To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η κριτική πρέπει να έχει και κάποια βάση…

Η κριτική πρέπει να έχει και κάποια βάση…
Πολλά γράφτηκαν και ακόμη περισσότερα ειπώθηκαν από την Πέμπτη 4 Ιουνίου όταν παρουσιάστηκε η νέα καμπάνια για την τουριστική προβολή της Ελλάδας. “Ειδήμονες” και ειδικοί διαφόρων ειδικοτήτων και διαφορετικών απόψεων έκαναν την εμφάνιση τους (κυρίως στα social media) ενώ η Marketing Greece βρέθηκε στο «στόχαστρο» και κλήθηκε να απαντήσει για μια σειρά από θέματα, με κυρίαρχο αυτό που αφορά την κατηγορία από την αντιπολίτευση πως ανέλαβε με απευθείας ανάθεση την διαχείριση 32 εκατ. ευρώ για την καμπάνια.


Η κριτική, βεβαίως, είναι θεμιτή και πρέπει να ασκείται σε κάθε έργο που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εκτίθεται στην δημόσια σφαίρα και απευθύνεται σε μαζικό κοινό. Επίσης, οποιοσδήποτε (ακόμη και αν κάποιοι δεν μπορούν να το διανοηθούν) μπορεί να διατυπώσει την άποψη του σχετικά με του αν αρέσει ή όχι μια καμπάνια.  Όπως ακριβώς ισχύει με μια κινηματογραφική ταιναί, μια τηλεοπτική σειρά, ένα βιβλίο ή οποιαδήποτε έργο τέχνης. Φυσικά μια καμπάνια έχει συγκεκριμένους σκοπούς και στόχους και εν τέλει κρίνεται από την αποτελεσματικότητα της. Για αυτό υπάρχουν KPIs, για αυτό γίνονται έρευνες. Για αυτό και αν για το αισθητικό αποτέλεσμα μπορεί ο καθένας να διατυπώσει την άποψη του, λίγοι μπορούν τεκμηριωμένα να καταθέσουν μια βαρύνουσα άποψη για την δυναμική της καμπάνιας. Ειδικά από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης της..

Σε τελική ανάλυση, η κριτική είναι θεμιτή αλλά πρέπει να έχει και κάποια βάση. Δεν μπορεί να στηρίζεται σε εικασίες και γενικεύσεις. Και, φυσικά, το «ταμείο» γίνεται πάντα στο τέλος.

«Να κάνουμε brand το Greek Summer»

Μια απάντηση για την λογική της καμπάνιας και την κατηγορία για το «κλεμμένο» slogan έδωσε ο Θανάσης Παπαθανασίου της Frank & Fame σε ανάρτηση του σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.
Χαρακτηριστικά αναφέρει τα εξής:
«Για να τελειώνουμε με την υποτιθέμενη αντιγραφή του σλόγκαν των αντιηλιακών.
Η φράση Summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια όπως και χιλιάδες ακόμα εκδοχές του τι είναι state of mind.
Η εταιρία καλλυντικών την υιοθέτησε πρόσφατα για μια προσφορά της.
Σε Ευρώπη και Αμερική η φράση έχει ξαναχρησιμοποιηθεί πολλές φορές.
Εμείς τη χρησιμοποιούμε στη μέση του κειμένου -δεν είναι καν σλόγκαν- για να πετύχουμε αυτό που είναι ο επικοινωνιακός μας στόχος και που οι «ειδικοί» της επικοινωνίας στο διαδίκτυο αδυνατούν να δουν:
Να καθιερώσουμε την έκφραση “Greek Summer” σαν την ανώτερη, την πιο ξεχωριστή μορφή διακοπών στη Μεσόγειο και να βρεθούμε έτσι ένα ποιοτικό σκαλί πάνω από τους ανταγωνιστές μας.
Να το κάνουμε brand δηλαδή.
Για να εξηγήσουμε λοιπόν τι σημαίνει Greek Summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση αλλά την κάνουμε δική μας δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is…να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία.
Τα συναισθήματα που δημιουργεί το ελληνικό καλοκαίρι είναι ακριβώς τα συναισθήματα που έχει ανάγκη να νιώσει ο πλανήτης μετά τον κορωνοϊό!
Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθεi μέσα του τη διαφορά του Greek Summer από τα υπόλοιπα summer.
Αυτό δηλαδή που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα.

