To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κριτική ΣΕΒ για άδειες και αλλαγές στο media buying

Κριτική ΣΕΒ για άδειες και αλλαγές στο media buying
Τι αναφέρει στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο του για την ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου και τον διαγωνισμό για τις άδειες

Σκληρή κριτική ασκεί στο νομοσχέδιο για τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο του ο ΣΕΒ. Ο Σύνδεσμος χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο μία ελληνική πατέντα πάνω σε τεχνολογίες αιχμής που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ για την αγορά και διανομή διαφημίσεων έναντι τηλεοπτικού περιεχομένου, μέσω μιας τεχνολογικά αυτοματοποιημένης και βασισμένης σε ψηφιακά δεδομένα πλατφόρμας (Programming TV), που διακινούνται μέσω διαδικτύου, κινητών, τηλεόρασης και καλωδιακών δικτύων.

Τονίζει, όμως, πως «η μεταφορά της στην ελληνική πραγματικότητα και η επιβολή της δια νόμου και όχι μέσα από διεργασίες ιδιωτικοοικονομικού χαρακτήρα είναι προσχηματική και παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της οικονομικής ελευθερίας. Όπως και με το νόμο για την αδειοδότηση περιορισμένου αριθμού τηλεοπτικών σταθμών λειτουργούντων σε καθεστώς ελεγχόμενου ανταγωνισμού και προκαθορισμένου κόστους, έτσι και με το νομοσχέδιο για τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου, πλήττεται η ελευθερία των συναλλαγών και ο ελεύθερος ανταγωνισμός».

Ακόμη, ο Σύνδεσμος αναφέρει πως ενώ στις ΗΠΑ, η τεχνολογία αυτή δεν έχει αποκτήσει παρά ελάχιστη αποδοχή καθώς δημιουργεί ασυνέχειες στην αγορά, η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να την εφαρμόσει υποχρεωτικά στο σύνολο της τηλεοπτικής αγοράς επιβάλλοντας και πρόσθετη φορολόγηση 10% του διακινούμενου κύκλου εργασιών από διαφημιστικό έσοδο, για να καλύψει τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και άλλων συναφών αναγκών πολιτικού σχεδιασμού της ούτως ελεγχόμενης αγοράς τηλεοπτικών σταθμών.

«Και οι δύο νόμοι αργά ή γρήγορα είναι πιθανόν να κριθούν αντισυνταγματικοί και θα καταπέσουν. Η αναστάτωση, όμως, που προκαλείται στην αγορά είναι ανεπίτρεπτη, ιδίως σε μία περίοδο όπου πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν απλά να επιβιώσουν» τονίζει ο ΣΕΒ.
TAGS: ΣΕΒ