To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τα περιοδικά αντέχουν…

Τα περιοδικά αντέχουν…

Επιμέλεια: ΗΛΕΚΤΡΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ


Με νέα δυναμική ξεκινά το 2011 για τους περισσότερους εκδοτικούς ομίλους του εξωτερικού, οι οποίοι αναγεννιούνται από τις στάχτες τους και ανακαλύπτουν τις προοπτικές και τις ευκαιρίες της μετά-κρίσης εποχής.

Οικονομική ανάκαμψη, αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, νέα προϊόντα, ανάπτυξη της διαδικτυακής παρουσίας αλλά και νέων πλατφορμών για tablets, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που σηματοδοτούν τη νέα εποχή του περιοδικού Τύπου, προκαλώντας ένα ψυχολογικό συνονθύλευμα ανησυχίας και προσμονής στους ιθύνοντες της παγκόσμιας βιομηχανίας. Κοινή παραδοχή αποτελεί το γεγονός ότι το 2011 θα είναι καλύτερο από το 2010, με τα ψηφιακά formats να παίρνουν τη σκυτάλη της ανάπτυξης.

Άλλωστε, η «τεχνολογική» εισβολή του iPad και συναφών tablets είναι το flagship της νέας εποχής, με όλο και περισσότερους ομίλους να καταστρώνουν τη στρατηγική τους σύμφωνα με τη νέα πραγματικότητα. Οι CEOs των μεγαλύτερων παγκόσμιων ομίλων κάνουν τον απολογισμό του 2010 και τις δικές τους προβλέψεις αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι.

Young Chull Kim
Πρόεδρος Kaya Media Corp, Ν. Κορέα

Τα tablets είναι το μέλλον

Το 2010 τα διαφημιστικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 15%, ενώ η κορεάτικη
οικονομία αυξήθηκε περισσότερο και πιο γρήγορα από τις άλλες χώρες. Το 2011 θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με το 2010 και όχι χειρότερο. Στο μέλλον τα ψηφιακά περιοδικά σε πλατφόρμα tablet θα σημειώσουν ανάπτυξη. Όσο για τις καλύτερες εκδοτικές μπράντες του 2010, τα ανδρικά lifestyle περιοδικά σημείωσαν άνοδο, αφού οι Κορεάτες άρχισαν να δίνουν περισσότερη προσοχή στο στιλ και την εμφάνισή τους.


Aroon Purie
Πρόεδρος The India Today Group, Ινδία

Tο βάρος στο Internet

Το πρώτο μισό του 2009 η βιομηχανία των περιοδικών βίωσε μια διψήφια μείωση, η οποία πρωτίστως οφείλεται στην παγκόσμια ύφεση και την οικονομική επιβράδυνση της Ινδίας, ενώ η διαφημιστική δαπάνη περιορίστηκε αισθητά. Η αγορά έδειξε σημάδια βελτίωσης στο δεύτερο μισό του 2009, όπου η καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε. Ενδυναμώσαμε τις προσπάθειές μας όσον αφορά στην ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας μας, αφού η επέκταση στο Internet μάς ωφελεί. Το 2011 θα είναι καλύτερο. Τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει αύξηση στα καθαρά κέρδη των ομίλων της τάξεως του 20%, ενώ θα κάνουν την εμφάνισή τους περισσότερα ειδικευμένα περιοδικά, ικανοποιώντας ευρύτερα ενδιαφέροντα αναγνωστών και διαφημιστών.

Jack Grifin
Διευθύνων Σύμβουλος Time Inc., ΗΠΑ

Οι νέες πλατφόρμες

Το 2010, αυξήσαμε τα διαφημιστικά έσοδα, ενώ έγιναν τα πρώτα βήματα για εφαρμογές tablets. To Time ήταν το πρώτο περιοδικό που βγήκε σε έκδοση iPad, με τα περιοδικά Sports Illustrated, Fortune και People να ακολουθούν. Καθώς τα brands μας διατήρησαν τη δυναμική τους, μπορέσαμε να συστήσουμε νέα, όπως το People Style Watch. Για το 2011 περιμένουμε οικονομική ανάπτυξη τόσο για τον Όμιλο όσο και για τη βιο- μηχανία στο σύνολό της, μέσω των δυνατών και νέων brands, των νέων τεχνολογιών και καναλιών διανομής, αλλά και των ενεργειών μάρκετινγκ. Θα προωθήσουμε την αξία του περιεχο- μένου μας και θα καταστήσουμε κατανοητά στους διαφημιστές και τους marketers τα πλεονεκτήματα των νέων πλατφορμών μας.

