To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Για μια θέση στη διαφημιστική πίτα

Για μια θέση στη διαφημιστική πίτα

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Τα λοιπά κανάλια ή επί το αγγλικότερο «others channels» που συνήθιζε να συμπεριλαμβάνει η AGB (νυν Nielsen) στην καθημερινή αποτύπωση των επιδόσεών τους στο χρηματιστήριο της τηλεθέασης, κατέχουν πλέον στα χέρια τους διψήφιο μερίδιο, το οποίο κυμαίνεται στο 12%, ως εκ τούτου μπορούν να στοιχειοθετήσουν δικαίωμα διεκδίκησης μέρους από την όλο και συρρικνούμενη διαφημιστική πίτα. Και να γίνουν και αυτά με τη σειρά τους ανταγωνιστές όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τα κανάλια εθνικής εμβέλειας, που έχουν προβεί σε πολλαπλάσιες επενδύσεις σε επίπεδο έμψυχου δυναμικού και προγράμματος.
Μια εξαιρετικά αξιόλογη επιχειρηματική προσπάθεια αποτελεί το νέο παιδικό κανάλι του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη, το Nickelodeon, που μεταδίδει όλα τα γνωστά παιδικά προγράμματα από τη συχνότητα του πρώην Local TV. Το κανάλι έρχεται να καλύψει ένα σοβαρό κενό στην κατηγορία της παιδικής ψυχαγωγίας, που επίσης παρέχει τα Σαββατοκύριακα η ΕΡΤ, φυσικά η Nova στο συνδρομητικό της πακέτο, το Channel 9 και το Ο-6.
Έτερο τηλεοπτικό εγχείρημα το Contra TV, που εκπέμπει από τη συχνότητα του Τηλεφώς και αποτελεί το τέταρτο κατά σειρά κανάλι του Γιώργου Κουρή. To τρίτο κανάλι ακούει στο όνομα Channel 9 και διευθύνεται από το γνωστό δημοσιογράφο Παναγιώτη Μπουσμπουρέλη, ο οποίος αποχώρησε από το οικονομικό κανάλι SBC του Ηλία Κοπανίτσα και μαζί με τη δημοσιογραφική του ομάδα συνέδραμε στο ανανεωμένο στοίχημα του Δημήτρη Κοντομηνά, για αντικειμενική και συνεχή οικονομική ενημέρωση.
Τη διεύθυνση της οικονομικής ζώνης του σταθμού αναλαμβάνει ως εντεταλμένος σύμβουλος ο Κωνσταντίνος Δικαιούλιας. Το δυναμικό του καναλιού ενισχύουν οι δημοσιογράφοι του οικονομικού χώρου: Ανέστης Ντόκας, Γιώργος Δημητρομανωλάκης, Πέτρος Λεωτσάκος, Δημήτρης Μαρκόπουλος, Στέλιος Μορφίδης, Μαίρη Τζιβελέκα, Παναγιώτης Γκρουμούτης, Σωτήρης Χιωτάκης, Ηλίας Μπέλλος, Νατάσα Σπαντιδάκη, Μενέλαος Τασιόπουλος κ.ά. Μάλιστα, ο Δημήτρης Μαρκόπουλος ετοιμάζει εκπομπή εξωτερικής παραγωγής με τίτλο «Πορτραίτα επιχειρηματιών».

Ψηφιακή αναβάθμιση

Το ατού για τους νέους «μικρούς» της τηλεοπτικής αγοράς είναι ότι αυτομάτως σχεδόν και με ελάχιστα χρήματα αποκτούν πρόσβαση σε όλη την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, μακροπρόθεσμα και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μέσω της συμφωνίας τους με τον Digea, που λειτουργεί ως πάροχος δικτύου για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, θα ανέβουν στις νέες ψηφιακές συχνότητες. Ήδη ο Digea κάνει δοκιμές για το πρώτο «πακέτο» περιφερειακών καναλιών της Αττικής, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα κανάλια 06, Sport TV, ΜAD και MTV, ενώ στο δεύτερο «πακέτο» βρίσκονται τα κανάλια Attica, Nickelodeon, Extra 3 και High Channel. Στο τεραίν Kontra TV, Extra 3, Channel 9, Nickelodeon.

Και όμως κερδίζουν!

