To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έρευνα Nielsen: Ζήτημα εμπιστοσύνης

Έρευνα Nielsen: Ζήτημα εμπιστοσύνης
Έρευνα Nielsen: Ζήτημα εμπιστοσύνης

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Ανοιχτή στροφή προς τα Νέα Μέσα παίρνει η διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, που καταγράφει τις τάσεις σε παγκόσμια βάση και την Ελλάδα. Για τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, η τηλεόραση (21%) και οι εφημερίδες (14%) λαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ το κονδύλι για τη διαφήμιση των περιοδικών παραμένει σταθερό και «κλειδώνει» στο 7%. Εκεί που υπάρχει, ωστόσο, πεδίον δόξης λαμπρόν, παρά τα σχετικά μικρά ακόμη ποσοστά, είναι η online διαφήμιση, με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (8%), το Internet (7%) και τη διαφήμιση στα κινητά (6%) να απορροφούν το 21% της συνολικής πίτας, αλλά και το 70% του ψηφιακού προϋπολογισμού.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη μεταξύ 16 Δεκεμβρίου 2014 και 19 Ιανουαρίου 2015, αποτυπώνει μια στοχο-προσήλωση των καταναλωτών παγκοσμίως (92% έναντι 84% το 2013) στο word-of-mouth (από στόμα σε στόμα) και στις προτάσεις φίλων και οικογένειας, από τα παραδοσιακά μέσα - ποσοστό το οποίο αυξήθηκε κατά 18% από το 2007 και +10% από το 2013. Οι online κριτικές των καταναλωτών είναι το δεύτερο πιο αποδεκτό είδος προβολής, καθώς επτά στους δέκα δηλώνουν ευθαρσώς ότι εμπιστεύονται τη μέθοδο αυτή, με το ποσοστό να αυξάνεται κατά 15% μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Η επισκόπηση της Nielsen για το loyalty στις διαφημίσεις σε περισσότερους από 28.000 ερωτηθέντες μέσω τους διαδικτύου σε 56 χώρες, καταδεικνύει ότι σχεδόν το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στα συνδρομητικά κανάλια της τηλεόρασης, των περιοδικών και των εφημερίδων, ποσοστό που μειώθηκε κατά 24%, 20% και 25% αντίστοιχα έναντι του 2009. Παρ’ όλα αυτά, η πλειονότητα των διαφημιστικών δαπανών γίνεται στα παραδοσιακά ή συνδρομητικά μέσα, όπως η τηλεόραση.

Η έρευνα, επίσης, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 58% των καταναλωτών online εμπιστεύονται περισσότερο μηνύματα σε ιστοσελίδες των εταιρειών, ενώ το 50% εκφράζει την άποψη ότι τα e-mails που λαμβάνουν με τη συναίνεσή τους είναι αρκετά αξιόπιστα. Ποσοστό 40% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δηλώνει ότι τα προϊόντα που παρουσιάζονται στην τηλεόραση είναι αξιόπιστα, ενώ 42% εμπιστεύεται τις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και 41% τα κινηματογραφικά διαφημιστικά μηνύματα.

Διαφημίσεις στα κινητά

Σύμφωνα με τη Nielsen, το 1/3 των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις διαφημίσεις στα βίντεο και στα banner στις κινητές συσκευές (devices) όπως τα tablets και τα smartphones, ενώ περίπου το 29% των online καταναλωτών δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα μηνύματα των κινητών, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 21% από το 2009 και 61% από το 2007. Η έρευνα την Nielsen διερεύνησε τις θέσεις σε περισσότερους από 28.000 online καταναλωτές σε 56 χώρες στην Ασία επί του Ειρηνικού, την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Βόρεια Αμερική.

Αυξήση στις online διαφημίσεις


Ποσοστό 36% των online καταναλωτών παγκοσμίως αναφέρει ότι εμπιστεύεται τα online διαφημιστικά video και 33% τα μηνύματα των online banners. Η αύξηση έναντι του 2007 είναι της τάξεως του 10% (26% προ 8ετίας). Στις διαφημίσεις που προβάλλονται στα αποτελέσματα από τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου δείχνει την εμπιστοσύνη του το 40% των ερωτηθέντων έναντι 34% το 2007, ενώ αυτές των κοινωνικών δικτύων θεωρούνται αξιόπιστες από το 36% των ερωτηθέντων.