To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Αναβολή για τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης

Αναβολή για τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης
Αναβολή για τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης

Θετικά αντιμετωπίζει η αγορά το πάγωμα του ειδικού φόρου τηλεόρασης (20% επί των διαφημιστικών τιμολογίων), ο οποίος κανονικά θα ίσχυε από 1η Ιανουαρίου 2013. Η αναβολή δόθηκε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που ορίζει ότι η νέα ημερομηνία εφαρμογής του (αν εφαρμοστεί τελικά) είναι η 1η Ιανουαρίου 2014.

Πιο συγκεκριμένα, στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 5 του Ν. 3845/2010 (Α’ 65), όπως αυτό προστέθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου 4 του Ν. 3899/2010 (Α’ 212) και τροποποιήθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 3 τής από 31.12.2011 Π.Ν.Π. (Α’ 268), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του Ν. 4047/2012 (Α’ 31), «αντί της ημερομηνίας 1.1.2013 τίθεται η ημερομηνία 1.1.2014». Να σημειωθεί ότι πρόκειται για την 3η αναβολή σε μια αρχική απόφαση προ τριετίας, που αν ίσχυε ποτέ θα συρρίκνωνε περαιτέρω την αγορά, ενώ το ποσό που θα εισέπραττε ο ετήσιος Προϋπολογισμός (π.χ. το 2012) δεν θα ξεπερνούσε τα 80 εκατ. ευρώ, ποσό μηδαμινό μπροστά στα προβλήματα που θα δημιουργούσε.

Η κατάργηση του φόρου αυτού αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο της ΕΔΕΕ όσο και του ΣΔΕ από το 1983 όταν επιβλήθηκε για πρώτη φορά. Τότε το ύψος του φόρου έφτανε το 30% του κόστους των διαφημίσεων. Στα βασικά επιχειρήματα των εκπροσώπων του κλάδου διαφήμισης ήταν ότι με την επιβολή του φόρου μετά το ‘87, όταν πλέον επιβλήθηκε και ο φόρος προστιθέμενης αξίας, η φορολογία της τηλεοπτικής διαφήμισης έφτασε στο 48% στο οποίο περιλαμβάνεται ειδικός φόρος διαφήμισης στην τηλεόραση και 18% ΦΠΑ.

Στην κατεύθυνση της φορολογικής ελάφρυνσης ο ειδικός φόρος των διαφημίσεων μειώθηκε από το 30% στο 25% από την 1η Ιουλίου του 2004 και στο 20% την 1η Ιουλίου του 2005, ενώ την 1η Νοεμβρίου 2007 καταργήθηκε. Νομοθετικά επανήλθε ως ποσοστό 20% τον Μάιο του 2010 στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για «έκτακτα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας».

Ο συντελεστής του φόρου είχε οριστεί με το ν. 3845/2010 σε 20% επί της αξίας της διαφήμισης, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι προσέφυγαν στην Κομισιόν μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ACT). Τότε η επιβολή του αναβλήθηκε για την 1η Οκτωβρίου 2010, για να αναβληθεί ξανά μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011 και ξανά μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2012.