To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Μέσα από τα μάτια των παιδιών

Μέσα από τα μάτια των παιδιών
Μέσα από τα μάτια των παιδιών

Ο ρόλος του μάρκετινγκ στην παιδική ηλικία και τα ερεθίσματα που αυτό εκπέμπει πολλάκις έχει απασχολήσει τόσο τη βιομηχανία όσο και τους διαφημιστές. Πρόσφατα, η μεγαλύτερη εταιρεία παιχνιδιών Mattel, περήφανος δημιουργός της Barbie υπερασπίστηκε το ρόλο του μάρκετινγκ στην παιδική ηλικία, στο πλαίσιο του συνεδρίου Marketing «Appeal to kids and sell to parents» που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, επισημαίνοντας παράλληλα συχνά λάθη των marketers.

Η Ruth Clement, επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμό και πληροφοριών στην Mattel UK, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει μία αβάσιμη εντύπωση ότι τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν πιο νωρίς, άποψη που ευθύνεται για τις λανθασμένες στρατηγικές που εφαρμόζουν οι marketers. Σύμφωνα με τη Ruth Clement, αν και τα παιδιά φαίνονται μεγαλύτερα, εντούτοις αμφισβητείται το κατά πόσο ώριμα είναι σε σχέση με την πραγματική τους ηλικία. Ακόμα, ισχυρίστηκε ότι ο «μύθος» ότι τα παιδιά μεγαλώνουν νωρίτερα αποτελεί μια μαζική υπεραπλούστευση που οδηγεί στην επίρριψη κατηγοριών στους marketers ότι «αρπάζουν» την αθωότητα από τα μικρά παιδιά και τα μυούν στη σεξουαλικότητα από νωρίς. Προσδιορίζοντας την αιτία της έκθεσης στην υπερ-σεξουαλικότητα, αναφέρθηκε στην υπόθεση ότι τα παιδιά αξιολογούν τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και οι ενήλικες, παροτρύνοντας τους marketers να βλέπουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια των παιδιών.

Το συνέδριο παρακολούθησαν πάνω από 120 εκπρόσωποι brands της βιομηχανίας παιχνιδιών όπως The Walt Disney Company, EMI, Innocent και Lego, αλλά και διαφημιστές. Πρόκειται για την πρώτη συγκέντρωση της βιομηχανίας μετά τη δημοσίευση του Bailey Review για την εμπορευματοποίηση και την πρώιμη έκθεση στη σεξουαλικότητα, που είχε σαν αποτέλεσμα αρκετές συστάσεις με αποδέκτη το μάρκετινγκ και στόχο την προστασία των ανηλίκων κάτω των 16 ετών. Ανάμεσα στις συστάσεις αυτές είναι η απαγόρευση της τοποθέτησης επικίνδυνων οutdoor διαφημίσεων κοντά σε σχολεία αλλά και η απόκρυψη λεπτομερειών σε εξώφυλλα περιοδικών με σεξουαλικά νοήματα.

Στο συνέδριο δόθηκε έμφαση και στην ικανότητα αυτορρύθμισης της βιομηχανίας, ένα δικαίωμα για το οποίο ο Tim Lefroy, διευθύνων σύμβουλος της Advertising Association, δήλωσε παθιασμένος. Στο ίδιο ύφος, η Karen Fraser, διευθύνουσα σύμβουλος της Credos, ενός think tank που δημιούργησε η Advertising Association για την προστασία και τη διατήρηση του δικαιώματος της βιομηχανίας στη διαφήμιση, υπεραμύνθηκε του παρόντος συστήματος αυτορρύθμισης, μέσα από μια έρευνα που πραγματοποίησε.

Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτής, τα παιδιά κάτω των 5 ετών δεν καταλαβαίνουν τι είναι η διαφήμιση, τα παιδιά ηλικίας μεταξύ 8 και 11 ετών μπορούν να αντιληφθούν το πειστικό περιεχόμενο, ενώ τα παιδιά άνω των 12 ετών έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν λογικά τη διαφήμιση.
 

TAGS: Marketing