To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

EΣΡ: Ζητά να είναι αρμόδιο για το νέο σύστημα media buying

EΣΡ: Ζητά να είναι αρμόδιο για το νέο σύστημα media buying
Tονίζει πως αρμοδιότητα εποπτείας και ελέγχου του συστήματος αυτού, καθώς και της επιβολής διοικητικών κυρώσεων ανήκει αποκλειστικώς και μόνο στο ΕΣΡ ως Ανεξάρτητη Αρχή και όχι στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας

Τις δικές του απόψεις για το -σε δημόσια διαβούλευση- Σχέδιο Νόμου για τη σύσταση Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Μονάδων Διαφημιστικού Χρόνου κατέθεσε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, τονίζοντας πως σε αυτό έχει ανατεθεί εκ του Συντάγματος η αποκλειστική αρμοδιότητα ελέγχου του ραδιοτηλεοπτικού χώρου με σκοπό, μεταξύ των άλλων, τη διασφάλιση της διαφανούς και νόμιμης λειτουργίας των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, που αποτελεί το βασικό πρόταγμα στο προς διαβούλευση Σχέδιο Νόμου.

Το Σχέδιο Νόμου αναφέρει πως το υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου πως  που θα διενεργείται με την τεχνολογική υποστήριξη του Διαχειριστή του Συστήματος και θα εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ως Ρυθμιστή.  

Το τελευταίο σκέλος αποτελεί και την μεγάλη διαφωνία του του ΕΣΡ. Αν και δηλώνει πως γνωρίζει την ανάγκη αναμόρφωσης της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας όπως επιβάλλεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και για το λόγο αυτό είχε ήδη υποβάλει παλαιότερα συγκεκριμένες προτάσεις, το ΕΣΡ υπογραμμίζει πως  τρόπος διάθεσης του διαφημιστικού χρόνου και η εποπτεία της σχετικής αγοράς εμπίπτουν ήδη στην ελεγκτική αρμοδιότητα του ΕΣΡ βάσει του άρθρου 12 του ν. 2328/1995 για την ιδιωτική τηλεόραση. «Η δε σύγχρονη τεχνολογία παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής αυτής της δραστηριότητας με ηλεκτρονικό τρόπο από τους ίδιους τους φορείς σε πραγματικό χρόνο (αναλυτικό ηλεκτρονικό ημερολόγιο συναλλαγών) και ελέγχου της από το ΕΣΡ, ώστε να επιτυγχάνεται ισορροπία κόστους – οφέλους για το Δημόσιο» προσθέτει.

Σε αυτό το πλαίσιο το ΕΣΡ αναφέρει πως σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν προκριθεί η δημιουργία του ηλεκτρονικού συστήματος που προτάσσει το Σχέδιο Νόμου, η αρμοδιότητα εποπτείας και ελέγχου του συστήματος αυτού, καθώς και της επιβολής διοικητικών κυρώσεων ανήκει αποκλειστικώς και μόνο στο ΕΣΡ ως Ανεξάρτητη Αρχή και όχι στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, που αποτελεί δημόσια υπηρεσία υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό (άρθρο 1 παρ. 1 ΠΔ 102/2014).

«Θεωρούμε ότι, υπό την προϋπόθεση της συναίνεσης και με τις κατάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες, μπορεί να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο ραδιοτηλεοπτικό περιβάλλον, οι επί μέρους λειτουργίες του οποίου, μεταξύ αυτών και η διαφημιστική, θα υλοποιούνται υπό καθεστώς διαφάνειας και θα διασφαλίζεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων των συμμετεχόντων μερών» καταλήγει το ΕΣΡ.
TAGS: ΕΣΡ