Δυναμική αντεπίθεση πραγματοποιούν τα περιφερειακά κανάλια της χώρας, εμφανίζοντας κέρδη σε μια δύσκολη για τη «μικρή οθόνη» περίοδο. Παράλληλα, εξασφαλίζουν οικονομίες κλίμακας που επιτρέπουν σε νέες επενδύσεις και δυναμικό come back, βοηθούσης και της ψηφιακής τηλεόρασης. Τα κανάλια περιφερειακής εμβέλειας της Αττικής πραγματοποίησαν το 2009 τζίρο της τάξης των 25,6 εκατ. ευρώ, με έσοδα αυξημένα κατά 25%. Εξαγοράζοντας το 75% της συχνότητας του Τηλεφώς, ο Γ. Κουρής λανσάρει το Kontra Channel, το οποίο ήδη και επί προηγούμενης ιδιοκτησίας (του οικολόγου Κ. Παπανικόλα) ως Τηλεφώς εμφάνιζε τζίρο405.000 ευρώ και καθαρά προ φόρων κέρδη 5.000 ευρώ.
Ο εκδότης της «Αυριανής» ωστόσο παραμένει στο μετοχικό κεφάλαιο του Alter (εθνικής εμβέλειας), ενώ δεν εγκαταλείπει και τη σχέση του με το Extra 3 (του Φ. Βρυώνη), το οποίο ανασυντάσσεται, καθώς το 2009 παρουσίασε πωλήσεις ύψους 4,6 εκατ. ευρώ με έσοδα αυξημένα κατά 17,99% σε σχέση με το 2008 και καθαρά προ φόρων κέρδη 695.000 ευρώ. Το Channel 9, ιδιοκτησίας Δ. Κοντομηνά, εμφάνισε πωλήσεις το 2009 της τάξεως των 187.000 ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες ξεπέρασαν τα 3 εκατ. ευρώ.



Κανάλια με ιστορία

Πρώτο εμφανίστηκε το κανάλι Extra Channel 3. Ιδρύθηκε το 1990 με τον τίτλο κανάλι 67 από τη σχετική συχνότητα από την οποία εξέπεμπε. Σήμερα το πρόγραμμά του ικανοποιεί μικρούς και μεγάλους, αλλά και τους λάτρεις των... καλτ φυσιογνωμιών.
Τίποτα δεν του λείπει. Πολιτικές εκπομπές και τόκ σώου, σοβαρά προγράμματα, τηλεμάρκετινγκ για καταναλωτές που ενδιαφέρονται για χαλιά, έργα τέχνης, κοσμήματα και αυτοκίνητα, καθώς και για φίλους της αντίκας και απαιτητικούς που ξέρουν να εκτιμούν τα σπάνια αντικείμενα. Στην ενημέρωση πρωτοστατεί το «Αποκαλυπτικό Δελτίο» με το δημοσιογράφο Γιάννη Παπαγιάννη, ο οποίος μετέφερε φέτος την εκπομπή του στις 10 το βράδυ. Ο δημοσιογράφος, ισάξιος των συναδέλφων του στα κανάλια εθνικής εμβέλειας, προσδίδει αξία στο κανάλι, με το κύρος να εξασφαλίζεται από το διευθυντή Μάκη Γιομπαζολιά. Ακριβώς μετά το δελτίο, τη σκυτάλη παίρνει η Δέσποινα Μοιραράκη.
Ανάλογο σοβαρό εγχείρημα είναι και το Κανάλι 10, ιδιοκτησίας πλέον Π. Κυριακίδη. Με το κανάλι φέρεται να συζητά ο ιδιοκτήτης του οικονομικού καναλιού SBC (τη λειτουργία του οποίου ανέστειλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), Ηλίας Κοπανίτσας. Στους συνεργάτες του περιλαμβάνονται ο Σωτήρης Μπότσαρης, η Γεωργία Σκιτζή, ο Λουκάς Γεωργιάδης, η Δήμητρα Αλεξάκη, ο Φώτης Κατσούφης, η Μαρία Καρρά, η Γεωργία Κουμπούνη, η Γεωργία Καστίνου, ο Γιάννης Καπαγερίδης, η Αθηνά Γκαντήραγα, ο Σπύρος Νάννος κ.ά.

Ο σταθμός του ΛΑΟΣ

Ο ειδησεογραφικός σταθμός του προέδρου του ΛΑΟΣ, Γιώργου Καρατζαφέρη, το Τηλεάστυ, ξεκίνησε τη λειτουργία του 1990 και ονομαζόταν τότε Tele City. Έχει άδεια λειτουργίας και διαθέτει τους δικούς του σταρ. Φυσικά πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος, με το στενό του συνεργάτη Αδωνι Γεωργιάδη να κλέβει τις εντυπώσεις με τη ρητορική του δεινότητα, μαζί με τον αδελφό του, «ειδικό» στους αρχαίους προγόνους. Το BlueSky μετρά 17 χρόνια λειτουργίας και προσφέρει ενημέρωση και ψυχαγωγία. Στον ενημερωτικό τομέα ο Κώστας Μαρδάς, πλαισιωμένος από τη δημοσιογραφική ομάδα του καναλιού, παρουσιάζει ένα αξιόλογο δελτίο ειδήσεων.
Το Sport TV είναι το πρώην TV Magic και είναι αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στον αθλητισμό. Ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 1990. Ενα σχετικά νέο κανάλι που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία του είναι το ShopTV, ένα κανάλι που προβάλλει 24 ώρες το 24ωρο τηλεμάρκετινγκ. Το κανάλι 0-6TV διαθέτει παιδικό πρόγραμμα, ενώ δεν λείπουν εκπομπές τηλεμάρκετινγκ και φυσικά διαφημίσεις για τους ομώνυμους παιδότοπους. Το High Channel ιδρύθηκε το 1990. Κατά καιρούς εντρυφά στις περιπέτειες του Καραγκιόζη, του Χατζηαβάτη και της υπόλοιπης παρέας. Απευθύνεται στους λάτρεις της ελληνικής ζωντανής μουσικής, ενώ δεν λείπουν και τα σημαντικότερα γεγονότα του Τύπου.
GTV: Το «G» μπροστά από το σήμα του καναλιού παραπέμπει στην περιοχή του Γαλατσίου (Galatsi), από όπου και εκπέμπει. Στα 14 χρόνια λειτουργίας του, το πρόγραμμά του παραμένει αμιγώς μουσικό.
ΑθήναTV: Ψυχαγωγία και ενημέρωση περιλαμβάνει και το πρόγραμμα του ΑθήναΤV. Δεν λείπουν και τα μηνύματα τηλεμάρκετινγκ.



