To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΔΕΗ ΜyEnergy: Mια καµπάνια που δείχνει τον δρόµο για ένα καλύτερο αύριο

ΔΕΗ ΜyEnergy: Mια καµπάνια που δείχνει τον δρόµο για ένα καλύτερο αύριο
Την πλατφόρµα myEnergy έχει παρουσιάσει η ∆ΕΗ και προσφέρει στους καταναλωτές αποδοτικές και βιώσιµες συµβουλές, απαντήσεις στις απορίες τους αλλά και προϊόντα και υπηρεσίες για την καλύτερη ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους. Oι άνθρωποι της επιχείρησης αλλά και της DDB µίλησαν στο adbusiness για τη νέα αυτή πλατφόρµα και τα σχέδια ανάπτυξής της, την καµπάνια προβολής και υποστήριξής της αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία και στρατηγική πίσω από την επικοινωνία και το marketing της ∆ΕΗ. 


Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς

ΔΕΗ

Πώς δηµιουργήθηκε η πλατφόρµα ΔΕΗ ΜyEnergy; Ποιος ο στόχος της και τι περιλαµβάνει; 

Άγγελος Σπανός: Παρά τη στροφή πολλών εταιρειών προς την πελατοκεντρικότητα, η συνήθης πρακτική στην παροχή υπηρεσιών εξακολουθεί να είναι η επικοινωνία των χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων που έχουν οι προσφερόµενες υπηρεσίες. Η πρακτική όµως αυτή αγνοεί τα σηµαντικότερα ερωτήµατα των καταναλωτών, που είναι «τι ακριβώς θα κερδίσω εγώ από την υπηρεσία» και «τι ακριβώς πρέπει να κάνω για να τη χρησιµοποιήσω». Το myEnergy είναι ένα συγκροτηµένο σύνολο από λύσεις, εργαλεία εξατοµικευµένης συµβουλευτικής και πληροφορία, που δίνει ακριβώς αυτές τις απαντήσεις για το χώρο της ενέργειας. Με αφετηρία κάποια γενική ανάγκη (π.χ. «θέλω να µειώσω τα έξοδα θέρµανσης»), το myEnergy προτείνει µια ολοκληρωµένη λύση (αντλία θερµότητας, στη συγκεκριµένη περίπτωση), που µέσω έξυπνων εργαλείων εξειδικεύει για τον συγκεκριµένο πελάτη, προσδιορίζοντας ακριβώς το σύστηµα που χρειάζεται, την αναγκαία επένδυση, τη διάρκεια απόσβεσης της επένδυσης, καθώς και όλα τα άλλα οφέλη που αποκοµίζει κάποιος από την υιοθέτηση της λύσης. Στη συνέχεια, εξηγεί τα βήµατα που χρειάζονται για την υλοποίησή της και παραδίδει συνολικά τη λύση, χωρίς ο πελάτης να χρειαστεί να κάνει άλλες ενέργειες. Στόχος του myEnergy, που µπορεί να το βρει κάποιος και ως διακριτό κοµµάτι του νέου website της ∆ΕΗ, είναι να ενηµερώνει διαρκώς και να προτείνει εξατοµικευµένες λύσεις για όλα τα κρίσιµα ενεργειακά ζητήµατα που µπορεί να απασχολούν ένα σπίτι ή µια επιχείρηση.

Ποια είναι η στρατηγική για την εξέλιξη του ΔΕΗ myEnergy. Πού πρόκειται να εστιάσετε και πώς θα δροµολογηθεί;  

Άγγελος Σπανός: To myEnergy οφείλει να αφουγκράζεται τα πραγµατικά ζητούµενα της εποχής και γι’ αυτό ξεκίνησε απαντώντας σε τρία κρίσιµα για την εποχή ερωτήµατα: «πώς θα µειώσω τα έξοδα θέρµανσης - µε τρόπο µόνιµο, αποτελεσµατικό και βιώσιµο;», «πόσο θα µπορούσε το δικό µου σπίτι να µειώσει την κατανάλωση και µε ποιον τρόπο;», «ποιο προϊόν ενέργειας είναι το κατάλληλο για µένα αυτή την εποχή;». Για το πρώτο ερώτηµα προτείνουµε την ολοκληρωµένη λύση της αντλίας θερµότητας, ενώ για το δεύτερο έχουµε αναπτύξει έναν προσωποποιηµένο σύµβουλο εξοικονόµησης ενέργειας που µπορεί κανείς να τον βρει είτε ψηφιακά ως myEnergyCoach µέσα από το e-bill account του είτε ως φυσική παρουσία στα καταστήµατά µας. Ο «coach» αυτός έχει σχεδιαστεί µε πρωτοποριακές τεχνικές, ώστε να µην αποτελεί µια γενικόλογη σειρά από συµβουλές, αλλά να διερευνά µε ακρίβεια τις δυνατότητες του συγκεκριµένου σπιτιού για εξοικονόµηση, να θέτει ρεαλιστικούς στόχους µε βάση την επίτευξη αντίστοιχων νοικοκυριών και να καθοδηγεί βήµα-βήµα στις ενέργειες (τόσο δοµικές και εξοπλισµού, όσο και αλλαγής συµπεριφοράς χρήσης) που οδηγούν σε πραγµατική, µετρήσιµη, εξοικονόµηση.

