To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το Twitter (εμπορικά) πλέον και στην Ελλάδα!

Το Twitter (εμπορικά) πλέον και στην Ελλάδα!
Το Twitter (εμπορικά) πλέον και στην Ελλάδα!

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Από τις αρχές Φεβρουαρίου, τα ελληνικά brands έχουν πια τη δυνατότητα να προωθήσουν και μέσω Twitter τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Το Twitter ανακοίνωσε την επέκταση των χωρών που εκπροσωπείται εμπορικά από την εταιρεία Httpool. Μια από αυτές είναι και η Ελλάδα, με την Httpool να συνεργάζεται με τη Rely. Για τη συνεργασία αυτή και τις δυνατότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν πλέον, όσον αφορά το micro-blogging site, οι διαφημιζόμενοι και τα brands στη χώρα μας μίλησε o Niall Horgan, Partner Manager EMEA του Twitter.

adb: Το Twitter έχει συνεργαστεί με την Httpool για να φέρει τη διαφήμιση στην πλατφόρμα και στην Ελλάδα. Τι σημαίνει ουσιαστικά αυτό; Ποιος είναι ο ρόλος της Httpool;

Ν.Η.:
Το Twitter έχει ορίσει την Httpool ως τον εμπορικό αντιπρόσωπό του στην Ελλάδα. Αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι η Httpool γνωρίζει πολύ καλά την πλατφόρμα του Twitter αλλά και την αξία που μπορεί να προσδώσει αυτή στα brands. Μέσω της Httpool, τα ελληνικά brands και τα agencies τους θα απολαμβάνουν την ίδια τιμολογιακή πολιτική, τις ίδιες υπηρεσίες και υποστήριξη, όπως αν συνεργάζονταν απευθείας με το Twitter. Εμείς είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που τα ελληνικά brands θα έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τη δύναμη του Twitter για να κτίσουν κοινότητες, να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού και να «διηγηθούν» την ιστορία τους.

adb: Τι διαφοροποιεί το Twitter από τα υπόλοιπα social networks; Πώς μπορεί το Twitter να συμπληρώσει τη στρατηγική marketing των brands;

Ν.Η.:
Δεν υπάρχει καμία άλλη υπηρεσία στον πλανήτη η οποία να είναι ταυτόχρονα δημόσια, σε πραγματικό χρόνο, συζητήσιμη και να εξαπλώνεται ευρέως. Με πάνω από 500 εκατομμύρια Tweets την ημέρα και 288 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Twitter για να έρθουν πιο κοντά με τα πράγματα που τους ενδιαφέρουν, είτε είναι νέα της επικαιρότητας είτε αφορούν τον αθλητισμό είτε διασημότητες είτε ακόμα και brands ή επιχειρήσεις. Στο Twitter οι άνθρωποι μιλούν γι’ αυτά που τους ενδιαφέρουν και γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω τους κάθε στιγμή.

adb: Μπορούν τα brands και οι διαφημιστές να στοχεύσουν συγκεκριμένο κοινό ή να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης στο Twitter;

Ν.Η.:
Οι επιλογές στόχευσης στο Twitter παρέχουν στους διαφημιζόμενους ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων στόχευσης του επιθυμητού καταναλωτή, την κατάλληλη στιγμή με το κατάλληλο περιεχόμενο. Δύο δημοφιλείς μέθοδοι στόχευσης είναι: (i) η στόχευση χρηστών βάσει των ενδιαφερόντων τους (π.χ. ποδόσφαιρο, μόδα, ταξίδια) και (ii) η στόχευση χρηστών βάσει του περιεχομένου που οι ίδιοι αναφέρουν μέσα στα Tweets τους (π.χ. «ψώνια», «πεινάω», “The Voice”). Άλλες επιλογές στόχευσης που έχουμε είναι βάσει ενδιαφερόντων, με λέξεις κλειδιά, TV targeting και εντοπισμό εξειδικευμένων κοινών, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην προσέγγιση του επιθυμητού κοινού. Μπορείτε, επίσης, να επιλέξετε φύλο, γεωγραφική στόχευση, γλώσσα και πλατφόρμα κινητού τηλεφώνου, για να εντοπίσετε τους χρήστες που είναι οι κατάλληλοι αποδέκτες για το προϊόν σας. Πρόσφατα έχουν χρησιμοποιηθεί και τα analytics για τις διαφημίσεις στο Twitter για κάθε χρήστη του. Μέσα από αυτά έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε πολλαπλές συνιστώσες της δραστηριότητας των διαφημίσεων στο Twitter, να μαθαίνουμε περισσότερα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών και κατά συνέπεια να οδηγούμαστε σε καλύτερα αποτελέσματα.

