To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μέχρι τον Αύγουστο το Αγγελιόσημο

Μέχρι τον Αύγουστο το Αγγελιόσημο
Τρίμηνη παράταση για την κατάργηση του. Τροπολογίες στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο για τηλεοπτικές άδειες αλλά και εφημερίδες-περιοδικά

Όπως ανακοίνωσε το μεσημέρι της Κυριακής 8 Μαίου στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Γεώργιος Κατρούγκαλος, για την κατάργηση του Αγγελιοσήμου θα υπάρξει μεταβατική περίοδο έως την 1η Αυγούστου ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αντικατασταθεί το αγγελιόσημο από άλλον φόρο ή εισφορά προβλέπει τροποποιητική διάταξη στο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό νομοσχέδιο, του υπουργού Εργασίας, Γιώργου Κατρούγκαλου. Σύμφωνα με την βελτιωτική αλλαγή που επέφερε ο υπουργός, έως την 1η Αυγούστου παραμένει το αγγελιόσημο ως έχει για τα ΜΜΕ και όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Κατρούγκαλος «δίνουμε μια μεταβατική περίοδο μέχρι την 1η Αυγούστου 2016 για το αγγελιόσημο προκειμένου να υπάρξει ο χρόνος για την μετάβαση των Ταμείων στο νέο σύστημα», κι αυτό παρόλο που -όπως πρόσθεσε- «η κατάργηση του αγγελιοσήμου είναι μνημονιακή υποχρέωση». Υπενθυμίζεται ότι με τις διατάξεις του ασφαλιστικού νομοσχεδίου θα έπρεπε να καταργηθεί άμεσα το αγγελιόσημο. Πάντως επί του πρακτέου το τρίμηνο που θα μεσολαβήσει θα επιχειρηθεί συνεννόηση μεταξύ Ενώσεων εργοδοτών/ιδιοκτητών Μέσων και Ενώσεων εργαζομένων σε σχέση με το μέλλον του Ενιαίου Δημοσιογραφικού Οργανισμού Επικούρησης, Ασφάλισης και Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ), ένα ΝΠΙΔ με 18.500 μέλη.   Στην πραγματικότητα προτείνεται να προκύψει μια εργοδοτική ασφαλιστική εισφορά η οποία όμως θα αποτελεί και πάλι ποσοστό από τη διαφημιστική δαπάνη, έστω και μειωμένη συγκριτικά με τώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι να υπάρξει ένα έσοδο για τον ΕΔΟΕΑΠ, που θα καλύπτει το 30% του σημερινού. Μία τέτοια λύση θα μπορούσε να καλύψει το σκέλος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ωστόσο, ενώ οι τομείς της επικούρησης και του εφάπαξ θα οδηγούνταν στο ΕΤΕΑΕΠ. Οπότε το ζητούμενο είναι να εξεταστεί πώς μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικοί τρόποι διάσωσης του σχετικού πόρου, μέσω μίας συμφωνίας μεταξύ των εργοδοτικών οργανώσεων στον Τύπο (συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού) και των σωματείων των εργαζομένων.


Σημειώνεται πως μέσα στο προηγούμενο διήμερο στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο προστέθηκαν τροπολογίες που αφορούν τις τηλεοπτικές άδειες αλλά και την τοποθέτηση barcode σε εφημερίδες και περιοδικά.

Σε 3 δόσεις το τίμημα για τις άδειες

Αναλυτικότερα,  η κυβέρνηση κατέθεσε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 6 Μαΐου τροπολογία  στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που ορίζει ότι το τίμημα για κάθε δημοπρατούμενη άδεια επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης θα καταβάλλεται σε 3 ισόποσες δόσεις, αντί εφάπαξ και εντός 15 ημερών που ισχύει σήμερα.

Η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός 15 ημερών, η 2η και 3η δόση καταβάλλονται εντός 12 και 24 μηνών αντίστοιχα από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας.

Σύμφωνα με την τροπολογία, η 1.1.2018 είναι η ημερομηνία έναρξης ισχύος της υποχρέωσης των αδειοδοτούμενων παρόχων περιεχομένου να συντάσσουν τις ετήσιες οικονομικές τους καταστάσεις με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα εφόσον ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης υπερβαίνει το ποσό του 1 εκατ. ευρώ.

Barcode σε εφημερίδες & περιοδικά

Επίσης, με δυο ακόμη μεταμεσονύχτιες τροπολογίες στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση προχωρά στο μέτρο τοποθέτησης barcode στον Έντυπο Τύπο για τον έλεγχο των κυκλοφοριών και την καλύτερη κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης ενώ ορίζει πως πρέπει οι επιχειρήσεις του χώρου να υποβάλλουν στοιχεία για το κόστος των «προσφορών» που συνοδεύουν τα έντυπα τους.

Αναλυτικότερα, οι τροπολογίες αφορούν τις εφημερίδες και τα περιοδικά έντυπα, όπου «καθιερώνεται για όλα τα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες ειδική σήμανση γραμμικού κώδικα ή εικονοστοιχείο (Barcode–Pixel) που πρέπει να φέρουν σε ευδιάκριτο εξωτερικό σημείο».

Όπως είχε αναφέρει παλαιότερα σε συνέντευξή του ο πρωθυπουργός, η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα αλλοίωσης (προς τα πάνω) των πραγματικών αριθμών πώλησης φύλλων Όσοι δεν συμμορφωθούν με την διάταξη θα πληρώσουν πρόστιμο από 1.000 εως 10.000 ευρώ.

Επιπλέον, «οι εκδότριες επιχειρήσεις ημερήσιου και περιοδικού Τύπου υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία κόστους των αγαθών που περιλαμβάνονται στις εκδόσεις τους ως «προσφορές».

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση θα καθοριστούν ποια στοιχεία είναι αυτά και σε ποια υπηρεσία θα υποβάλλονται. Η διάταξη προωθείται, λόγω του διαφορετικού ΦΠΑ με τον οποίο επιβαρύνεται η εφημερίδα και η αγορά της εκάστοτε προσφοράς.