To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κι όμως ακόμη υπάρχει ελπίδα

Κι όμως ακόμη υπάρχει ελπίδα
Κι όμως ακόμη υπάρχει ελπίδα

Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα που βιώνει η ελληνική αγορά τα τελευταία τουλάχιστον τρία χρόνια και ειδικότερα ο κλάδος της επικοινωνίας, φαίνεται πως υπάρχουν ακόμη εταιρείες του κλάδου που μπορούν να πιστεύουν πως δεν είναι όλα «μαύρα» και πως υπάρχει ελπίδα. Ο λόγος για το χώρο των Δημοσίων Σχέσεων καθώς με βάση τα στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών που συγκέντρωσε το περιοδικό και επεξεργάστηκε η Direction Business Reports, το 2011 ήταν έτος ανάπτυξης για τον κλάδο του PR, ο οποίος φαίνεται να αξιοποιεί με αποτελεσματικό τρόπο τη μετακίνηση των διαφημιζόμενων σε πιο στοχευμένες μορφές επικοινωνίας. Βέβαια τα κέρδη του κλάδου έχουν μειωθεί αλλά το σημαντικό είναι πως ακόμη μπορούμε να μιλάμε για κερδοφορία.

Τα οικονομικά μεγέθη

Αναλυτικότερα το 2011, ο συνολικός τζίρος των 22 μεγαλύτερων εταιρειών PR διαμορφώθηκε στα 49,48 εκατ. ευρώ από τα 46,88 εκατ. ευρώ το 2010. Το γεγονός αυτό δείχνει σαφέστατα πως παρά την έντονη οικονομική  ύφεση που γνωρίζει γενικότερα ο κλάδος της διαφήμισης και της επικοινωνίας, υπάρχει σημαντική στροφή προς τις υπηρεσίες των εταιρειών PR. Ο κλάδος του PR με αύξηση στον τζίρο της τάξης του 5,53%, φαίνεται πως έχει τις προοπτικές να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της νέας εποχής. Από την άλλη είναι σαφές πως το 2011, παρά την αύξηση στον κύκλο εργασιών, υπήρξε έτος απωλειών στο κομμάτι των μικτών κερδών για τον κλάδο του PR. Αναλυτικότερα τα μικτά κέρδη των 22 μεγαλύτερων εταιρειών PR της ελληνικής αγοράς έκλεισαν στα 15,6 εκατ. ευρώ το 2011, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 1,64% συγκριτικά με το 2010, όπου άγγιζαν τα 15,8 εκατ. ευρώ. Αξίζει στο σημείο αυτό πάντως να τονίσουμε πως ο χώρος των δημοσίων σχέσεων κατάφερε σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, να συγκρατήσει τις πολύ μεγάλες απώλειες.

Απώλειες αλλά παραμονή στην κερδοφορία


Με βάση τα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών ο τομέας στον οποίο εμφανίζονται οι μεγαλύτερες απώλειες για τον κλάδο είναι αυτός των κερδών προ φόρων. Συγκεκριμένα το 2011 οι 22 μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου εμφανίζουν κέρδη προ φόρων που φθάνουν τα 1,68 εκατ. ευρώ από τα 2,64 το 2010. Η πτώση είναι της τάξης του 36,18%. Μία βαθύτερη ανάλυση των αριθμών, μας δείχνει σαφέστατα πως τα κέρδη του κλάδου «ψαλιδίστηκαν» σημαντικά τη χρονιά που μας πέρασε. Παράλληλα όμως παρατηρούμε πως ακόμη και σε μία περίοδο βαθειάς ύφεσης το γεγονός πως ένας κλάδος «κρατιέται» σε θετικό πρόσημο αποτελεί χωρίς αμφιβολία αχτίδα φωτός στο γενικότερο σκοτάδι της ελληνικής οικονομίας.

Οι πρώτοι…

Την πρώτη πεντάδα των εταιρειών με βάση τα μικτά κέρδη αποτελούν οι εταιρείες ASSET OGILVY, V+O,CIVITAS,ADVOCATE και RADICAL COMMUNICATIONS. Αναλυτικότερα η ASSET OGILVY το 2011 εμφανίζει 2,8 εκατ. ευρώ μικτά κέρδη. Στη δεύτερη θέση η V+O με μικτά κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία CIVITAS με μικτά κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ καταλαμβάνει την τρίτη θέση ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνουν οι ADVOCATE και η RADICAL COMMUNICATIONS με 1,5 εκατ. ευρώ και 984.943 ευρώ μικτά κέρδη αντίστοιχα. Εξετάζοντας τον κύκλο εργασιών των εταιρειών μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις ASSET OGILVY,V+O,RADICAL COMMUNICATIONS,ONETEAM και CIVITAS. Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας και πάλι η ASSET OGILVY με τζίρο που το 2011 έφτασε τα 18,5 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η V+O με κύκλο εργασιών της τάξης των 5 εκατ. ευρώ, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκουμε τη RADICAL COMMUNICATIONS με 4 εκατ. ευρώ. Η ONETEAM καταλαμβάνει την τέταρτη θέση έχοντας το 2011 κύκλο εργασιών 2,8 εκατ. ευρώ. Τέλος την πρώτη πεντάδα κλείνει η CIVITAS με 2,7 εκατ. ευρώ.