To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

To Διαδίκτυο συνεχίζει να ανεβαίνει

To Διαδίκτυο συνεχίζει να ανεβαίνει
Ευτυχώς στην αγορά καταγράφεται και κάτι θετικό, σύμφωνα με στοιχεία του IAB Hellas: το πρόσημο της δαπάνης στο Διαδίκτυο.

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Σε πείσμα των χαλεπών οικονομικών αποδόσεων που πραγματοποιεί η συνολική διαφημιστική δαπάνη στη χώρα την τελευταία πενταετία, το Διαδίκτυο αποδεικνύεται επελαύνον και πιο «απορροφητικό» μέσο από όλα, με την ελληνική επίδοση να ανακτά τον χαμένο καιρό έναντι πιο ώριμων ξένων αγορών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το δεύτερο κύμα της έρευνας ADEΧ Q1-Q3 2016 του IAΒ Hellas, η μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στο ελληνικό Ιnternet αποτυπώνει και πάλι θετικό πρόσημο, με εκτόξευση κατά 38,7% το τρίτο τρίμηνο και κατά 21% το εννεάμηνο του 2016. Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

H εικόνα στις κατηγορίες

Σύμφωνα με την επίμαχη έρευνα, σε σύνολο 22 εκδοτών και δικτύων και 133 sites έναντι 126 το α΄ εξάμηνο, το 9μηνο του 2016 διοχετεύονται στα ταμεία των ψηφιακών publishers 52.620.242 ευρώ (+21% έναντι της περιόδου Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2015). Το α΄ τρίμηνο του 2016 οι διαφημιζόμενοι επενδύουν 12,827 εκατ. ευρώ για την προβολή τους στο Ιnternet με τη μερίδα του λέοντος να αποσπούν οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες (2.644.035 ευρώ) και μερίδιο της τάξεως του 20,5% δηλαδή το 1/5 της συνολικής δαπάνης. Σταθερά στη δεύτερη θέση της κατάταξης του ADEX φιγουράρει η κατηγορία Καταναλωτικά Προϊόντα (FMCG) με 2,1 εκατ. ευρώ. Στη μεγάλη κατηγορία των FMCG προεξάρχουσα είναι η υποκατηγορία των Καλλυντικών με 682.000 ευρώ και 5,3%, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα (624.000 ευρώ και 4,9%), τα Αλκοολούχα με 392.000 και 3,1%, τα Μη Αλκοολούχα με 302.00 ευρώ και 2,4% και τα Απορρυπαντικά με 146.000 ευρώ και 1,1%. Στην τρίτη θέση έπεται το Retail (Λιανεμπόριο) με 2.092.000 ευρώ και μερίδιο 16,3%. Ακολουθούν οι Τηλεπικοινωνίες, με είσπραξη 1,632 εκατ. ευρώ και ποσοστό στη διαδικτυακή διαφημιστική πίτα της τάξεως του 12,7%. Οι Υπηρεσίες Διασκέδασης, media και Ελεύθερου Χρόνου διοχετεύουν στα ταμεία των διαδικτυακών μέσων 1.078 εκατ. ευρώ (8,4%), το Αυτοκίνητο 745.000 ευρώ (5,8%) και η κατηγορία Τουρισμός, Ταξίδια 597.00 ευρώ (4,7%). Το β΄ τρίμηνο του 2016 η επένδυση των διαφημιζομένων στο διαδίκτυο εκτοξεύεται στα 21,2 εκατ. ευρώ χάρη στην ένταση της επένδυσης της συντριπτικής πλειονότητας του συνόλου των κατηγοριών.

Το επίμαχο τρίμηνο τα Καταναλωτικά Προϊόντα ανεβάζουν ταχύτητες με 5,1 εκατ. ευρώ, ομοίως και οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες, που επενδύουν στο διαδίκτυο 4,008 εκατ. ευρώ (μερίδιο 18,9%) έναντι 2,6 εκατ. ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Οι Τηλεπικοινωνίες διαφημίζονται αντί 2,2 εκατ. ευρώ (10,4%) έναντι 1,6 εκατ. ευρώ. Πιο χαμηλά τοποθετείται η διαφημιστική επένδυση το γ΄ τρίμηνο και είναι φυσικό λόγω της θερινής ραστώνης των διαφημιστών και διαφημιζομένων, κυρίως δε εξαιτίας της σχετικής πτώσης της επισκεψιμότητας το εν λόγω διάστημα. Στο διαδίκτυο περιέρχεται ποσό ύψους 18,5 εκατ. ευρώ, με τις Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες να απορροφούν 3,8 εκατ. ευρώ (20,6%), τα Καταναλωτικά Προϊόντα 3,515 εκατ. ευρώ και τις Τηλεπικοινωνίες 2,2 εκατ. ευρώ (12,3%).

Η επίδοση το 2015

Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016 το ύψος της διαφημιστικής απορρόφησης ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη το 2015 για το digital display, σύμφωνα με την ΑDEX 2015 του ΙΑΒ Hellas, είχε… σταματήσει στα 67 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι η επίδοση του 2015 σημείωσε πτώση κατά 13% σε σχέση με το 2014, ενώ τα στοιχεία των επιμέρους ερευνών καταδεικνύουν ότι υπήρξε σημαντική πτώση σε όλα τα τρίμηνα του έτους και κατά κύριο λόγο στο δεύτερο μισό του 2015, όταν και επιβλήθηκαν τα capital controls.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2015, σύμφωνα με το report, οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες είχαν αποτελέσει την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο οικονομικής χρήσης (21,8%), ενώ στη δεύτερη θέση είχαν τοποθετηθεί τα Καταναλωτικά Προϊόντα με μερίδιο 17,4%. Πρόπερσι την τρίτη θέση είχαν καταλάβει οι Τηλεπικοινωνίες με 14,1%. Στην 4η θέση βρέθηκε η κατηγορία Retail, με μερίδιο 12,7%, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς τα τελευταία χρόνια.

Αύξηση 120,3% από το 2007 στο 2015

Από το 2007, οπότε και καταγράφονται στοιχεία από τον ΙΑΒ Hellas, η δαπάνη για online display advertising κάλπαζε με έντονους ρυθμούς μέχρι και το 2011, όταν ξεκίνησε η πτώση, η οποία βέβαια ήταν ανεπαίσθητη εν έτει 2012 (-0,3%) και το 2013 (-1,3%), ενώ το 2014 η μεταβολή είχε θετικό πρόσημο, αγγίζοντας το +5,5%, Από το 2007 στο 2015 η αύξηση της δαπάνης για online display advertising ήταν πολύ μεγάλη, τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε ποσοστά. Συγκεκριμένα, το 2007 έφθασε τα 30,5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 τα 67,2 εκατ. ευρώ (+120,3%).
TAGS: IAB Hellas