To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ψηφίστηκε νέα τροπολογία για την διαφήμιση

Ψηφίστηκε νέα  τροπολογία για την διαφήμιση
Αν και ο «νόμος Πέτσα» για την διαφήμιση και τα media, τελικά αναμένεται να περάσει από νέο γύρο διαβούλευσης και να κατατεθεί στην Βουλή το νέο έτος, εντούτοις οι βασικές διατάξεις που επηρεάζουν την αγορά διαφήμισης συμπεριλαμβάνονται σε τροπολογία που κατέθεσε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Στέλιος Πέτσας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με τίτλο «Ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού COVlD-19, την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων, τη ρύθμιση οφειλών προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» το οποίο ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία το βράδυ της Δευτέρας 21ης Δεκεμβρίου.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, η τροπολογία «κρίθηκε σκόπιμο να εισαχθεί και να ψηφιστεί πριν το τέλος του έτους, γιατί είχε καλλιεργηθεί η προσδοκία στην αγορά ότι θα γινόταν αναμόρφωση των εκπτώσεων από το 4% στο 9,9% και έπρεπε από το υπουργείο Οικονομικών να γίνουν κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις, σε σχέση με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος».

Όπως είπε ο κ. Πέτσας:
-Η τροπολογία αυτή αναμορφώνει το νομικό πλαίσιο της διαφήμισης στα ΜΜΕ, αποσαφηνίζει τις συναλλακτικές σχέσεις μεταξύ διαφημιζομένων και ΜΜΕ, καθώς και διαφημιστικών επιχειρήσεων οι οποίες συναλλάσσονται με τα μέσα για λογαριασμό των διαφημιζομένων, κατόπιν έγγραφης εντολής των πελατών τους και καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για λόγους ασφάλειας δικαίου
.
-Η έκπτωση η οποία υπήρχε ως ανώτατο ποσοστό 4% αναμορφώνεται πλέον σε 9,9% για να προσαρμοστεί με την αγορά και εφαρμόζεται για όλη τη διαφημιστική δαπάνη του 2020.

-εξορθολογίζεται η επιβολή κυρώσεων για τις παραβάσεις των διατάξεων της διάταξης και με δεδομένο ότι αυτές αποτελούν φορολογικές παραβάσεις εντάσσονται στο σχετικό φορολογικό νομικό πλαίσιο του 4174/2013, δηλαδή του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και σχετικά καταργούνται παρωχημένες διοικητικές κυρώσεις. Αντίστοιχα προστίθεται άρθρο στο νόμο 4172/2013 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που αφορά στους όρους και στη διαδικασία έκπτωσης δαπανών διαφήμισης.

-Εισάγονται για πρώτη φορά στη νομοθεσία ειδικές προβλέψεις για την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού και την αποτροπή στρεβλώσεων στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας και τίθενται συγκεκριμένοι εύλογοι περιορισμοί.

Όπως φαίνεται, με βάση την τροπολογία τελικά τα πιστωτικά τζίρου τηλεοπτικής διαφήμισης θα αποδοθούν το 2020 χωρίς να υπάρχει κάποια σύνδεση όσον αφορά την παροχή τους από τα κανάλια με την πρόσφατη θέσπιση «φοροκινήτρων» για τους διαφημιζόμενους από την κυβέρνηση.

Παράλληλα, η τροπολογία προβλέπει την επιστροφή του ορίου 9,9% για τις επιβραβεύσεις ενώ περιλαμβάνει την διάταξη του «νόμου Πέτσα» για τις «μη εξουσιοδοτημένες πωλήσεις διαφημιστικού χρόνου», η οποία αναμένεται έχει επιπτώσεις στον τρόπο πραγματοποίησης των media spec, καθώς στην ουσία προβλέπει πως τα agencies δεν μπορούν να καταθέτουν προσφορές σε pitches χωρίς να έχουν προαγοράσει χώρο/χρόνο ή συμφωνήσει τιμές ή CPR με τα μέσα.

Επιπρόσθετα η τροπολογία περιλαμβάνει και την διάταξη του νομοσχεδίου που προέβλεπε πως «απαγορεύεται κάθε άμεση ή έμμεση οργανωμένη και συστηματική ή μη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ διαφημιζόμενων επιχειρήσεων ή/και διαφημιστών, ή μεταξύ των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, σχετικά με τις τιμές πώλησης ή τις μέσες τιμές πώλησης ή το κόστος ανά μονάδα διαφημιστικής φόρτισης (CPR) ή τη διαφημιστική δαπάνη για την αγορά διαφημιστικού χώρου ή χρόνου από μέσα», η οποία θα επιφέρει νέα δεδομένα όσον αφορά το media auditing.


Μπορείτε να δείτε όλη την τροπολογία ΕΔΩ