To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

H επικοινωνία είναι δημιουργία, που φέρνει όμως αποτέλεσμα

H επικοινωνία είναι δημιουργία, που φέρνει όμως αποτέλεσμα
O Iάκωβος-Αντώνιος Αρμάος μας μιλάει για την πορεία, τις συνεργασίες και τις υπηρεσίες που προσφέρει η efrata, αλλά και για όσα την κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Επίσης, αναφέρεται στη σημερινή εικόνα στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων.

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

adb: Πώς λειτουργεί αυτή την περίοδο η efrata; Έχει ολοκληρωθεί η συνεργασία σας με τη Weber Shandwick;


 I.A.A.: H efrata λειτουργεί αυτόνομα, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τη συνεργασία με το δίκτυο της Weber Shandwick. Απέκτησα χρήσιμες εμπειρίες και προσωπικά έκανα μια επιχειρηματική και επιχειρησιακή ενδοσκόπηση. Γνωρίζω πως η αγορά ευνοεί τα μεγάλα σχήματα, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και η ζήτηση της προσωπικής και εξειδικευμένης διαχείρισης αρκετών λογαριασμών. Κι όπως αποδείχθηκε από την πίστη των πελατών συνεργατών μας, ήταν σωστή η απόφασή μας, διότι χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε μαζί σας.


adb: Ποιοι είναι αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι της efrata;

I.A.A.:
H efrata αποτελείται από μια μικρή μεν αλλά έμπειρη και δυναμική ομάδα νέων ανθρώπων από client service, digital media experts & creative, οι οποίοι έχουν αποδείξει πως ξέρουν να διαχειριστούν και να φέρουν εις πέρας με επιτυχία μεγάλα αλλά και μικρότερα projects πελατών.


adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες σας;

I.A.A.:
Μεταξύ των πελατών - συνεργατών είναι η Henkel Hellas, όπου παρέχουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες/προγράμματα εταιρικής επικοινωνίας, καθώς και προγράμματα σχέσεων με τα ΜΜΕ για μια σειρά προϊόντων. Η Μόρνος Α.Ε. και το Φαρμακευτικό Αναπτυξιακό Ινστιτούτο Ελλάδος είναι άλλα δύο νέα παραδείγματα που μπορώ να σας αναφέρω, ενώ από το νέο πελατολόγιο υπάρχουν και δύο πολύ σημαντικά συμβόλαια που επιβεβαιώνουν, κατ’ εμέ, την απόφασή μας να λειτουργήσουμε αυτόνομα, αλλά λόγω υπογραφής συμφωνίας εμπιστευτικότητας δεν μπορούμε σήμερα να αναφέρουμε.


adb: Ποιες υπηρεσίες προσφέρει η efrata και σε τι θα λέγατε πως εξειδικεύεστε;

I.A.A.:
Η efrata είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται στον στρατηγικό σχεδιασμό, οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων ολοκληρωμένης εταιρικής επικοινωνίας -που περιλαμβάνουν 360ο ενέργειες- προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων, προγραμμάτων διαδραστικής επικοινωνίας και Media Relations.


adb: Πώς αντιμετωπίζετε την πρόκληση που συνίσταται στη ζήτηση όλο και περισσότερο πιο διευρυμένων υπηρεσιών από τις εταιρείες PR σήμερα;