Το επόµενο πεδίο στο οποίο θα δώσει απαντήσεις το myEnergy και ο coach, είναι η οικιακή παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά µε τρόπο απλό, διαφανή και οικονοµικά βιώσιµο.

Φιλοδοξία µας είναι το myEnergy να αποτελέσει το σηµείο αναφοράς όλων για καθετί σε σχέση µε την ενέργεια.

Η διεθνής ενεργειακή κρίση που βιώνουµε το τελευταίο διάστηµα πόσο επηρέασε τη στρατηγική επικοινωνίας σας; 

Σοφία ∆ήµτσα: Βιώνουµε συνθήκες πρωτόγνωρες στη διεθνή αγορά ενέργειας, οι οποίες αναπόφευκτα επηρεάζουν και την ελληνική αγορά. Σε τέτοιες συνθήκες αβεβαιότητας, οι καταναλωτές ζητούν την ασφάλεια και τη σιγουριά που µια εταιρεία µε το µέγεθος της ∆ΕΗ µπορεί να προσφέρει. Το στοίχηµα είναι ο πελάτης να νιώσει ότι έχει επιλογές και µπορεί να βρει λύσεις που θα του διασφαλίσουν επάρκεια σε ενέργεια, διατηρώντας τις αντοχές του οικογενειακού του προϋπολογισµού. Η ∆ΕΗ, µέσα σε αυτές τις τόσο δύσκολες συνθήκες, στάθηκε και συνεχίζει να στέκεται δίπλα στους πελάτες της, τόσο µε οριζόντιες εκπτώσεις για όλους, όσο και µε επιλογές προϊόντων σταθερού τιµολογίου ως καταφύγιο στις διεθνείς τιµές. Παράλληλα, η στρατηγική µας για συνέχιση της «πράσινης» πολιτικής µας, των επενδύσεων σε ΑΠΕ, στα δίκτυα και στην ηλεκτροκίνηση δεν σταµατά, καθώς µέσα από αυτές τις κινήσεις η χώρα θα απεξαρτηθεί τόσο από τα ορυκτά και ακριβά καύσιµα, όσο και από τις εισαγόµενες ανατιµήσεις.  Όλοι αυτοί οι στρατηγικοί επιχειρησιακοί µας άξονες αποτελούν και τους βασικούς άξονες της επικοινωνίας µας µε τους πελάτες µας.

Θεωρείτε πως η αγορά ενέργειας επιτρέπει πιο δηµιουργικές προσεγγίσεις όσον αφορά την επικοινωνία σε σχέση µε άλλους κλάδους; Ποιες ειδικές συνθήκες υπάρχουν στην περίπτωση ενός τόσο εδραιωµένου brand όπως η ∆ΕΗ;  

Σοφία ∆ήµτσα: Η επικοινωνία της ∆ΕΗ οφείλει να «παντρέψει» την ιστορία της µε το σήµερα και µε το µέλλον, καθώς είναι η εταιρεία που διαχρονικά πρωτοστατεί στην καινοτοµία στο χώρο της ενέργειας. Να αναδείξει τον ηγετικό της ρόλο, αλλά και να µιλήσει για τις νέες της δραστηριότητες και για όλα όσα αφορούν τις νεότερες ηλικίες. Και αυτό κάνει. Η ∆ΕΗ µιλά πλέον για τα πράσινα προϊόντα της, για συµβουλευτική, για την ηλεκτροκίνηση, το ποδήλατο, τη µουσική, την Τέχνη, τις τηλεπικοινωνίες, µε δρόµους δηµιουργικούς, που δεν διαγράφουν την ιστορία της, αλλά και δεν διστάζουν να δοκιµάσουν το νέο και το ανατρεπτικό, αυτό που δεν θα περίµενε κάποιος να δει από µια εταιρεία σαν τη ∆ΕΗ.

