To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

«Πίνειν μπίρα» στην Ελλάδα

«Πίνειν μπίρα» στην Ελλάδα
«Πίνειν μπίρα» στην Ελλάδα

Μπορεί η οικονομική κρίση να βάζει φρένο στις περισσότερες ακριβές συνήθειες των Ελλήνων, ωστόσο δεν μπο- ρεί να ανακόψει την πορεία αγαπημένων και προσιτών συνηθειών, όπως είναι η κατανάλωση μπίρας. Η ελληνική αγορά μπίρας δεν υφίσταται τις συνέπειες που χαρακτηρίζουν το σύνολο της βιομηχανίας, αν και η κατανάλωση σημειώνει μικρή υποχώρηση, καθώς ακόμα νέες ελληνικές ζυθοποιίες κάνουν την εμφάνισή τους και πολυεθνικοί όμιλοι εμφανίζουν έντονη κινητικότητα.
Η Craft είναι το success story της μικροζυθοποιίας, με τη φιλοσοφία και το μεράκι της μικρής, ποιοτικής και ποικίλους παραγωγής. Μπορεί σήμερα ο ανταγωνισμός να είναι έντονος, με υψηλά τα ποσοστά συγκέντρωσης του τομέα, όμως το επιχειρηματικό επίτευγμα του Παύλου Εμμανουηλίδη, CEO της Craft, εξακολουθεί να είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα. Άλλωστε, είναι ο μόνος που κατόρθωσε να δει μια πρώτης τάξεως επιχειρηματική ευκαιρία ανάπτυξης σε ένα περιβάλλον όπου η αγορά της μπίρας έχει αναπτυχθεί μαζικά, αναβαθμίζοντας το «πίνειν μπίρα» στην Ελλάδα.

ΑΠΟ ΤΑ BUSINESS SCHOOLS ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Το 1997 ο Παύλος Εμμανουηλίδης πήρε την απόφαση να αφήσει την ακαδημαϊκή του καριέρα στο εξωτερικό και να ασχοληθεί με τον, πρωτόγνωρο εκείνη την εποχή για την Ελλάδα, τομέα της μικροζυθοποιίας.
Έτσι, το πρώτο εστιατόριο-μικροζυθοποιείο έγινε πραγματικότητα, με πρώτο σταθμό το Χαλάνδρι και ένα χρόνο μετά τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Και τα δύο πρότυπα εστιατόριο «αγκαλιάστηκαν» από το ελληνικό κοινό, αποτελώντας δημοφιλή meeting points για τους λάτρεις του ζύθου που ήθελαν να μυηθούν στην κουλτούρα της μπίρας. Άλλωστε, εκεί μπορούσε να βρει κανείς διαφορετικούς τύπους φρέσκιας μπίρας, πέρα από τους συνηθισμένους.
Το 2003 ο κ. Εμμανουηλίδης αποφάσισε να επεκτείνει τη διανομή μπίρας πέρα από τα στενά όρια των εστιατορίων του, στην «κρύα» αγορά, δημιουργώντας στην Παιανία μια νέα βιομηχανική μονάδα ζυθοποιίας, με στόχο την εμβαρέλωση και τη διακίνηση των προϊόντων σε επιλεγμένα εστιατόρια, ξενοδοχεία και café. Φυσική εξέλιξη και ως απάντηση στη θετική ανταπόκριση της αγοράς ήταν η εμφιάλωση της μπίρας, βήμα που πραγματοποίησε μόλις πριν από δύο χρόνια, λίγο πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Έτσι, κατασκεύασε ένα υπερσύγχρονο εμφιαλωτήριο, επεκτάσιμο μέχρι 10 εκατ. λίτρα ετησίως, επενδύοντας σημαντικά ποσά για εξοπλισμό, που ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ.
Ως αποτέλεσμα, το 2009 κυκλοφόρησαν στην αγορά σε μπουκάλια 330 cl και 500 cl, οι έξι παρακάτω διαφορετικοί τύποι μπίρας: ξανθιά Ρilsner, καστανή καπνιστή Smoked Lager, κόκκινη Red Αle, αφιλτράριστη σταρόμπιρα Weiss, μαύρη Βlack Lager και ξανθιά Αthens Lager, δημιουργώντας σιγά-σιγά το brand reputation της Craft μέσα από στοχευμένες συνεργασίες με δίκτυα χονδρεμπορίας ποτών.




ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΚΤΥΩΝ

Αν και οι συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες για νέα επιχειρηματικά ανοίγματα, η εταιρεία
κατόρθωσε να κάνει συνολικές πωλήσεις περί το 1 εκατ. λίτρα σε πάνω από 650 σημεία σε όλη την Ελλάδα και υψηλούς τζίρους. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Εμμανουηλίδη, ο τζίρος της εταιρείας προβλέπεται σε 4,5 εκατ. ευρώ για το 2010 και 7 εκατ. ευρώ για το 2011, με τα κέρδη προ φόρων να αγγίζουν τα 80.000 και τα 350.000 ευρώ αντίστοιχα.
Βέβαια, νευραλγικής σημασίας ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας διαδραματίζουν οι επενδύσεις, αφού βρίσκεται στη μέση υλοποίησης επενδυτικού προγράμματος για το διάστημα 2008-2013, συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο. Αν και δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της εταιρείας το άνοιγμα νέων εστιατορίων, δεν απορρίπτεται εξ ολοκλήρου σε περίπτωση που προκύψει κάποια συνεργασία. Για την ώρα, τα υπάρχοντα εστιατόρια θα συνεχίσουν να αποτελούν το «ζωντανό μάρκετινγκ» των προϊόντων. Όσο για τις μελλοντικές προκλήσεις, όπως δηλώνει ο κ. Εμμανουηλίδης στο Retail Business: «Ο κλάδος της μπίρας είχε μονοψήφια πτώση, της τάξης του 5% κατ’ όγκο πρωτίστως και λόγω πτώσης τουρισμού, και συγκριτικά με άλλους κλάδους συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα στην κρίση. Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης μέσω ανακατανομής μεριδίων αγοράς. Η πρόκληση για το 2011 είναι η γοργή ανάπτυξη της τάξης του 80%, που θα φέρει πανελλαδική εξάπλωση του προϊόντος και οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή».

TAGS: Retail