I.A.A.:
Με συνεχή επιμόρφωση, διαρκή έρευνα και ad hoc συνεργασίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ένα από τα επαγγελματικά αστεία μου αυτής της εποχής είναι ότι εάν ήξερα ότι θα χρειαστεί να διαβάζω τόσο πολύ, θα σπούδαζα γιατρός. Προσωπικά απολαμβάνω να μιλάω για προ-iphone και μετά-iphone εποχή. Με σεβασμό στον Marc Zuckerberg και το Facebook. Tα smartphones και τα social media άλλαξαν την αγορά μας. Πρακτικά άλλαξαν την παραδοσιακή σχέση δέκτη-πομπού ενός μηνύματος. Και η αγορά μας παγκοσμίως είναι πλέον υπό διαμόρφωση. Η τεχνολογία ήρθε για να μείνει κι εμείς είμαστε εδώ για να την αφομοιώσουμε και να την εφαρμόσουμε. Αντικειμενικά, η χώρα μας έχει μείνει πίσω, όχι ως προς την ενημέρωση όσο ως προς το αποτέλεσμα. Η φιλοσοφία μας είναι πως η χάραξη στρατηγικής είναι προϋπόθεση για οποιαδήποτε ενέργεια, διότι κάθε επένδυση οφείλει να έχει συνέπεια και συνέχεια και η αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων είναι μονόδρομος. Τέλος, αποτελεί προσωπική μου πεποίθηση ότι εάν, ως εταιρεία, δεν προσφέρουμε αξία στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο για τους πελάτες-συνεργάτες μας, τότε, εξ ορισμού, δίνουμε αφορμή στον πελάτη-συνεργάτη μας να μας αντικαταστήσει.


adb: Τι διαφοροποιεί την efrata από τον ανταγωνισμό;

I.A.A.:
Με τον καιρό καταλήγω ότι όσο λιγότερο σε διαφοροποιεί ένα στοιχείο τόσο το καλύτερο. Κι ότι οι υπηρεσίες είναι οι άνθρωποι. Λογικά, λοιπόν, θα έπρεπε να σας απαντήσω οι άνθρωποί μας. Ωστόσο πιστεύω ότι το καλύτερό μας σημείο είναι η σύζευξη «εμπειρίας - διαβάσματος - νεανικής παρόρμησης». Το τελευταίο το ζητάμε από τους ανθρώπους μας. Το ψάχνουμε διαρκώς.


adb: Υπάρχουν ζητήματα που, κατά τη γνώμη σας, χρήζουν άμεσης επίλυσης στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων;

I.A.A.:
Θεωρώ ότι υπάρχουν 2+1 σημεία. Τα 2 σημεία έχουν μια κοινή ρίζα. Το οικονομικό. Το επιπλέον 1 έχει να κάνει με την ηθική ή εάν θέλετε να είμαι πιο ακριβής, με το «Business Ethics». Το οικονομικό αφορά αφενός στην οικονομική δυσχέρεια της αγοράς μας και αφετέρου τον τιμοκατάλογο των υπηρεσιών μας. Ο μοναδικός τρόπος να τα καταπολεμήσουμε είναι να παραμείνουμε ειλικρινείς, να πολεμάμε με τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και να μη μετατρέπουμε την οικονομική κρίση σε κρίση αξιών. Το δεύτερο σκέλος αφορά στη μειοδοτική τακτική που έχει υιοθετηθεί και που είναι αντιστρόφως ανάλογη όχι μόνο της ποιότητας της δουλειάς αλλά και της αξίας της. Κατανοώ απόλυτα τις δυσκολίες της εποχής, αλλά μια ολόκληρη βιομηχανία καταδικάζει τον εαυτό της σε απαξίωση. Το επιπλέον 1 είναι το θέμα «Business Ethics». Επειδή ο πόλεμος σε κάθε κλάδο είναι ανελέητος κι επειδή υπάρχει διασπορά (από μυαλά μέχρι εταιρείες) έχουμε εμείς οι ίδιοι αρχίσει να κλέβουμε… από ιδέες μέχρι πελάτες. Στην κυριολεξία να κλέβουμε. Δεν σεβόμαστε συμβόλαια, σχέσεις - τίποτα. Για εμένα είναι εξαιρετικά σημαντικό, διότι η αγορά είναι μικρή. Άλλο ο υγιής ανταγωνισμός, άλλο η έξυπνη ιδέα που θα ενθουσιάσει τον πελάτη κι άλλο η στυγνή υφαρπαγή. Είναι κρίμα να αυτοτραυματιζόμαστε. Θα ήθελα να τελειώσω ευχαριστώντας σας για τη φιλοξενία με δύο φράσεις: Η Επικοινωνία ήταν, είναι και θα είναι Δημιουργία. Δημιουργία όμως που επιβάλλεται να φέρει Αποτέλεσμα.