Το 1959, ο Αλμπέρ Καμύ μεθυσμένος από τα καλοκαίρια της Λέσβου έγραφε: «βαθιά στην καρδιά του χειμώνα ανακάλυψα μέσα μου ένα ανίκητο καλοκαίρι.»


Το συναίσθημα αυτής της φράσης θέλαμε να νιώσει ο ξένος θεατής του σποτ και νομίζω ότι το μεταδώσαμε.
Ελπίζω μόνο τώρα να μην ξεσηκωθούν οι κληρονόμοι του Καμύ».


Διάψευση για τα 32 εκατ. ευρώ
Όσον αφορά το ζήτημα των 32 εκατ. ευρώ, o ΣΕΤΕ με επίσημη ανακοίνωση του προχώρησε σε κατηγορηματική διάψευση της φημολογίας. Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Τις τελευταίες ώρες, διακινείται με παραπλανητικά δημοσιεύματα και ανυπόστατες δηλώσεις η ψεύτικη είδηση ότι η Marketing Greece και ο ΣΕΤΕ, ανέλαβαν με απευθείας ανάθεση από τον ΕΟΤ, ποσό 32 εκατ. ευρώ για την καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού.

Πρόκειται για συκοφαντικά και πρωτοφανή ψευδή.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ο ΣΕΤΕ και η MG, δεν διεκδίκησε ποτέ στο παρελθόν, δεν ανέλαβε και ούτε σκοπεύει να το κάνει σήμερα ή στο μέλλον, καμία διαχείριση κονδυλίων του Υπουργείου Τουρισμού ή του ΕΟΤ.

Η μοναδική ανάθεση που έχει υπάρξει και είναι αναρτημένη στη Διαύγεια, είναι το ποσό των 99.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, για να μπορέσει η καμπάνια #greecefromhome -η εξαιρετική προωθητική ενέργεια της χώρας κατά τη διάρκεια του lockdown- να «τρέξει» στις διαδικτυακές πλατφόρμες του εξωτερικού. Το διαχειριστικό όφελος της εταιρείας από την ενέργεια αυτή ύψους 9.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, επανεπενδύθηκε στην ενέργεια, μαζί με άλλα 15.000 ευρώ από τα κεφάλαια της εταιρείας, για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα της καμπάνιας. Όλα τα αποτελέσματα και τα οικονομικά στοιχεία της δράσης θα είναι αναρτημένα στο site της εταιρείας.

Συμπέρασμα, η εταιρεία όχι μόνο δεν έχει κανένα όφελος από την ανάθεση των 99.000 ευρώ, αλλά προσθέτει και δικά της κεφάλαια.Για όσους δεν γνωρίζουν, η MG, στα επτά χρόνια της λειτουργίας της, έχει επενδύσει για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού διεθνώς, πάνω από 8.5 εκατομμύρια ευρώ, των μετόχων της και των εταιρειών που τη στηρίζουν, στο σύγχρονο πεδίο του digital marketing. Και φυσικά, έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν με το ελληνικό δημόσιο, το 2015 εν μέσω capital controls και το 2019, προσφέροντας και πάλι δωρεάν υλικό και καμπάνιες.

Τέλος, το βίντεο για τη καμπάνια της χώρας στο εξωτερικό που παρουσιάστηκε την Πέμπτη σε ειδική εκδήλωση παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, δημιουργήθηκε από τη Marketing Greece, τον Στηβ Βρανάκη και τον ΕΟΤ, πληρώθηκε εξ’ ολοκλήρου από την MG και παραδόθηκε δωρεάν στην Κυβέρνηση, ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων. Το κόστος του ελληνικού δημοσίου για την καμπάνια είναι μηδενικό.

Διευκρινίζουμε για μια ακόμα φορά: Ό,τι έχει να κάνει με το αν υπάρχει ή όχι και σε ποιο ύψος, διαφημιστικός προϋπολογισμός για την προβολή της χώρας το 2020, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Κλείνοντας, ο ΣΕΤΕ δηλώνει κατηγορηματικά, ότι ο ελληνικός τουρισμός, οι επιχειρήσεις του, οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που πλήττονται σφοδρά από την υγειονομική κρίση, δεν πρέπει και δεν μπορούν να γίνουν το πεδίο σύγκρουσης μικρών ή μεγάλων συμφερόντων και σκοπιμοτήτων»