DDB: Προβάλλουµε έναν νέο πυλώνα στο σύµπαν της ΔΕΗ 

Η Αγάθη Πλώτα (Executive Director, Head of Strategy), η Μαρία Φωτίου (Business Unit Director) και ο Μάρκος Παπαδάκης (Director of Creative Services) της DDB, µας δίνουν όλες τις λεπτοµέρειες για την άκρως απαιτητική καµπάνια που δηµιούργησε η διαφηµιστική για την πλατφόρµα ∆ΕΗ ΜyEnergy, για τις ανάγκες της οποίας δηµιουργήθηκε όχι µόνο ο φιλικός και πειστικός κεντρικός πρωταγωνιστής αλλά ένας ολόκληρος 3D animated κόσµος γύρω του. 

Ποιο είναι το µήνυµα που θέλατε να περάσετε µε τη νέα καµπάνια για την πλατφόρµα ΔΕΗ ΜyEnergy; Πώς προσεγγίσατε το brief που σας δόθηκε;

DDB: Η ∆ΕΗ, στο πλαίσιο του στρατηγικού µετασχηµατισµού της «από πάροχος ρεύµατος σε σύµβουλο ενέργειας», αναλαµβάνει, όπως οφείλει ως ηγέτης της αγοράς, να µας µυήσει στον νέο τρόπο διαχείρισης των ενεργειακών µας αναγκών: αλλάζοντας όλα όσα νοµίζαµε ότι γνωρίζουµε. Η ∆ΕΗ προσφέρει στους πελάτες της (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) υπηρεσίες συµβουλευτικής, προκειµένου να τους βοηθήσει µε προσωποποιηµένες προτάσεις (που βασίζονται σε data) να βελτιώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωµα, εξοικονοµώντας ενέργεια και χρήµατα.

Στο dei.gr και µέσα στο e-bill είναι ήδη ενεργή εφαρµογή που αξιολογεί την κατανάλωση του νοικοκυριού σε σύγκριση µε σχετικές καταναλώσεις σε παρόµοια τετραγωνικά στην ίδια περιοχή, ενώ στα καταστήµατά εισάγεται ο ρόλος του «Συµβούλου Ενέργειας», η αποστολή του οποίου είναι να καθοδηγήσει τον πελάτη στις επιλογές του και να τον διευκολύνει στην εφαρµογή τους. Αυτός είναι ο ∆ΕΗ myEnergy Coach.

Οι συµβουλευτικές υπηρεσίες και οι λύσεις βιώσιµης ενέργειας είναι µια νέα οντότητα στο σύµπαν της ∆ΕΗ και ο νέος πυλώνας ονοµάζεται ∆ΕΗ myEnergy.


Ποιος είναι ο ρόλος της επικοινωνίας:

1. Να λανσάρει τις συµβουλευτικές υπηρεσίες της ∆ΕΗ, δηλαδή τον myEnergy Coach, µια σοβαρή αλλαγή στο offering της επιχείρησης αλλά και στην κουλτούρα της.

2. Να ενεργοποιήσει τους καταναλωτές (όχι µόνο τους πελάτες ∆ΕΗ) και από την αδράνεια του «τόσα καίω, τόσα πληρώνω», να τους µεταστρέψει σε συνειδητούς και ενσυνείδητους καταναλωτές ενέργειας, που αναλαµβάνουν δράση για την τσέπη τους αλλά και την κοινωνία και το περιβάλλον.

3. Να αποδώσει στη ∆ΕΗ τα θετικά credentials που της αξίζουν, γιατί ως ηγέτης παίρνει πάνω της το ρόλο να εκπαιδεύσει τους  Έλληνες στις νέες βιώσιµες ενεργειακές πρακτικές που εξορθολογίζουν τη χρήση, εξοικονοµούν κόστος και πόρους και περιορίζουν το αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωµά µας.

H καµπάνια «Θες µια συµβουλή;» θα αναπτυχθεί σε βάθος χρόνου µε πολλαπλά µέσα και θεµατολογία και περιλαµβάνει:

Brand επικοινωνία ∆ΕΗ myEnergy, µε στόχο να εµπνεύσει, να δηµιουργήσει θετικούς συνειρµούς και θετική πρόθεση για τη νέα εποχή της ενέργειας. Να συνδέσει άµεσα τη νέα αυτή εποχή µε τη ∆ΕΗ, ενδυναµώνοντας τον ηγετικό της ρόλο στην ελληνική πραγµατικότητα. 

