδή εύκολη την πρόσβαση σε εξετάσεις, ώστε να έχει ο πολίτης μία πρώτη ένδειξη για την κατάστασή του και να ευαισθητοποιηθεί να προχωρήσει σε περαιτέρω διερεύνηση της υγείας της καρδιάς του, εφόσον τα ευρήματα είναι ανησυχητικά.

Το πρόγραμμα των «Διαδρομών Καρδιάς»

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας δρομολογήθηκαν μία σειρά δωρεάν δράσεων για το ευρύ κοινό σε κεντρικούς Δήμους της Ελλάδος που έθεσαν υπό την αιγίδα τους την προσπάθεια. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει ήδη επισκεφτεί την Αλεξανδρούπολη, τα Τρίκαλα, τα Ιωάννινα, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο Κρήτης, τον Πειραιά, την Πάτρα και την Άρτα, πραγματοποιώντας με την αιγίδα του εκάστοτε Δήμου τις εξής δράσεις:

• Δωρεάν εξετάσεις χοληστερίνης και αρτηριακής πίεσης από τοπικούς ιατρούς και νοσηλεύτριες κατά τη διάρκεια διημέρων, σε Ιατρεία KAΠΗ ή σε Δημοτικά Ιατρεία ή σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους. Στους χώρους αυτούς, οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την υγεία της καρδιάς τους και να κάνουν στιγμιαία εξέταση χοληστερίνης με απλό «τσίμπημα» στο δάχτυλο, χωρίς τη χρήση σύριγγας.

• Δωρεάν παρακολούθηση ομιλιών για την υγεία της καρδιάς, με έμφαση στην παιδική χοληστερίνη, την χοληστερίνη κατά την εμμηνόπαυση, και την αρτηριακή πίεση. Στο επίκεντρο των ομιλιών βρέθηκαν ο έλεγχος και η διατροφή, καθώς οι ειδικοί συνέστησαν απλά και καθημερινά βήματα για τη φροντίδα της καρδιάς μας.

Η επιτυχία της δράσης

Το ενδιαφέρον και η προσέλευση των πολιτών, τόσο στις εξετάσεις, όσο και στις ομιλίες ήταν αθρόα, αποδεικνύοντας την ανάγκη για ένα τέτοιο πρόγραμμα. Οι αριθμοί άλλωστε μιλάνε από μόνοι τους:

• 5.358 άτομα εξέτασαν τη χοληστερίνη και την αρτηριακή τους πίεση
• Διανεμήθηκαν πάνω από 30.000 ενημερωτικά έντυπα
• Μοιράστηκαν πάνω από 12.000 προϊόντα Becel proactiv για τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση

Είναι αξιοσημείωτο, επίσης, ότι το Becel pro-activ έχει και στο παρελθόν πραγματοποιήσει αντίστοιχες πρωτοβουλίες για την πρόληψη και την ευαισθητοποίηση των Ελλήνων για την υγεία της καρδιάς τους. Αναφέρουμε ενδεικτικά την Πανελλαδική Εκστρατεία Καρδιάς, που πραγματοποιήθηκε το 2007 και το 2008, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και επιστημονικούς φορείς του τόπου μας. Μέσα από δράσεις όπως αυτές, το όραμα της ΕΛΑΪΣ- UNILEVER HELLAS να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και την υγεία όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων, φαίνεται πως γίνεται όλο και περισσότερο πράξη. Και έτσι η εταιρεία φτάνει και στην Ελλάδα όλο και πιο κόντα στο να επιτύχει το στόχο της για αειφορία.

Τι μας είπαν οι υπεύθυνοι

Η κα Γιολάντα Τσιούκα, Βrand Manager του Βecel pro-activ, τόνισε σχετικά «για μία ακόμη φορά φάνηκε ότι μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες διευκολύνουμε τους συμπολίτες μας φέρνοντας κυριολεκτικά στον τόπο τους την ενημέρωση και την πρόληψη. Δράσεις σαν κι αυτή, που στοχεύουν στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κόσμου για δύο από τους βασικότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθειες, τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και την υπέρταση, πιστεύω ότι είναι ένα ακόμη βήμα προς τη βελτίωση της δημόσιας υγείας. Ευχαριστούμε τους Δήμους και τους φορείς που στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθειά μας αυτή. Μία προσπάθεια που ευελπιστούμε να συνεχίσουμε και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος».

Όπως επισήμανε η κα Μαργαρίτα Στεργίου, Διαιτολόγος–Διατροφολόγος, M.Sc. στο Τμήμα Διατροφής & Επιστημονικής Επικοινωνίας της ΕΛΑΪΣ – UNILEVER ΗΕLLAS: «Στόχος μας, μέσα από τα διήμερα αυτά προγράμματα δράσεων ήταν καταρχήν να ενημερώσουμε τον κόσμο για τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση που συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κυριότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα που μπορούμε να ελέγξουμε. Είναι σημαντικό, όμως, καταρχήν να γνωρίζουμε εάν τα επίπεδά μας είναι υψηλότερα του φυσιολογικού. Και, δυστυχώς, οι μελέτες δείχνουν ότι οι Έλληνες δε φροντίζουμε την καρδιά μας και πάνω από όλα αποφεύγουμε να κάνουμε εξετάσεις. Αυτό το κενό θελήσαμε να καλύψουμε μέσα από την πρωτοβουλία αυτή, μία πρωτοβουλία που πιστεύω ότι κατόρθωσε να «μιλήσει» στις καρδιές των Ελλήνων»