David Hill
Πρόεδρος Publishing Services, IDHG, ΗΠΑ

Τα έντυπα πέφτουν…

Το οικονομικό έτος 2010 ήταν καλύτερο από το αναμενόμενο. Τα έντυπα δε σημείω-
σαν την πτώση που περιμέναμε, και ξεκινήσαμε να βλέπουμε online ανάπτυξη στο πρώτο τρίμηνο του 2010. Για το 2011 το τοπίο είναι θολό. Αν και τα νούμερα είναι καλά, η παγκόσμια ανάκαμψη βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. Περιμένουμε καλύτερη χρονιά από το 2010, αλλά ειδικά σε ό,τι αφορά στον ψηφιακό χώρο οι προβλέψεις για περισσότερο από λίγες εβδομάδες είναι «σκοτεινή τέχνη». Το έντυπο θα συνεχίσει τη σταθερή πτώση του, καθώς το μέλλον είναι ψηφιακό.




Torsten Joern Klein
Πρόεδρος G+J International, Γερμανία

Αναδυόμενες αγορές & digital

Μια από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία μας ήταν το 2010 από άποψη κερδοφορίας, ενώ για το 2011 περιμένουμε σταθερά έσοδα. Θα υπάρξει έντονη τάση συγκέντρωσης της αγοράς media, δημιουργώντας επενδυτικές ευκαιρίες για τους εκδοτικούς οίκους. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη ώθηση στην ανάπτυξη σε αναδυόμενες αγορές και στο ψηφιακό περιβάλλον. Το περιοδικό GEO βγαίνει σε 21 χώρες, το Gala σε 8, ενώ και τα δύο βρίσκονται online.

Peter Phippen
Διευθύνων Σύμβουλος BBC Magazines, Ηνωμένο Βασίλειο

Περιμένουμε ανάκαμψη

Το 2010 ήταν ένα φανταστικό έτος, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά. Αναφορικά με τη συνολική κυκλοφορία, τα τελευταία στοιχεία μας κάνουν λόγο για αύξηση 3%. Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν δύσκολα σε ό,τι αφορά στη διαφήμιση, όμως το νέο έτος θα δούμε πάλι μια ανάκαμψη. Πίσω από την επιτυχία μας υπάρχουν δυνατά brands στα οποία επενδύουμε. Το 2011 τα έντυπα περιοδικά θα εξακολουθήσουν να είναι δυνατά. Περιμένουμε περισσότερες διεθνείς εκδόσεις, αλλά και περαιτέρω ψηφιακή ανάπτυξη. Ήδη λανσάραμε όλα τα περιοδικά μας σε πλατφόρμα Zinio και στους επόμενους μήνες θα λανσάρουμε μια σειρά από Interactive περιοδικά. Το περιοδικό Lonely Planet, αν και σχετικά καινούργιο, έχει μεγάλη επιτυχία, ενώ στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν αρκετές διεθνείς εκδόσεις.