Εµπορική επικοινωνία µε τη µορφή των verticals, δηλαδή τις χειροπιαστές προτάσεις της ∆ΕΗ στους καταναλωτές (αντλίες θερµότητας, φωτοβολταικά πάνελ, έξυπνο σπίτι) αλλά και προσφορές µέσω τρίτων συνεργατών (µελετητές, εγκαταστάτες, hardware). Και πολύ non stop εκπαιδευτικό περιεχόµενο µέσα από τα myEnergy Tips.

Πώς καταλήξατε στην απόφαση για τη χρήση animation; Θα ακολουθηθεί η συγκεκριµένη τεχνοτροπία και σε επόµενες καµπάνιες;

DDB: Η δηµιουργία ενός ήρωα που γνωρίζει τα πάντα για την ενέργεια και έρχεται να σου δώσει µια συµβουλή που σε αφορά µε φιλικό, κατανοητό, και πειστικό τρόπο, θα ήταν πραγµατικά πολύ δύσκολο να βρεθεί στο πρόσωπο ενός ηθοποιού.  Έτσι λοιπόν αποφασίσαµε να δηµιουργήσουµε τον ιδανικό πρωταγωνιστή όπως ακριβώς τον θέλαµε, και όχι µόνο αυτό. ∆ηµιουργήσαµε έναν ολόκληρο 3D animated κόσµο γύρω του, σχεδιασµένο ειδικά για «µεγάλους». Με φωτορεαλιστικούς χώρους και υφές και ιδιαίτερου design χαρακτήρες µε τρόπο που δεν έχουµε ξαναδεί. Ναι. Θα ακολουθήσουν και άλλα επεισόδια µε νέες συµβουλές και λύσεις.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις που έκρυβε η δηµιουργία της καµπάνιας; Με ποιους συνεργαστήκατε για το τελικό αποτέλεσµα; DDB: Μια καµπάνια εξ ολοκλήρου 3D animation, όπως αυτή, είναι πολύ πιο απαιτητική σε όλα τα επίπεδα, γιατί τα πάντα σχεδιάζονται από το µηδέν και πρέπει να αποφασίσεις για κάθε λεπτοµέρεια. Επίσης, πρέπει να συνεργαστούν πολλές διαφορετικές µονάδες σε διαφορετικούς χρόνους, ακόµη και από διαφορετικές χώρες. Και πρέπει όλα να «κλειδώσουν» τέλεια µεταξύ τους, κάτι που στην περίπτωσή µας έγινε. Η άψογη συνεργασία µε την DVS Design και η σκληρή ποιοτική δουλειά της οµάδας του Λάζαρου Αναγνωστόπουλου ήταν το κλειδί για να γίνει το συγκεκριµένο project πραγµατικότητα.

Ποιο είναι το feedback που λαµβάνετε µέχρι στιγµής;

DDB: Τα µέχρι στιγµής σχόλια για τις δύο πρώτες καµπάνιες είναι πολύ θετικά και αναµένεται να επιβεβαιωθούν και από τις σχετικές έρευνες. Η αλλαγή αντίληψης και κυρίως η αλλαγή συνηθειών που η νέα πλατφόρµα συµβουλευτικής προβάλλει, δεν είναι πάντα εύκολο να υιοθετηθούν. Προτείνεται ένας διαφορετικός τρόπος, που θα µας οδηγήσει σε ένα καλύτερο, πιο βιώσιµο αύριο. Αυτό δεν θα είναι µόνο κέρδος της καµπάνιας ή της ∆ΕΗ αλλά και κέρδος όλων µας.

Συντελεστές

Agency: DDB

Μάρθα Παπαπολύζου: CEO

Αγάθη Πλώτα: Executive Director, Head of Strategy

Μαρία Φωτίου: Βusiness Unit Director 

Έφη Λεονάρδου: Senior Account Director 

Νάσια Καρανικολή: Senior Planner

Κώστας Βάνης: Executive Creative Director

Μάρκος Παπαδάκης: Director of Creative Services

Ιωάννα Γιωτάκη: Associate Creative Director

Αθηνά Μπαλή: Associate Creative Director

Ζέτα Τριανταφύλλου: Senior Art Director

Βασίλης Κεφαλάκης: Digital Designer

Συνεργαζόµενες εταιρείες

DVSDesign

Λάζαρος Αναγνωστόπουλος: Managing Director 

Γιώργος Μανωλόπουλος: Partner | VFX Supervisor

Ηλίας Ντέρος: Producer | Post-Production Coordinator

TAGS: ΔΕΗ