Το nickelodeon στην Ελλάδα

Η Έλενα Ρεγκούτα, εμπορική διευθύντρια του Ομίλου Μέσων του Βίκτωρα Ρέστη, μας μιλάει για το εγχείρημα nickelodeon.

adb: Ποια είναι η εμπορική σας πολιτική σε σχέση με το ανανεωμένο πρόγραμμα; Στοχεύετε σε διαφημιζόμενους που απευθύνονται σε παιδιά (και τι ηλικίας) ή σε γονείς τους;

Ε.Ρ.:
Το Nickelodeon είναι ένα παγκόσμιο brand το οποίο στοχεύει να μπει δυναμικά στην ελληνική αγορά των ΜΜΕ, προσφέροντας ένα διασκεδαστικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5-15 και σε μητέρες παιδιών 0-4 ετών .
Στο πρόγραμμά του περιλαμβάνονται εκπομπές γνωστές στα παιδιά, όπως είναι ο Μπομπ Σφουγγαράκης, Ντόρα η Μικρή Εξερευνήτρια, καθώς και νέες για τα ελληνικά δεδομένα σειρές, όπως Ι carly, Unfaboulous, και Drake & Josh, οι οποίες απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 10-15 ετών.

adb: Έχετε μια τάξη μεγέθους του κόστους του μέσου διαφημιστικού δευτερολέπτου;

Ε.Ρ.:
Γνωρίζοντας την παρούσα οικονομική κατάσταση, έχουμε διατηρήσει μια εμπορική πολιτική που είναι ιδιαίτερα ελκυστική στην αγορά και σαφώς άκρως ανταγωνιστική ως προς τα άλλα κανάλια που εμπεριέχουν στο πρόγραμμά τους παιδικές εκπομπές.

adb: Ποια είναι η προσδοκία σας αναφορικά με την αύξηση των εσόδων μετά τη μετονομασία από Local TV σε Nickelodeon.

Ε.Ρ.:
Τα μεγέθη και η προσφορά προγράμματος είναι διαφορετικά μεταξύ των 2 καναλιών και δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση. Ήδη το Nickelodeon, με το δυνατό και στοχευόμενο λανσάρισμά του, καθώς και τους δημοφιλείς χαρακτήρες του, έχει γίνει αποδεκτό και το κυριότερο αγαπητό από τον κόσμο. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντικό για εμάς ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα το Nickelodeon κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών σε ό,τι αφορά στην προβολή τους μέσω του καναλιού.




Μια χρήσιμη τηλεοπτική ζώνη

Ο Παναγιωτης Μπουσμπουρέλης, διευθυντης του channel 9, μας μιλάει για τους στόχους και τις προσδοκίες του καναλιου.

adb: Ποιος είναι ο στόχος του Channel 9 ;

Π.Μ.:
Στόχος του οικονομικού καναλιού Channel 9 είναι να παράξει μια χρήσιμη τηλεοπτική ζώνη από τις 10 παρά τέταρτο το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Παράλληλα, η οικονομική ενημέρωση συνεχίζεται και πέραν του ορίου αυτού. Μεσολαβεί βέβαια και η αθλητική ώρα με τον Γιώργο Χελάκη. Στο κανάλι προγραμματίζουμε μια νέα πολιτική ζώνη, από τις 9.30-11.30 μ.μ., με περιεχόμενο το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ.

adb: Τι προσδοκάτε από τη διαφημιστική αγορά;

Π.Μ.:
Προσδοκάμε ένα μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα και στόχο έχουμε να καταστεί το Channel 9 κερδοφόρο τους επόμενους 15 μήνες. Μην ξεχνάτε ότι και το SBC όσο καιρό λειτουργούσε ήταν κερδοφόρο.

adb: Ανταποκρίνεται η διαφημιστική αγορά ή δεδομένης της οικονομικής ύφεσης δεν έχετε feet back;

Π.Μ.:
Η διαφημιστική αγορά ανταποκρίνεται φυσιολογικά, καθώς είμαστε το μοναδικό οικονομικό κανάλι με άξιο δημοσιογραφικό δυναμικό και εμπειρία.

adb: Ποιο είναι το κοινό σας;

Π.Μ.:
Το δυναμικό ανδρικό κοινό κυρίως υψηλού επιπέδου, αλλά και κάθε τηλεθεατής και τηλεθεάτρια που ενδιαφέρεται για σοβαρή οικονομική ενημέρωση.