To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Δημήτρης Μιχόπουλος: Το PR δεν είναι μια φθηνή υπηρεσία

Δημήτρης Μιχόπουλος: Το PR δεν είναι μια φθηνή υπηρεσία
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι η δημιουργική βιομηχανία του μέλλοντος, θεωρεί ο επικεφαλής της Weber Shandwick Athens, Δημήτρης Μιχόπουλος, ο οποίος παράλληλα τονίζει πως το PR αφενός δεν είναι και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μια φθηνή υπηρεσία, αφετέρου δεν πρέπει να επιτρέπει άτυπες πρακτικές που το οδηγούν στην απαξίωση. Ακόμη και στην Ελλάδα, τη δυσκολότερη οικονομία του δυτικού κόσμου…

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

adb: Mε βάση τα στοιχεία που έχετε εσείς, ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή όσον αφορά την αγορά επικοινωνίας; Πώς έχει επηρεάσει η γενικότερη ύφεση τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών του χώρου των Δημοσίων Σχέσεων;

Δ. Μ.:
Η αγορά μας εξορθολογίζεται και αναπτύσσεται. Οι αγγελίες για προσλήψεις στον τομέα μας είναι συστηματικά on air και οι ανακοινώσεις των new business σχεδόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον των κλαδικών ΜΜΕ. Η ύφεση της ελληνικής οικονομίας έχει επηρεάσει και συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά όλες εκείνες τις εταιρείες του χώρου μας που έχουν πλημμελή οικονομική διαχείριση καθώς και υπο-κοστολογημένη τιμολογιακή πολιτική, η οποία οδηγεί νομοτελειακά σε αθέτηση της υποσχόμενης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.


adb: Την τελευταία διετία έχουμε δει σημαντικές αλλαγές στον τομέα του PR, με νέα σχήματα να εμφανίζονται, αλλά και ιστορικές εταιρείες να ολοκληρώνουν την πορεία τους. Τι έχει οδηγήσει σε αυτές τις αλλαγές και πώς αναμένεται να εξελιχθεί η κατάσταση; Προβλέπετε και άλλες σχετικές κινήσεις;

Δ. Μ.:
Οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων είναι και αυτές εταιρείες που κρίνονται από την ικανότητα των διοικήσεών τους. Δεν είναι μόνο η ικανότητα στις Δημόσιες Σχέσεις, είναι απαραίτητες και οι δεξιότητες των διοικούντων στην ηγεσία, στην ανάπτυξη και κινητοποίηση των ομάδων τους, αλλά και στη χάραξη δυναμικής στρατηγικής με γνώμονα την οικονομική ευρωστία του σήμερα αλλά και του αύριο, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ποιότητα και η δημιουργικότητα. Οι αλλαγές στο χώρο μας συνεχίζονται καθώς μικρομεσαίες εταιρείες προσπαθούν να ενωθούν μεταξύ τους για ένα καλύτερο μέλλον ή προσπαθούν να ενταχθούν σε μεγαλύτερα σχήματα, για να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα τους. Επιπλέον, παρατηρείται η τάση να δημιουργούνται παράλληλες εταιρείες, με παρόμοιες μετοχικές συνθέσεις, για να ξεπεραστούν «επικοινωνιακά» τα όποια conflict του πελατολογίου τους.


adb: Πού πρέπει να εστιάζει μια εταιρεία PR στην ελληνική αγορά σήμερα; Ποιες υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρει;

Δ. Μ.:
Μια εταιρεία PR στη δυσκολότερη οικονομία του δυτικού κόσμου θα πρέπει να εστιάζει αδιαπραγμάτευτα στην αρτιότητα όλων των υπηρεσιών που προσφέρει. Ό,τι υπόσχεται θα πρέπει να μπορεί και να το φέρει εις πέρας, όπως ακριβώς το υποσχέθηκε. Κατά συνέπεια, ο επαγγελματισμός, η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση, το ταλέντο και η ακεραιότητα των στελεχών μας, σε συνδυασμό με το εργασιακό περιβάλλον και το δυναμισμό της εταιρείας, είναι η προτεραιότητα νούμερο 1. Το PR είναι η δημιουργική βιομηχανία του μέλλοντος, που απαιτεί αρμονικό συγχρονισμό όλων των ειδικοτήτων της επικοινωνίας -ATL, BTL, Digital, Experiential- με τη μέγιστη απόδοση που ζητήθηκε ποτέ.