Rodrigo Sepulveda
Διευθύνων Σύμβουλος Editorial Televisa, Μεξικό

Νέες πρωτοβουλίες διανομής

Το 2010 η οικονομία ανέκαμψε σε σχέση με το 2009. Οι πωλήσεις των περιοδικών αυξήθηκαν, όπως και τα διαφημιστικά έσοδα. Παρά την οικονομική κατάσταση, πετύχαμε υψηλή κερδοφορία και τα brands μας είναι σε ιδανική θέση. Το 2011 θα είναι καλύτερο από το 2010 και η εταιρεία μας θα συνέλθει από την κρίση. Οι πωλήσεις των περιοδικών θα συνεχίσουν να πέφτουν, όμως την ίδια στιγμή η βιομηχανία θα μάθει να διαχειρίζεται το περιεχόμενό της μέσα από σύνθετες πρωτοβουλίες (ψηφιακό περιβάλλον, e-commerce, τηλεόραση, ραδιόφωνο κ.λπ.), προσελκύοντας διαφημιστικές επενδύσεις. Ανάμεσα στις καλύτερες μπράντες για το 2010 είναι το περιοδικό Vanidades, το οποίο έκλεισε τα 50 χρόνια ζωής, διατηρώντας την ηγετική θέση του στις προτιμήσεις των γυναικών. Το Esquire αν και λανσαρίστηκε μόλις πριν από δύο χρόνια στο Μεξικό, κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά και να αποσπάσει μεγάλο μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα.

Enrique Inglesias
Διευθύνων Σύμβουλος RBA Revistas, Ισπανία

Μεγάλες ευκαιρίες για τα περιοδικά

Η ισπανική αγορά χτυπήθηκε έντονα από την οικονομική κρίση, αλλά η εταιρεία μας αντέδρασε επιτυχώς με σχέδια αναδιάρθρωσης και περικοπής του κόστους. Το 2011 θα είναι καλύτερο. Η ισπανική αγορά media και ειδικά ο τομέας των περιοδικών θα πρέπει να μπει σε διαδικασία συγκέντρωσης. Υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες για τον τομέα εξαιτίας της απώλειας κερδοφορίας στην τηλεόραση. Έτσι τα περιοδικά είναι και πάλι ανταγωνιστικά, σε ποιότητα και τιμή.

Jonathan Newhouse
Διευθύνων Σύμβουλος Condé Nast International, Ηνωμένο Βασίλειο

Τα καλύτερα έρχονται

Το 2010 ήταν μια πολύ καλή χρονιά μετά από ένα δύσκολο 2009. Οι δουλειές ανέκαμψαν
και το αποτέλεσμα θα είναι το δεύτερο καλύτερο στην ιστορία μας. Είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα όχι μόνο σε νέες χώρες, όπως είναι η Βραζιλία, η Ρωσία και η Κίνα, αλλά και σε παλαιότερες αγορές, όπως είναι η Γερμανία και η Γαλλία. Καθώς ο τομέας της διαφήμισης βελτιώθηκε από το δεύτερο μισό του 2010, η καινούργια χρονιά θα είναι καλύτερη.
Στη βιομηχανία των περιοδικών θα υπάρξει πίεση, ενώ οι πιο δυνατοί και υγιείς παίκτες θα τα πάνε καλά σε αντίθεση με τις αδύναμες μπράντες. Οι εκδότες θα συνεχίσουν να επενδύουν στα ψηφιακά Μέσα, ως προτεραιότητα, ψάχνοντας καινούργιους τρόπους να αναπτυχθούν. Τα νέα προϊόντα σε μορφή apps και websites προσφέρουν νέες πλατφόρμες για παροχή περιεχομένου και χτίζουν τα brands.
Από τις πιο δυνατές μπράντες του 2010 ήταν το Wired, αφού για πρώτη φορά το αναπτύξαμε με επιτυχία σε δύο αγορές, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο σε έντυπη, αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή. Το 90ό επετειακό τεύχος του Paris Vogue έσπασε το ρεκόρ των 628 σελίδων, ενώ το Glamour μέσα σε μια δεκαετία έγινε νούμερο ένα σε κυκλοφορία σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ολλανδία. Όλα έχουν επιτυχία και στην ψηφιακή μορφή.



Jairo Mendes Leal
Διευθύνων Σύμβουλος Editora Abril, Βραζιλία

Η κατανάλωση περιεχομένου αλλάζει

Το 2010 οι πωλήσεις των περιοδικών μας αλλά και τα διαφημιστικά έσοδα σημείωσαν αύξηση. Ακόμα και το iPad εξελίχθηκε σε σημαντική πηγή εσόδων, χωρίς να έχει γίνει ακόμα το επίσημο λανσάρισμά του στη χώρα. Οι πάντες πρέπει να προετοιμαστούν για την είσοδο περισσότερων τρόπων κατανάλωσης περιεχομένου, σε paid format, χωρίς όμως να εγκαταλείψουν την έντυπη μορφή.