To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

PR στην Ελλάδα της κρίσης

PR στην Ελλάδα της κρίσης
PR στην Ελλάδα της κρίσης

Η ICCO World Report 2012 που διεξήχθη σε 23 χώρες αποδίδει συμπεράσματα που πόρω απέχουν από το να αποτυπωθούν και στην ελληνική εικόνα του PR. Σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Αυστραλία τα έσοδα των εταιρειών PR κατέγραψαν το 2011, αύξηση που αγγίζει το 20%, ενώ οι χώρες της Βορείου Ευρώπης, η Τουρκία και οι ΗΠΑ, πραγματοποιούν άλμα της τάξεως του 10%. Το γενικότερα αυξητικό φαινόμενο ήρθε να ανακόψει ο Ευρωπαϊκός Νότος (στον οποίο ανήκει και η Ελλάδα). Έτσι λόγω της έντονης οικονομικής κρίσης, χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ισπανία – και φυσικά η Ελλάδα - εμφανίζουν πτώση δαπανών στο κομμάτι του PR που έφτασε το 2011 στο 20% συγκριτικά με το 2010.

Οι προβλέψεις για το 2012, κάνουν λόγο για παράταση στην επέκταση του χώρου της επικοινωνίας με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία και οι ΗΠΑ να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και πάλι. Οι προβλέψεις για τον Ευρωπαϊκό Νότο παραμένουν το ίδιο δυσοίωνες, καθώς το οικονομικό κλίμα έρχεται να επιβαρύνει η αυξανόμενη ανεργία και η γενικότερη ανασφάλεια που δημιουργείται στο χώρο των επενδύσεων. Η ανάπτυξη που εκδηλώθηκε το 2011, οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες πελατοκεντρικού χαρακτήρα και ειδικά σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο. Σημαντική ήταν και η ζήτηση για ενέργειες με επίκεντρο τη διαχείριση κρίσεων αλλά και προβολής του δημοσίου τομέα.

Βασικός παράγοντας και επικοινωνιακό μέσο για το 2011, ήταν με διαφορά τα social media τα οποία κυριάρχησαν ολοκληρωτικά. Το 2012, σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν στην ανάπτυξη του κλάδου της επικοινωνίας πελάτες που προέρχονται από το χώρο της Ενέργειας, τον Τραπεζικό και επενδυτικό χώρο αλλά και αυτόν της υγείας. Ο δημόσιος τομέας αναμένεται το 2012, να αποτελέσει τον πιο απροσδιόριστο παράγοντα καθώς οι ενδείξεις κάνουν λόγο για αύξηση των δαπανών σε κάποιες αγορές αλλά και παράλληλη πτώση σε κάποιες άλλες. Με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία και τις ενδείξεις, οι υπηρεσίες που αναμένεται να εμφανίσουν τη μεγαλύτερη ζήτη-ση εντός της τρέχουσας χρονιάς θα είναι σίγουρα επικεντρωμένες στα social ψηφιακά μέσα, στο δημόσιο τομέα και τη διαχείριση κρίσεων και κατά πάσα πιθανότητα στο Event Management.