adb: Έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια οι απαιτήσεις των πελατών από τις εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων; Πέρα από την «επικράτηση» του digital και των social media, σχετίζεται αυτή η πραγματικότητα και με την ύφεση και τα περικομμένα budget;

Δ. Μ.:
Τα στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων είναι πλέον η φυσική και ανθρώπινη καθημερινή προέκταση των στελεχών των πελατών. Οφείλουν να είναι πολυπράγμονες και πολυγνώστες. Είναι η άλλη πλευρά του ακουστικού, του e-mail, του messenger, που χρησιμοποιούνται αδιαλείπτως για να ανταλλάσσονται απόψεις, ιδέες, προβληματισμοί, ανησυχίες, νούμερα, στόχοι κ.λπ. Κατά συνέπεια, σε μια οικονομία που όλα γίνονται δυσκολότερα και με την αισιοδοξία να είναι απούσα, οι απαιτήσεις των πελατών πολλαπλασιάζονται και οι αγωνίες υπερ-πολλαπλασιάζονται σε σχέση με το παρελθόν.


adb: Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, το πλεονέκτημα που διαθέτουν εταιρείες όπως η Weber Shandwick, που ανήκουν σε διεθνή δίκτυα έναντι ανεξάρτητων και boutique εταιρειών;

Δ. Μ.:
Επικαλούμενος τα είκοσι και πλέον χρόνια εμπειρίας μου από την πλευρά του πελάτη και από διαφορετικές εταιρείες και αγορές, θα σας έλεγα ότι στην Ελλάδα τα πλεονεκτήματα των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων δεν σχετίζονται με το εάν ανήκουν σε διεθνή δίκτυα ή όχι. Είδαμε εταιρείες να συνεργάζονται με διεθνείς κολοσσούς των δημοσίων σχέσεων και να δηλώνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο χρεοκοπία, και από την άλλη, ελληνικά σχήματα να τα καταφέρνουν πρόσκαιρα ανάλογα με το «πού φυσάει ο άνεμος». Η Weber Shandwick, όπως συνηθίζω να λέω, είναι «παντός καιρού». Ανεξάρτητη από δεσμεύσεις και κρυμμένους σκελετούς. Είναι μια διαχρονική boutique του PR, που έχει ένα πολυβραβευμένο δίκτυο σε όλο τον κόσμο, που σου παρέχει σε 24 ώρες όλες τις best in class πρακτικές από τους καλύτερους στο είδος τους. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι είμαστε ακόμα και σήμερα το Global Agency του PR Week για τρίτη συνεχομένη χρονιά.


adb: Θεωρείτε πως υπάρχουν κακώς κείμενα στην ελληνική αγορά των Δημοσίων Σχέσεων που χρήζουν άμεσης επιδιόρθωσης; Πού τα εντοπίζετε;

Δ. Μ.:
Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι «υπόσχομαι πολλά και παρέχω λιγότερα». Δεν είναι φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες. Δεν είναι μια φθηνή υπηρεσία. Δεν είναι η ζάχαρη που γλυκαίνει τον καφέ, αλλά όλες οι ζάχαρες είναι ίδιες. Το PR ένα εξαιρετικά ζωτικό discipline για την ανάπτυξη και μακροημέρευση κάθε εταιρείας, κάθε προϊόντος και κάθε υπηρεσίας. Και έτσι οφείλουμε να τοποθετηθούμε στην ευρύτερη αγορά. Τουλάχιστον όσοι το πιστεύουμε. Με σεβασμό στους ανθρώπους μας και στις παροχές τους. Με εξαιρετικό σεβασμό στους πελάτες αλλά σε καμία περίπτωση στην αποδοχή των άτυπων πρακτικών που οδηγούν την αγορά μας σε απαξίωση (πολυ - συμμετοχικοί διαγωνισμοί μικρού προϋπολογισμού, ασφυκτικά deadlines που συνοδεύονται από αργοπορημένες αποφάσεις, flat fees που θεωρούν δεδομένο το late working hours των ομάδων μας κ.λπ.). Με ουσιαστική εμπειρία και οξυδέρκεια, για να διαχειριστούμε τα καίρια ζητήματα που αφορούν το Public Affairs, Issues & Crisis Management. Όσο πιο δυνατό και σωστά αμειβόμενο είναι το PR Agency, τόσο μεγαλύτερο είναι το ROI των πελατών μας. Άλλωστε, χτίζοντας τη φήμη των πελατών μας, χτίζουμε τη δική μας. Μεγαλώνουμε ή  μικραίνουμε μέσα από τους πελάτες μας.


