To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Αγγελιόσημο: Τι μέλλει γενέσθαι;

Αγγελιόσημο: Τι μέλλει γενέσθαι;
Αγγελιόσημο: Τι μέλλει γενέσθαι;

Πονοκέφαλο προκαλεί στα κυβερνητικά επιτελεία η ρύθμιση του θέματος της τύχης του αγγελιοσήμου. Το μόνο βέβαιο μέχρι στιγμής είναι η πρόθεση να δημιουργηθεί ειδική επιτροπή υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών και στελεχών της τρόικας, η οποία θα αναλάβει να διαχωρίσει το «καλό» από το «κακό» αγγελιόσημο. Στην ουσία, θα επιχειρηθεί να αναζητηθεί ποιο ποσοστό του φόρου υπέρ τρίτων είναι «ανταποδοτικό» και ποιο συνιστά «εργοδοτική εισφορά». Η έκθεση της επιτροπής θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο του 2014, οπότε υπολογίζεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το αγγελιόσημο.

Σύμφωνα με πηγές από την κυβέρνηση εξετάζεται το ενδεχόμενο της μείωσης του αγγελιοσήμου κατά 5% ή 10% προκειμένου να παραμείνει ως «εργοδοτική εισφορά» στα ΜΜΕ. Στη δεύτερη φάση οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κατατεθεί νομοθετική τροπολογία, με την οποία το νέο αυτό ποσοστό επί της διαφήμισης θα ανακατανεμηθεί στα ενδιαφερόμενα και δικαιούχα αγγελιοσήμου, ασφαλιστικά ταμεία.

Πρόκριμα της επιτυχίας του εγχειρήματος θα αποτελέσει η διαπραγμάτευση για την ένταξη των ειδησεογραφικών sites στο αγγελιόσημο και σημαντική θα θεωρηθεί η διάκριση μεταξύ των ιντερνετικών μέσων που συγγενεύουν με τα «παραδοσιακά» μέσα, τηλεόραση ή εφημερίδες, και των ανεξάρτητων εταιρειών on line μέσων, οι διαφημιζόμενοι των οποίων δεν καταβάλλουν αγγελιόσημο. Στο τραπέζι της συζήτησης έχει τεθεί η ένταξη του αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο, στα sites που θα είναι «πιστοποιημένα» από την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (την ΕΝΕΔ). Παράλληλα, ανοίγει και στη Βουλή το θέμα της τιμολόγησης των διαφημίσεων στο Ιnternet.

Πρόκειται για το θέμα της φορολόγησης των πολυεθνικών που προσφέρουν υπηρεσίες μέσω διαδικτύου. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τριαντάφυλλος, κατέθεσε Ερώτηση στους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, ζητώντας απαντήσεις για το καθεστώς φορολόγησης των κυρίαρχων ιντερνετικών πολυεθνικών, όπως οι Google, Amazon, Apple, Facebook, Microsoft και Twitter. Ο βουλευτής ζήτησε να πληροφορηθεί ποια είναι η φορολογική διαδικασία που ακολουθείται για τις εταιρείες αυτές και ποια η νομοθεσία που εφαρμόζεται.

Ακόμα, ρώτησε αν υπάρχουν στοιχεία για τα έσοδα των εταιρειών αυτών από τις οικονομικές τους δραστηριότητες στην Ελλάδα, αν έχουν ελεγχθεί για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και πώς φορολογούνται οι διαφημίσεις των Ελλήνων χρηστών στο διαδίκτυο. Θυμίζουμε ότι το ζήτημα της φορολόγησης των διαδικτυακών είχε ανοίξει η εφημερίδα «Τα Νέα» του ΔΟΛ λίγο πριν από τη δημιουργία της νέας Ένωσης Ιδιοκτητών Διαδικτύου και την καθιέρωση συστήματος διανομής της διαφήμισης στο Ιnternet. Πριν από δύο χρόνια περίπου, το θέμα της φορολόγησης των ιντερνετικών εταιρειών κολοσσών άνοιξε και στην Ευρώπη, κυρίως μετά από πρωτοβουλία των εκδοτών, σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Βέλγιο και άλλες.

Οι εκδότες ζητούν μέρος των εσόδων των εταιρειών, κυρίως, μηχανών αναζήτησης, όπως η Google, οι οποίες εκμεταλλεύονται εμπορικά το περιεχόμενο των εφημερίδων. Εν τω μεταξύ κοινή πρωτοβουλία, σε ευρεία κλίμακα, για τη στήριξη των ανέργων στον κλάδο των ΜΜΕ αναλαμβάνουν το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και η Ένωση Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΠΗΕΑ).

Στόχος της πρωτοβουλίας των ενώσεων αποτελεί η επανένταξη ανέργων του κλάδου στην αγορά εργασίας, η χαρτογράφηση της απασχόλησης του χώρου, η ανάλυση των τάσεων και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της εργασιακής πραγματικότητας των επιμέρους επαγγελματικών κλάδων, η ανάπτυξη και παροχή υπηρεσιών πληροφόρησης, συμβουλευτικής και επαγγελματικού (επανα)προσανατολισμού, καθώς και η διενέργεια εξειδικευμένων προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και πρακτικής.

Η υλοποίηση των δράσεων θα γίνει μέσω της αξιοποίησης αντίστοιχων πόρων του ΕΣΠΑ για την προώθηση της απασχόλησης. Συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση παρέχει στήριξη σε άτομα που χάνουν τη θέση εργασίας τους εξαιτίας σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών στο παγκόσμιο εμπόριο λόγω παγκοσμιοποίησης, με την προϋπόθεση ο αριθμός των ωφελούμενων να είναι τουλάχιστον 500 άτομα.