To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ανοίγουν θέσεις εργασίας το 2013

Ανοίγουν θέσεις εργασίας το 2013

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Ernst & Young, Global jobs creation, πάνω από το 50%, των 600 σημαντικών επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα παγκοσμίως, τονίζουν ότι πρόκειται να αυξήσουν τη εργατικό τους δυναμικό κατά το 2013 – με τα στοιχεία να δείχνουν αξιοσημείωτη ομοιότητα σε όλο τον κόσμο (Βόρεια & Νότια Αμερική, Ασία –Ειρηνικό, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική)

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των επιχειρηματιών, οι οποίοι είναι βραβευμένοι ως Επιχειρηματίες της Χρονιάς® από την Ernst & Young, παρουσίασαν συλλογικά, αύξηση εσόδων κατά 18% τα τελευταία δύο χρόνια και απασχολούν πάνω από 304.000 άτομα σε 51 χώρες, ανέφεραν ότι αυξήθηκε το προσωπικό τους κατά το 2012.
 
Ο χαρακτήρας της καινοτομίας

Η καινοτομία διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο, βοηθώντας τους επιχειρηματίες να δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και να υπερισχύσουν του ανταγωνισμού. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων από ένα ευρύ φάσμα κλάδων συμφώνησαν ότι η καινοτομία ήταν το βασικό  στοιχείο διαφοροποίησης και σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (54%) δήλωσαν ότι αναμένουν να συνεχιστεί η ανάπτυξη και  το 2013. Σχεδόν οι μισοί (44%) δηλώνουν ότι έχουν δημιουργήσει δομημένες διαδικασίες για την προώθηση της καινοτομίας, ενώ το 41% ανέφερε ότι η καινοτομία είναι μια μη δομημένη, αυθόρμητη διαδικασία.
 
«Είναι σαφές ότι οι επιχειρηματίες δεν υιοθετούν στάση αναμονής ως προς την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, αλλά προχωρούν μπροστά», λέει η Maria Pinelli, αντιπρόεδρος, Strategic Growth Markets, της Ernst & Young. «Είναι συναρπαστικό να παρακολουθείς τέτοια επιτυχία σε όλους τους τομείς σε μια περίοδο που σχεδόν όλοι οι προγνωστικοί οικονομικοί δείκτες παγκοσμίως αναφέρουν μέτρια ή μηδενική ανάπτυξη».

Νέες πηγές ανάπτυξης


Το 43% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το πάθος τους για το προϊόν ή την υπηρεσία τους ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την είσοδό τους σε μια συγκεκριμένη αγορά. Η βελτίωση ενός υπάρχοντος προϊόντος ή υπηρεσίας κατατάσσεται δεύτερη με (36%), ενώ η είσοδος και αξιοποίηση εξειδικευμένων αγορών (niche market) ήταν τρίτη με 33%. Δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένων των ευκαιριών και προοπτικών που υπάρχουν στον κλάδο, το γεγονός ότι τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για τα προϊόντα τους κατέγραψαν οι επιχειρηματίες από το χώρο της πληροφορικής και της τεχνολογίας.

«Οι επιχειρηματίες στον τομέα της μεταποίησης δήλωσαν ότι, επικεντρώθηκαν περισσότερο στη βελτίωση ενός υπάρχοντος προϊόντος ή υπηρεσίας, ενώ τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας και της βιοτεχνολογίας ανέφεραν ότι αναζητούν νέες, εξειδικευμένες αγορές» λέει η Maria Pinelli.

Πώς θα καλυφθεί το κενό της ανεργίας

Παρά τις αισιόδοξες ειδήσεις, οι επιχειρηματίες ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στο να προσελκύσουν άτομα με τις κατάλληλες δεξιότητες και ταλέντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Ειδικές δεξιότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι: γνώση της βιομηχανίας (57%), οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ (25%) και  το management / ηγετικά προσόντα (22%). Είναι ενδιαφέρον, ότι υπάρχει μικρότερη ζήτηση για υποψηφίους με εξειδικευμένο (λειτουργικό) υπόβαθρο, όπως η μηχανική, τα οικονομικά, και οι ανθρώπινοι πόροι. Η τάση αυτή ήταν πιο εμφανής στις ΗΠΑ, όπου το 56% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσαν ότι προσέλαβαν άτομα με συγκεκριμένες δεξιότητες και  ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, (43%), η Αυστραλία, (61%), ο Καναδάς, (61%) και η Ιρλανδία (68%).

Η Maria Pinelli παρατηρεί, ότι με δεδομένα τα προβλήματα της ανεργίας των νέων στη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και τμήματα της Νότιας Ευρώπης, υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ του των αναγκών των ταχέως αναδυόμενων εταιρειών και των δεξιοτήτων του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού.

«Ο επιχειρηματικός κόσμος αναζητά συγκεκριμένα προσόντα. Οι τεχνικές γνώσεις είναι απαραίτητες, αλλά αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι η ικανότητα του υποψηφίου να μετατρέπει τις ιδέες σε πράξεις που θα διατηρήσουν την εταιρεία τους στην πρωτοπορία των αλλαγών στην αγορά» δήλωσε  η κα Pinelli, ο οποία είναι επίσης Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Network for Teaching Entrepreneurship (Δικτύου για την Διδασκαλία της Επιχειρηματικότητας) (http://www.nfte.com), ενός παγκόσμιου οργανισμού του οποίου η αποστολή είναι να παρέχει προγράμματα που να εμπνέουν τους νέους από κοινότητες με χαμηλά εισοδήματα, να παραμείνουν στο σχολείο, να αναγνωρίζουν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και να σχεδιάζουν ένα επιτυχημένο μέλλον.