To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τι άλλαξε με το Red Bull Stratos

Τι άλλαξε με το Red Bull Stratos
Τι άλλαξε με το Red Bull Stratos

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

«Ξέρω ότι όλος ο κόσμος παρακολουθεί αυτή τη στιγμή»
είπε ο Felix Baumgartner, ενώ βρισκόταν στα όρια του Διαστήματος. Με τον τρόπο αυτό, η Red Bull Stratos επιτύγχανε ρεκόρ θέασης και έκανε άλλο ένα πολύ μεγάλο βήμα για το brand, θέτοντας νέα standards για το content marketing. Για τα περισσότερα brands, μια ριψοκίνδυνη κίνηση marketing προκύπτει όταν δεν τεστάρουν το αντίγραφο της νέας διαφήμισης ή χρησιμοποιούν ένα νέο media κανάλι, παρά την έλλειψη επαρκών, σταθερών μετρήσεων. Μπορεί κανείς να φανταστεί τι συνέπειες θα είχε η πιθανή εξαέρωση των σωματικών υγρών του sponsored Αυστριακού αθλητή, καθώς εκείνος θα έπεφτε από ύψος 24 μιλίων, με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 800 μίλια ανά ώρα, ενώ την ίδια στιγμή οι γονείς του και οι φίλοι του τον παρακολουθούσαν σε live μετάδοση;

Το ρίσκο του project

Με το Red Bull Stratos Project, το brand ενεργειακού ποτού οδήγησε το θέαμα των extreme sports σε νέα ύψη και μεγέθη και προσδιόρισε εκ νέου την ιδέα του content marketing, των PR stunts και της χρησιμότητας των brands. Στην πραγματικότητα, το ρίσκο το πήρε ο Felix Baumgartner, ο Αυστριακός skydiver, που  πριν από μερικές ημέρες, υποχρέωσε εκατομμύρια θεατές να τον παρακολουθούν να πραγματοποιεί, μέσα από μια εναέρια κάψουλα, ελεύθερη πτώση στη Γη, από ύψος 128.000 ποδιών (περίπου 39 χιλιομέτρων)! Σκοπός του project ήταν το «σπάσιμο» ενός ρεκόρ, που διατηρούσε ο πρώην πιλότος της US Air Force, Joe Kittinger από το 1960, πραγματοποιώντας ελεύθερη πτώση από ύψος 30,5 χιλιομέτρων. Στη διάρκεια της ζωντανής κάλυψης του γεγονότος, την Κυριακή 14 Οκτωβρίου, από το YouTube και το Discovery Channel, οι θεατές παρακολούθησαν τον Baumgartner να φτάνει στη στρατόσφαιρα, να στέκεται στην κάψουλα και στη συνέχεια  να αφήνεται στο κενό. Το άλμα  έμοιαζε αρχικά τέλειο, ωστόσο οι περιστροφές του Αυστριακού diver στην πορεία θα μπορούσαν να τον αφήσουν αναίσθητο και να οδηγήσουν την αποστολή σε φιάσκο. Ωστόσο, κατάφερε να σταθεροποιήσει το σώμα του και με τη  βοήθεια του αλεξίπτωτου να προσγειωθεί ομαλά στην έρημο του Νέου Μεξικού.

Η αναγνώριση ενός branded event

Μετά το τέλος του event και στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε, υποστήριξε ότι η πτώση αυτή κατάφερε να σπάσει τρία ρεκόρ: του υψηλότερου άλματος, της μεγαλύτερης σε διάρκεια  ελεύθερης πτώσης και της μέγιστης κατακόρυφης ταχύτητας. Έτσι, ενώ ο Baumgartner πανηγύριζε για τα επιτεύγματα αυτά, η Red Bull μπορούσε να γιορτάσει ένα άλλο ρεκόρ: περισσότεροι από 8 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν σε Live Stream μέσω YouTube το event αυτό, το οποίο ξεπέρασε ακόμα και την ορκωμοσία του Barack Obama. Άλλο ένα στοιχείο που ξεχώρισε στη διάρκεια της μετάδοσης ήταν η μεγάλη απήχηση του Red Bull Stratos στο Twitter. Άτομα κάθε ηλικίας και ιδιότητας προσέθεταν σχόλια θαυμασμού και η αλήθεια είναι πως λίγες φορές στο παρελθόν ένα branded event συγκέντρωσε τέτοιου είδους αποδοχή. Αυτός δείχνει να είναι και ο νέος κόσμος του marketing, με τις διαφημιστικές καμπάνιες των brands να μετατρέπονται σε δημόσιες δραστηριότητες.

Επιπρόσθετα, με τον τρόπο αυτό τέθηκε και ένα νέο, άκρως φιλόδοξο standard για το content marketing. Εξάλλου, η Red Bull έχει προχωρήσει περισσότερο από κάθε άλλο brand στην εξάλειψη της διαχωριστικής γραμμής μεταξύ της «πρωταρχικής» επιχείρησης της εταιρείας (παραγωγή ενεργειακών ποτών) και της δέσμευσης για τη δημιουργία περιεχομένου κι εμπειριών για ανθρώπους που θεωρούνται κοινό - στόχος για τα προϊόντα της. Για τη Red Bull, «περιεχόμενο» σημαίνει ένας νέος διαγωνισμός snowboard, η δημιουργία μιας ομάδας F1 ή η τοποθέτηση ενός ανθρώπου στα όρια του Διαστήματος, ώστε να πραγματοποιήσει ένα άλμα με απρόβλεπτες συνέπειες. Το περιεχόμενο είναι η ίδια η επιχείρηση και η ανάπτυξή του ακολουθεί την ίδια συνέπεια με το «χτίσιμο» των καναλιών διανομής των ποτών της. Και η τοποθέτηση του ιδρυτή Dietrich Mateschitz σε σχετική ερώτηση που δέχτηκε, αν η Red Bull είναι παραγωγός ποτών ή περιεχομένου, ήταν χαρακτηριστική: «Δεν ισχύει μονάχα το ένα ή το άλλο. Το brand υποστηρίζει τα sports και την κουλτούρα της κοινότητας, καθώς και το αντίστροφο».