adb: Συντάσσεστε με την άποψη αρκετών πως οι επαγγελματίες των Δημόσιων Σχέσεων είναι πιο κατάλληλα εφοδιασμένοι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες brands και διαφημιζόμενων στη σημερι- νή δύσκολη αλλά και digital εποχή;

Δ.Μ.:
Οι σύγχρονοι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων πρέπει αποδεδειγμένα να γνωρίζουν και να έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα στη καριέρα τους, μεταξύ άλλων, στα εξής: Consumer & Brand PR, Corporate Communication, Media Relations, Digital PR, Internal Communication,
Reputation Management, Crisis & Issues Management, Corporate and Public Affairs. Να γνωρίζουν ATL & BTL, να είναι δημιουργικοί, εξαιρετικοί storytellers και ο γραπτός και προφορικός τους λόγος να είναι τέλειος σε όλα τα κοινά - στόχους. Να μπορούν να παρουσιάζουν άφοβα on camera αλλά και σε πολυπληθές κοινό. Να έχουν πάντα διαύγεια και ηρεμία, για να μμπορούν να συμβουλεύσουν κατάλληλα τους πελάτες τους και να έχουν και την προσωπική εκείνη ευελιξία και stamina για να χειρίζονται πολλαπλές ανάγκες, σχεδόν ταυτοχρόνως. Και συνάμα να αναπτύσσουν τις σχέσεις τους με όλους, προς όφελος των πελατών τους, γιατί στο τέλος της γραφής η δουλειά μας είναι οι δημόσιες σχέσεις. Νομίζω ότι η προδιαγραφή της θέσης μας απαντά στο ερώτημά σας. Καθώς και η παρατηρούμενη διαρκής ανάπτυξη του επαγγέλματός μας διεθνώς - και στις 5 ηπείρους.


adb: Μέσα σε αυτό το απαιτητικό και γεμάτο προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες περιβάλλον που περιγράψαμε, ποια είναι η θέση της Weber Shandwick; Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για το άμεσο μέλλον;

Δ. Μ.:
Εμείς στη Weber Shandwick είμαστε υπερήφανοι διότι για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά δυναμώνουμε με ισχυρούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Βραβευόμαστε συστηματικά για τη δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητα των έργων μας διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. Απολαμβάνουμε της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης ελληνικών και διεθνών superbrands. Είμαστε μια οικογένεια με τη McCann και οφείλουμε την πορεία μας αδιαμφισβήτητα και σε όλους τους συναδέλφους του ομίλου μας. Χτίζουμε το μέλλον μας με αξίες, επαγγελματισμό, γνώση, ταλέντο, πολλή δουλειά και συναίσθημα. Η ομάδα της Weber Shandwick είναι η καλύτερη ομάδα που συνεργάστηκα ποτέ. Οπότε, και το μέλλον μας μόνο ευοίωνο μπορεί να είναι. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους μας. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες προς τους πελάτες μας. Θα συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε κάθε κρίση ως πολύτιμη ευκαιρία για ανάπτυξη και θα συνεχίσουμε να μην κοιτάμε αριστερά και δεξιά. Έτσι προασπίζουμε την κερδοφορία μας, το μέλλον των ανθρώπων μας και την επιτυχία των πελατών μας.