adb: Μπορείτε να μας δώσετε μερικά παραδείγματα από brands που χρησιμοποιούν ήδη το Twitter επιτυχημένα; Σύμφωνα με τη γνώμη σας, τι είναι αυτό που τα κάνει τόσο επιτυχημένα;

Ν.Η.:
Ήδη έχουμε διαπιστώσει εμπράκτως ζήτηση από όλες τις κατηγορίες των brands που είναι ήδη ενεργά στο Twitter οργανικά και θέλουν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν και τη διαφήμιση. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια τοπική ομάδα που να υποστηρίζει τις πωλήσεις και να βοηθά τα brands να δημιουργούν αποτελεσματικές καμπάνιες. Οι εταιρείες που απολαμβάνουν στο μέγιστο τις δυνατότητες των διαφημίσεων στο Twitter είναι σημαντικοί οργανικοί χρήστες της πλατφόρμας. Αντιλαμβάνονται τον τρόπο με τον οποίο το Twitter μπορεί να τους βοηθήσει στη διάδραση με τους τρέχοντες πελάτες τους, αλλά και στην εξεύρεση καινούργιων. Δημιουργούν περιεχόμενο που οι άνθρωποι βρίσκουν ενδιαφέρον και σαν αποτέλεσμα βλέπουν πολύ υψηλά επίπεδα engagement. Η δουλειά μας είναι να μοιραζόμαστε αυτές τις «επιτυχημένες ιστορίες» και να δουλέψουμε πολύ προσεκτικά με τα brands για να φτιάξουμε δημιουργικό περιεχόμενο και να τα βοηθήσουμε αυτό το περιεχόμενο να φτάσει σε εκείνους τους χρήστες του Twitter που είναι πιο πιθανόν να το βρουν ενδιαφέρον. Τα Tweets πρέπει να ενημερώνουν, να διασκεδάζουν και να βοηθούν. Μέχρι τώρα στην Ελλάδα έχουμε δημιουργήσει πολύ αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες για την Adidas, τον Nescafe και την Purina.

adb: Έχετε εικόνα για τους χρήστες του Twitter στην Ελλάδα; Υπάρχουν καθόλου δημογραφικά στοιχεία; Ποιες είναι οι κύριες τάσεις που εντοπίζετε;

Ν.Η.:
Οι μετρήσεις των χρηστών του Twitter δεν «σπάνε» ανά χώρα, αλλά αυτό που μπορούμε με σιγουριά να πούμε είναι ότι η ελληνική αγορά είναι υγιής. Εστιάζουμε στη δημιουργία μιας ωραίας εμπειρίας για τους χρήστες και παράλληλα παρέχουμε ROI στους διαφημιζόμενους. Έχουμε περισσότερους από 288 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και τα Tweets εμφανίζονται και αναπαράγονται παντού: σε TV Shows, στις εφημερίδες, σε ιστοσελίδες και στη δική μας πλατφόρμα. Επειδή το Twitter είναι ένας real time «σύντροφος» σε οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο του κάθε χρήστη, συμπορευόμαστε με τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων. Σαν αποτέλεσμα μπορούμε να ταιριάξουμε το περιεχόμενο των brands με αυτούς τους ανθρώπους που πιθανά να βρουν ενδιαφέρον σε αυτό. Τα υψηλά ποσοστά engagement και οι ευχαριστημένοι διαφημιζόμενοι αποδεικνύουν ότι το Twitter κάνει καλά τη δουλειά του σε αυτόν τον τομέα. Επίσης, η χρηστικότητα του Twitter μέσω κινητού τηλεφώνου μάς κάνει μια ακόμα πιο δελεαστική επιλογή προβολής για τα brands - στις πιο πρόσφατες έρευνες είδαμε ότι το 80% των διαφημιστικών εσόδων μας προέρχονται από το mobile.

adb: Το Twitter πολύ πρόσφατα λάνσαρε στην πλατφόρμα του και video. Πώς αυτό θα επηρεάσει το μέσο και πώς τα brand μπορούν να το χρησιμοποιήσουν επιτυχημένα;

