To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Θετικές προσδοκίες για την αγορά επικοινωνίας

Θετικές προσδοκίες για την αγορά επικοινωνίας
Συγκρατημένη αισιοδοξία και θετικές προσδοκίες για το μέλλον προκύπτουν από το τρίτο κύμα της FORECOMM_S, της έρευνας που ξεκίνησε η ΕΔΕΕ με στόχο να καταγράψει την εκτίμηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα, είτε από την πλευρά των διαφημιζομένων είτε από την πλευρά των εταιρειών επικοινωνίας, σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς (ανά τρίμηνο).

Σύμφωνα με το νέο κύμα της έρευνας, το β' τρίμηνο του 2017, ο απολογισμός των στελεχών βελτιώνεται σαφώς σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του έτους. Σε επίπεδο επιχείρησης κινείται κοντά στο τέλος του 2016, ενώ σε επίπεδο κλάδου/αγοράς είναι ακόμη θετικότερος/λιγότερο αρνητικός.

Ανάμεσα στους advertisers εξακολουθεί να επικρατεί απογοήτευση όσον αφορά τις αγορές τους («κλάδος»), αλλά σε πολύ χαμηλότερο βαθμό (-26 έναντι -47). Σε επίπεδο επιχείρησης ο απολογισμός είναι θετικός, περίπου όσο και στο τέλος του 2016. Θα πρέπει να τονιστεί πως στην έρευνα αναφέρεται πως ο απολογισμός για τον κλάδο της επικοινωνίας κινείται για πρώτη φορά σε -έστω και ελάχιστα- θετικό έδαφος (+2), ενώ και σε επίπεδο επιχείρησης είναι θετικός και βελτιωμένος (+24 έναντι +10).

Σύμφωνα με την έρευνα, πρόκειται για μια θετική, έστω και ισχνή, πρώιμη ένδειξη στην κατεύθυνση θετικής αλλαγής του κλίματος και της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Βέβαια, επίσης πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως μειώνονται θεαματικά οι αρνητικές προσδοκίες σε επίπεδο κλάδου. Οι advertisers εξακολουθούν να εμφανίζονται απαισιόδοξοι όσον αφορά τις αγορές τους («κλάδος»), αλλά σε πολύ ηπιότερο βαθμό απ’ ό,τι στο πρώτο τρίμηνο του έτους: Οι αρνητικές προσδοκίες τους περιορίζονται στο -9 από -44.

Για τον κλάδο της επικοινωνίας οι προσδοκίες κινούνται για πρώτη φορά σε θετικό επίπεδο (+7 από -10). Σε επίπεδο επιχείρησης, οι προσδοκίες για το επόμενο τρίμηνο παραμένουν θετικές, σαφώς μετριασμένες για τα agencies (+7 από +27), σταθερά υψηλές για τους advertisers (+21 από +19).

Αναλυτική παρουσίαση του τρίτου κύματος της έρευνας θα υπάρξει στο επόμενο τεύχος του περιοδικού adbusiness.
TAGS: ΕΔΕΕ