To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Απάντηση φορέων στις επιθέσεις κατά των μετρήσεων τηλεθέασης!

Απάντηση φορέων στις επιθέσεις κατά των μετρήσεων τηλεθέασης!

Οι ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ και ΣΕΔΕΑ τοποθετούνται στις αναφορές τηλεοπτικού σταθμού περί αμφισβήτησης των ερευνών τηλεθέασης.

Σε κοινή τους ανακοίνωση, οι συγκεκριμένοι φορείς αναφέρουν χαρακτηριστικά:  

Η έρευνα ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, υφίσταται εδώ και αρκετό καιρό μια κλιμακούμενη επίθεση από παρουσιαστές εκπομπών συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού.
 
Χαρακτηριστικό αυτής της επίθεσης είναι η αντιδεοντολογική πρακτική της, καθώς δεν αξιοποιούνται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που έχουν συστήσει όλοι οι φορείς (ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ, ΣΕΔΕΑ) και στους οποίους κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί εάν έχει απορίες σε σχέση με την έρευνα ή αμφισβητεί τα αποτελέσματα αυτής.  Η κατ’ αρχάς προσφυγή στους μηχανισμούς αυτούς θα αποδείκνυε το πραγματικό ενδιαφέρον του προσφεύγοντος, κάτι που δεν φαίνεται να ισχύει στην συγκεκριμένη επίθεση.

Δια των εν λόγω εκπομπών, αμφισβητήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας τηλεθέασης. Οι παρουσιαστές του τηλεοπτικού σταθμού ισχυρίστηκαν ότι οι νόμιμοι εκπρόσωποι της εταιρείας που διεξάγει την έρευνα μέτρησης της τηλεθέασης έχουν τελέσει σωρεία αδικημάτων, ότι απειλούνται με διώξεις, ότι υποβλήθηκε μήνυση εναντίον τους από παρουσιαστή του σταθμού η οποία έλαβε δημοσιότητα και ισχυρίστηκαν αναληθώς ότι διατάχθηκε η αυτόφωρη διαδικασία και ότι συνελήφθησαν οι νόμιμοι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Οι φορείς  της Αγοράς ενδιαφέρονται άμεσα για την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων της έρευνας, καθώς είναι απαραίτητο να υπάρχει στην ελληνική αγορά μια έρευνα «νόμισμα»  για την μέτρηση τηλεθέασης. «Νόμισμα» στις αγορές μέτρησης τηλεθέασης, σημαίνει την ύπαρξη έρευνας η οποία γίνεται αποδεκτή από όλη την Αγορά και αξιοποιείται ως κοινό αλλά όχι όμως και ως μοναδικό κριτήριο στην επιλογή και αγορά διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση.

Επιπλέον, τα τελευταία 25 χρόνια που υπάρχουν τέτοιου τύπου μετρήσεις, έχουν σημειωθεί παγκοσμίως ελάχιστες κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις (μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα από το 1998 μέχρι το 2002) όπου σε μία χώρα συνυπήρχαν περισσότερες από μία μετρήσεις τηλεθέασης κι αυτό για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα έως ότου η αγορά επιλέξει τον προμηθευτή της.

Το τελευταίο αποδεικνύει ότι οι φορείς της ελληνικής αγοράς ήταν και είναι ανοικτοί και χωρίς δεσμεύσεις προς οποιονδήποτε - πέραν της Nielsen Company που διεξάγει σήμερα την έρευνα - θα ενδιαφερόταν να δραστηριοποιηθεί στην συγκεκριμένη αγορά για την μέτρηση της τηλεθέασης.

Με βάση όλα τα παραπάνω, αθέμιτες προσπάθειες αμφισβήτησης ενός τέτοιου εργαλείου μέτρησης της τηλεθέασης είναι σε θέση να επιφέρουν ανυπολόγιστη ζημία στην αγορά, πχ σε περίπτωση διαρροών και αποκάλυψης των νοικοκυριών που συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας, λόγω της αναγκαιότητας αντικατάστασης μέρους ή ακόμα και ολόκληρου του δείγματος, όπως εξ άλλου συνέβη και στο παρελθόν από αντίστοιχες καταγγελίες οι οποίες τελικώς απεδείχθησαν ανυπόστατες.

Αναφορικά με το θέμα των ελέγχων: η έρευνα έχει ελεγχθεί  κατ’ επανάληψη τόσο  από εξειδικευμένους ελεγκτές όσο και από τη Δικαιοσύνη (αμετάκλητα απαλλακτικά  βουλεύματα του Συμβουλίου Εφετών 1294/2009 και 1543/2009 ), ενώ υποβάλλονται σταθερά οι μηνιαίες αναφορές ποιότητας με όλα τα χαρακτηριστικά της έρευνας.

Υπογραμμίζουμε ότι η προσπάθεια δημιουργίας κρίσης και  εντυπώσεων με αθέμιτο τρόπο, σε θέματα ευαίσθητα για το  σύνολο της αγοράς επικοινωνίας και για το ευρύ κοινό, δεν είναι ούτε δεοντολογική ούτε εποικοδομητική.