Ν.Η.:
Από το 2013, υπήρξαν σημαντικές βελτιώσεις σε επίπεδο δημιουργικό, μετρήσεων και εργαλείων στόχευσης. Οι βελτιώσεις αυτές συμπεριλαμβάνουν και την προώθηση video, mobile app και τη στόχευση βάσει τηλεοπτικών συζητήσεων. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τη βελτίωση των υπηρεσιών μας. Το video στο Twitter έχει σχεδιαστεί να είναι απλό στη χρήση, ώστε να μπορεί κάποιος να αποτυπώσει αλλά και να μοιραστεί ενδιαφέρουσες στιγμές της ζωής του, την ώρα που αυτές συμβαίνουν. Με μόλις λίγα taps μπορεί κάποιος να προσθέσει ένα video που θα ξεκινήσει συνομιλίες, να μοιραστεί τη γνώμη του για ένα live event, αλλά και να δείξει τις στιγμές από τη ζωή του, χωρίς καν να χρειαστεί να αφήσει το application. Tα brands μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το video ως native ή ως Promoted Video. Χρησιμοποιώντας ένα brand το Promoted Video, γίνεται εξαιρετικά απλό για το brand, να ανεβάσει ένα video να το διανέμει αλλά και να μετρήσει τα αποτελέσματα της κάλυψης και της αποτελεσματικότητας του content που δημιούργησαν.

adb: Είναι στα άμεσα σχέδιά σας να μπείτε στο programmatic buying;

Ν.Η.:
Τα δύο σημαντικότερα trend στη διαφημιστική αγορά αυτή τη στιγμή είναι η καταιγιστική στροφή των καταναλωτών στη χρήση του κινητού και η στροφή της αγοράς στο programmatic buying. Το Twitter βρίσκεται ακριβώς στο σταυροδρόμι αυτών των δύο τάσεων και μέσω της MoPub τεχνολογίας μας, μπορούμε να οδηγήσουμε αυτές τις τάσεις, προς όφελος των πελατών, των διαφημιστών και των agencies.


Η διαφήμιση στο Twitter

adb: Πώς δουλεύει η διαφήμιση στο Twitter και ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή;

Ν.Η.:
Έχουμε εστιάσει αφενός στη δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρίας για τους χρήστες μας και αφετέρου στην επίτευξη ROI για τους διαφημιζόμενους. Το Twitter έχει 3 κύρια διαφημιστικά προϊόντα:

• Τα promoted Tweets, τα οποία ενισχύουν την πρόσβαση του διαφημιζόμενου σε χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό του. Τα Tweets έρχονται πρώτα και οι διαφημίσεις δεύτερες, το οποίο σημαίνει ότι οι επιτυχημένες διαφημίσεις έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τα engaging Tweets.
• Τα promoted Trends, τα οποία βοηθούν το brand να ξεκινήσει μια συζήτηση ή να ενισχύσει μια ήδη υπάρχουσα. Αυτά ουσιαστικά έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα όταν συμβαίνουν μεγάλες στιγμές ημερολογιακές ή σε live γεγονότα.
• Τα promoted accounts, τα οποία επιτρέπουν στο brand να πολλαπλασιάσει τους followers του, με την προσέγγιση σχετικών χρηστών. Αυτό το προϊόν βοηθά στη δημιουργία ενός μεγάλου κοινού, το οποίο θα δει τα Tweets του διαφημιζόμενου ξανά και ξανά.

Οι διαφημίσεις στο Twitter παράγουν μεγάλα αποτελέσματα για τα brands και αυτό πιστεύουμε ότι συμβαίνει κυρίως για τους παρακάτω τρεις λόγους:

1. Οι διαφημίσεις στο Twitter ανταμείβουν το καλό περιεχόμενο και δεν εκλαμβάνονται ως «διακοπή» από τους χρήστες. Επίσης, «σερβίρονται» με τον ίδιο τρόπο όπως και το οργανικό περιεχόμενο, το οποίο σημαίνει ότι οι επιτυχημένες διαφημίσεις έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τα engaging Tweets/Accounts.
2. Το mobile πια είναι μέσα στο DNA μας, έτσι ξεκινήσαμε σαν εταιρεία, επομένως οι marketers δεν χρειάζεται να σκεφτούν ξανά πώς θα προσεγγίσουν διαφημιστικά το mobile, μιας και τα Tweets έχουν μια συνεχή ροή πάνω σε όλες τις πλατφόρμες, είτε πρόκειται για web είτε για mobile web είτε για native app.
3. Το marketing στο Twitter επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να στοχεύσουν στιγμές. Οι χρήστες του Twitter στέλνουν περισσότερα από 500 εκατομμύρια Tweets κάθε μέρα, σχετικά είτε με μεγάλα παγκόσμια γεγονότα είτε με στιγμές της καθημερινότητάς τους. Κάθε Tweet είναι μια στιγμή και μια ευκαιρία για ένα brand να σχετιστεί με το κοινό.