To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τα ζητούμενα για την αγορά επικοινωνίας

Τα ζητούμενα για την αγορά επικοινωνίας

Στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ περνά και επίσημα η διακυβέρνηση της χώρας μετά την καθαρή νίκη (αλλά χωρίς αυτοδυναμία) του κόμματος της Κουμουνδούρου και την συνεργασία με το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων για την δημιουργία κυβέρνησης.
 
Η νέα ημέρα για την χώρα ξεκινά με την ανάγκη η νέα κυβέρνηση να επιληφθεί σειράς θεμάτων τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στο εξωτερικό, με βασική προτεραιότητα να προχωρήσουμε μπροστά, χωρίς, όμως, να έχουμε απολέσει όσα τυχόν έχουμε κατορθώσει μέχρι σήμερα. Άλλωστε και ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στα Προπύλαια την βραδιά των εκλογών σημείωσε πως «έχουμε πλήρη επίγνωση ότι ο ελληνικός λαός δεν μας δίνει σήμερα λευκή επιταγή, αλλά μας δίνει εντολή εθνικής αναγέννησης και αποκατάστασης της κοινωνικής συνοχής στην πατρίδα μας. Θα αξιοποιήσουμε την εμπιστοσύνη και θα σχηματίσουμε κυβέρνηση όλων των Ελληνίδων και όλων των Ελλήνων».

Βέβαια δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η ανατροπή πολλών –έως τώρα- δεδομένων για την χώρα και την αγορά. «Προτεραιότητά μας από την επόμενη κιόλας μέρα θα είναι η αντιμετώπιση των μεγάλων πληγών της κρίσης. Θα είναι η αποκατάσταση της λαϊκής κυριαρχίας στην πατρίδα μας. Θα είναι η απόδοση δικαιοσύνης. Θα είναι η ρήξη με κατεστημένα και παθογένειες δεκαετιών. Η ρήξη με το καθεστώς της διαπλοκής και της διαφθοράς. Η προώθηση σαρωτικών δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων στο κράτος, στη δημόσια διοίκηση, παντού» σημείωσε χαρακτηριστικά στην ίδια ομιλία ο Αλέξης Τσίπρας.

Ειδικά για την αγορά επικοινωνίας υπάρχουν μεγάλα και σημαντικά ζητήματα, που θα πρέπει να τύχουν προσεκτικής εξέτασης και μέριμνας. Η εφαρμογή του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης αλλά και του Ν.4279 από τον Ιούλιο θα επιφέρουν βαθιά πλήγματα στην ήδη λαβωμένη διαφημιστική αγορά, σε μια εποχή που έδειχνε πως αρχίζει να επανακάμπτει.

Όσον αφορά τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, του οποίου η καταβολή μετακινήθηκε για τον Ιανούαριο του 2016, o ΣΥΡΙΖΑ έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι θα εφαρμόσει τη διάταξη που «παίρνει συνεχόμενες αναβολές τα τελευταία 4 χρόνια». Eπίσης, στο σενάριο της διακυβέρνησής του, όπως έχει καταγραφεί στις θέσεις του κόμματος για τα ΜΜΕ και σε δηλώσεις της Ζωής Κωνσταντοπούλου, θα ισχύει η διάταξη και μάλιστα αναδρομικά από την αρχή του έτους και οι διαφημιζόμενοι θα αποδίδουν φόρο 20% σε κάθε διαφημιστικό σποτ. «Επαναχαράσσουμε το χάρτη λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα. Ρυθμίζουμε το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με τήρηση όλων των νόμιμων προϋποθέσεων και με αυστηρά οικονομικά, φορολογικά και ασφαλιστικά κριτήρια. Ενισχύουμε τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης. Δημιουργούμε μια πραγματικά δημόσια τηλεόραση, δημοκρατική, πολυφωνική και με υψηλή ποιότητα προγράμματος, με την επανασύσταση της ΕΡΤ από μηδενική βάση», ανέφερε χαρακτηριστικά, άλλωστε, στη ΔΕΘ ο Αλέξης Τσίπρας, με το επιχείρημα που προωθείται από την Κουμουνδούρου να συνίσταται στη χρηματοδότηση της προσπάθειας «αναβίωσης» της ΕΡΤ με τα κονδύλια που θα προκύψουν πό τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης.

Όσον αφορά το Ν. 4729 , την περίφημη τροπολογία για την διαφήμιση και τα media ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2014 και προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως  τα τιμολόγια εκδίδονται μόνο από τα Μέσα προς τον διαφημιζόμενο, καταργείται η επιβράβευση (9,9%) και οποιαδήποτε άλλη έκπτωση προς τις διαφημιστικές ή τα mediashops, ωστόσο επιτρέπεται στις διαφημιστικές να παρέχουν διαχειριστικές υπηρεσίες προς τα ΜΜΕ αξίας έως 4%. ΣΔΕ, ΕΔΕΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ ασκούν πιέσεις για το θέμα και μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει  να δοθεί διευκρίνιση αναφορικά με την ημερομηνία έναρξης του νόμου, η οποία σαφώς πλέον καθορίζεται ως η 1/7/2015, ή σε περίπτωση ύπαρξης συμβάσεων, η 1/10/2015. Όπως, όμως, φαίνεται πολύ πιθανόν είναι οι συζητήσεις να ξεκινήσουν ξανά από μηδενική βάση και να υπάρξουν αλλαγές και μεταβολές όσον αφορά την εφαρμογή του νόμου.