To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Βρήκε λύσεις το PR

Βρήκε λύσεις το PR
Βρήκε λύσεις το PR

Θετική είναι η εικόνα που προκύπτει από την εξέταση των ισολογισμών των εγχώριων εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων για το 2014. Τα συγκεκριμένα στοιχεία συνέλεξε και επεξεργάστηκε η Direction Business Reports και, όπως φαίνεται, ο χώρος του PR έχει ανακαλύψει τον τρόπο και τις λύσεις που του επιτρέπουν να αντιστέκεται στις προκλήσεις, τις οποίες έχει φέρει στην επιφάνεια η δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει τα τελευταία χρόνια η αγορά και η χώρα. Βέβαια, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το θετικό πρόσημο θα διατηρηθεί και την τρέχουσα χρονιά, ενώ θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως τα στοιχεία αφορούν τις 24 εταιρείες οι οποίες έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής ισολογισμούς για την προηγούμενη χρονιά.

Η εικόνα της αγοράς

Σε συνολικό επίπεδο παρατηρούμε άνοδο σε όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη των εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων. Αναλυτικότερα, ο συνολικός κύκλος εργασιών των 24 εταιρειών αυξήθηκε κατά 6,66% το 2014, ανερχόμενος στα 45,5 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογη (6,11%) ήταν και η άνοδος που καταγράφηκε στο συνολικό μικτό κέρδος που ανήλθε στα 16,2 εκατ. ευρώ. Πολύ μεγαλύτερη, όμως, είναι η άνοδος που καταγράφεται στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία το 2014 αυξήθηκαν κατά 60,06% και άγγιξαν τα 2,5 εκατ. ευρώ. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως η πλειονότητα των εταιρειών κατόρθωσε να βελτιώσει τα μεγέθη της. Πιο συγκεκριμένα, 17 εταιρείες αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους, ενώ 16 έπραξαν το ίδιο και για το μικτό κέρδος. Επίσης, θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως οι 21 από τις 24 εταιρείες παρουσίασαν κέρδη προ φόρων.

Οι πρωταγωνιστές

Η Asset Ogilvy, με 15,7 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης με κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2014. Ακολουθούν και συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με σειρά κατάταξης, οι V+O (4,7 εκατ. ευρώ), Radical (3,8 εκατ. ευρώ), Advocate Burson-Marsteller (2,7 εκατ. ευρώ) και H+Κ Strategies (2,2 εκατ. ευρώ). Μικρές αλλαγές καταγράφονται αν προχωρήσουμε σε μια κατάταξη με κριτήριο το μικτό κέρδος της προηγούμενης χρονιάς. Σε αυτή την περίπτωση, η V+O βρίσκεται στην πρώτη θέση με 2,97 εκατ. ευρώ και ακολουθεί η Asset Ogilvy με 2,89 εκατ. ευρώ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν, με σειρά εμφάνισης στην εν λόγω λίστα, οι Civitas (1,47 εκατ. ευρώ), Advocate Burson-Marsteller (1,22 εκατ. ευρώ) και Radical (1,13 εκατ. ευρώ).

Στα αξιοσημείωτα, επίσης, θα πρέπει να καταγραφεί τόσο το γεγονός πως ακριβώς οι μισές από τις εταιρείες (12) είχαν το 2014 τζίρο μεγαλύτερο από 1 εκατ. ευρώ, καθώς και το γεγονός πως υπάρχουν εταιρείες που καταγράφουν βελτίωση μεγεθών που υπερβαίνει (κατά πολύ μάλιστα) το 100%.

\"\"


ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ

Σχετικά με την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων των εταιρειών του χώρου των Δημοσίων Σχέσεων, που επιμελήθηκε η Direction Business Reports αξιοποιώντας τους δημοσιευμένους ισολογισμούς για το 2014, θα πρέπει να διευκρινιστεί πως η MΠIΓΙΟΝΤ ΑΕ (www.bigiond.gr), που συμπεριλαμβάνεται στη σχετική λίστα, είναι διαφημιστική εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη και δεν έχει σχέση με την BEYOND COMMUNICATIONS. Η Beyond Communications αποτελεί εταιρεία ολιστικής επικοινωνίας, ιδρύθηκε και εδρεύει στην Αθήνα από το 2004, και προσφέρει στις μάρκες και στις επιχειρήσεις των πελατών της ολοκληρωμένη προσέγγιση στην επικοινωνία, προσανατολισμένη στα ισχυρά αποτελέσματα του IMC (Integrated Marketing Communications), με υπηρεσίες που καλύπτουν όλο το φάσμα υπηρεσιών της επικοινωνίας (ATL, Δημόσιες σχέσεις, BTL, Digital & Social Media Marketing).