To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η συνταγή της επιτυχίας

Η συνταγή της επιτυχίας
Η συνταγή της επιτυχίας

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: H The Newtons Laboratory συμπλήρωσε έναν χρόνο πορείας στην ελληνική διαφημιστική αγορά. Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι πιο ιδιαίτερες στιγμές σε αυτόν τον ένα χρόνο ζωής της εταιρείας;


Η αλήθεια είναι πως αυτός ο χρόνος δεν μας χαρίστηκε καθόλου. Ήταν πολύ έντονος, πολύ γεμάτος. Υπάρχει όμως μια στιγμή που ξεχωρίζουμε. Ήταν όταν σε μια παρουσίαση, μετά από αρκετούς μήνες εντατικής δουλειάς, είδαμε το creative reel μας. Παρ’ όλη την οικειότητα που είχαμε με κάθε δουλειά ξεχωριστά, ήταν η πρώτη φορά, που στην ολότητά της η συγκέντρωση των δουλειών μας ξάφνιασε. Ήταν εκείνη η στιγμή που συνειδητοποιήσαμε ότι από εγχείρημα είχαμε γίνει εταιρεία.…Βέβαια καλό είναι να περιμένουμε και το επόμενό μας reel (γέλια).


adb: Βασικό χαρακτηριστικό ήταν τα αρκετά και σημαντικά new business; Mπορείτε να μας αναφέρετε κάποια;

Παρ’ όλη την πίεση που μπορεί να έχουν ορισμένες φορές τα new Business, χωρίς αυτά πεθαίνεις. Όχι απλά γιατί η διεκδίκηση καινούριων πελατών είναι ο δρόμος προς την ανάπτυξη, αλλά κυρίως γιατί η διαδικασία αυτή σε εξασκεί παντού. Σε κάνει τολμηρό και καινοτόμο. Σε κρατάει δραστήριο και απόλυτα ξύπνιο. Είτε τα χάσεις είτε τα κερδίσεις, που και τα δύο οφείλουν να συμβαίνουν σε μια φυσιολογική αγορά. Όμως για μας η μεγάλη διαφορά είναι, ότι δεν θεωρούμε κανέναν πελάτη μας δεδομένο. Προσπαθούμε κάθε μας παρουσίαση να είναι στη λογική του new business, με την νοοτροπία των ανθρώπων, που κάθε μέρα ξεπερνούν τον εαυτό τους κυρίως για τους πελάτες τους.

adb: Επίσης, η χρονιά επεφύλασσε και σημαντικές διεθνείς διακρίσεις. Τι σημαίνουν αυτές για την εταιρεία;

Αλήθεια είναι ότι αρκετές από τις δουλειές μας φέτος κατέκτησαν διεθνείς διακρίσεις, είτε δημιουργικότητας είτε αποτελεσματικότητας, σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ. Για εμάς η διεθνής διάσταση είναι σημαντική. Όχι γιατί έχουμε κάποια εμμονή με το να κερδίζουμε διεθνή βραβεία, αλλά γιατί νοιώθουμε ότι περισσότερο από ποτέ η διεθνής αναγνώριση και διάκριση είναι σημαντική για οτιδήποτε προ- έρχεται από την Ελλάδα. Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να ανεβάσουμε το προϊόν της διαφήμισης και σε διεθνές επίπεδο, όπως συνολικά και η Ελλάδα οφείλει να κάνει σε κάθε τομέα. Και σε αυτό το στόχο εισπράττουμε μια αλληλεγγύη από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου. Η αίσθηση είναι ότι είμαστε όλοι μαζί σε αυτό και όλοι χαιρόμαστε με τις επιτυχίες του άλλου γιατί αυτό ανεβάζει και συ- νολικά το προϊόν της Ελληνικής διαφήμισης.

adb: Υπογράψατε κάποιες από τις πιο πολυσυζητημένες καμπάνιες στην ελληνική αγορά. Ποιο είναι το μυστικό για μια επιτυχημένη καμπάνια στην χώρα μας σήμερα;

Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να υπάρχει. Τα πράγματα σήμερα είναι αρκετά σαφή και δεδομένα. Αυτό που κάνουμε σε κάθε μας δουλειά είναι να βλέπουμε τι πραγματικά αφορά τον κόσμο. Ξέρετε παλιότερα υπήρχε ένας διαχωρισμός μεταξύ του διαφημιστικού και του πραγματικού κόσμου. Αλλιώς μιλούσε και αντιλαμβανόταν τα πράγματα η διαφήμιση και αλλιώς ο πραγματικός κόσμος. Τώρα αυτός ο διαχωρισμός δεν υπάρχει πια. Παλιότερα η διαφήμιση απευθυνόταν σε καταναλωτές. Τώρα αυτός στον οποίο απευθύνεσαι είναι πρώτα άνθρωπος και μετά καταναλωτής. Και η διαφορά είναι τεράστια. Αν όλα αυτά τα συμπεριλάβεις στη σκέψη σου και στη δουλειά σου, ακόμα κι αν δεν κάνεις επιτυχία, είσαι στον σωστό δρόμο.

adb: Ποια θα λέγατε πως είναι η φιλοσοφία της The Newtons Laboratory; Τι κάνει, κατά την γνώμη σας, την εταιρεία να ξεχωρίζει; Ποιο θα λέγατε είναι το συγκριτικό της πλεονέκτημα;

Ξέρετε οι περισσότεροι από εμάς δουλεύαμε μαζί για χρόνια στην προηγούμενη κατάσταση. Το να δουλεύουν όμως κάποιοι άνθρωποι για πολλά χρόνια μαζί δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αποτελούν και μια δεμένη ομάδα. Οι ομάδες δένονται και βελτιώνονται όταν συμβεί κάτι σημαντικό. Όταν για παράδειγμα κληθούν να αντιμετωπίσουν μαζί μια κατάσταση η οποία τους απειλεί. Και τότε είναι που πρέπει να βρεις τη δύναμη και να αναπτύξεις τις δεξιότητες της ομάδας, έτσι ώστε να μετατρέψεις την απειλή σε δύναμη και τον φόβο σε δημιουρ γία. Εμείς στη The Newtons Laboratory δεθήκαμε από την αρχή γύρω από αυτήν την ιδέα της μεταστροφής. Και αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά.

adb: Είσαστε μια εταιρεία που δημιουργήθηκε εν μέσω κρίσης στην διαφημιστική αγορά και την γενικότερη οικονομία. Θεωρείτε πως αυτό σας έκανε να αντιμετωπίζετε τα νέα δεδομένα, που έχει επιφέρει η δύσκολη οικονομική συγκυρία και η συνακόλουθη μείωση των budget για επικοινωνία & marketing;

Την απάντηση σε μια τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο δεν μπορεί να την δίνει ο φόβος αλλά η προσπάθεια. Σε μια αγορά που όντως τα χρήματα έχουν μειωθεί πολύ το θέμα δεν είναι ποιος θα τα πάρει αλλά ποιος θα τα διαχειριστεί σωστά. Ποιος θα τα δουλέψει καθαρά, με καινούριες ιδέες και ακόμη πιο καινούρια νοοτροπία.

adb: Ποια θεωρείτε πως θα είναι η επόμενη μέρα για την αγορά επικοινωνίας στην Ελλάδα; Τι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες και τα κακώς κείμενα;

Σήμερα υπάρχει περισσότερη ανάγκη για επικοινωνία από ποτέ. Οι πελάτες έχουν περισσότερη ανάγκη από τις διαφημιστικές εταιρείες να τους στηρίξουν, να τους συμβουλέψουν και να τους προτείνουν τις καλύτερες λύσεις. Η διαφήμιση από την πλευρά της οφείλει να βλέπει σωστά, να υπολογίζει σωστά, να στηρίζει… και το πιο σημαντικό να πετυχαί- νει τους εμπορικούς στόχους που θέτει ο πελάτης. Σήμερα απαγορεύεται να πηγαίνει χαμένο ακόμα κι ένα ευρώ σε όποια επένδυση κάνει κάθε εταιρεία για την επικοινωνία της. Τώρα για το μέλλον που πολλοί το βλέπουν δυσοίωνο, η απάντηση έρχεται με μια φράση από μια δουλειά μας... «Κι όμως γυρίζει».