To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ψήφος εμπιστοσύνης στην αγορά

Ψήφος εμπιστοσύνης στην αγορά

Ιδιαίτερα θετική επίδραση έχει για διαφημιστές, διαφημιζόμενους και επιχειρήσεις η αλλαγή κυβέρνησης στο επιχειρηματικό κλίμα. Αυτή η διαπίστωση αποτυπώνεται στο 12ο κύμα της έρευνας Forecomm_s για το β' τρίμηνο του 2019. Μάλιστα τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο κλάδου, οι θετικές προσδοκίες των πρωταγωνιστών της αγοράς σημειώνουν θετικό ρεκόρ (+52 και +47, αντίστοιχα).

Να θυμίσουμε ότι την έρευνα διενεργεί η Abacus Research για λογαριασμό της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) με σταθερό στόχο την αποτύπωση και περιγραφή με ακρίβεια της εκτίμησης των επιμέρους επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα, τόσο από την πλευρά των διαφημιζόμενων όσο από εκείνη των εταιρειών επικοινωνίας και διαφήμισης, σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς (ανά τρίμηνο).

Σε επίπεδα ρεκόρ
Οι προσδοκίες και εκτιμήσεις σχετικά με την ζήτηση κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, αρκετά υψηλότερα από αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018. Σταθερά ανοδική είναι και η αισιοδοξία όσον αφορά την αύξηση της απασχόλησης στους διαφημιζόμενους, η οποία εξακολουθεί και κατά το τρίτο 3μηνο του 2019 στα υψηλότερα της επίπεδα. Οι εκτιμήσεις του 2019 για τις τιμές κινούνται για 3ο συνεχόμενο 3μηνο στην κατεύθυνση της αύξησής τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το τρίτο 3μηνο του 2019 οι online ενέργειες είτε ως άμεση επικοινωνία (on line paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών (other platforms) συνεχίζουν να απορροφούν το μεγαλύτερο συντριπτικά μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+40 και +36,  αντίστοιχα).

Επιπλέον, για πρώτη φορά δεν καταγράφεται αρνητική εκτίμηση για καμία ενέργεια marketing - τα ισοζύγια μάλιστα των εκτιμήσεων για προωθητικές ενέργειες, δημόσιες σχέσεις και έρευνα αγοράς κινούνται ελαφρά θετικά (+9, +6 και +7,  αντίστοιχα) δημιουργώντας θετικές προσδοκίες. Τα on line media και η επένδυση σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν για δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο να κινούνται αυξητικά (+40 και +36, αντίστοιχα).

Οι εκτιμήσεις για τα offline media μετά από 4 συνεχόμενα αρνητικά 3μηνα κινούνται σε ουδέτερο έδαφος (+1) υποδεικνύοντας διάθεση διατήρησης των υπαρχόντων προϋπολογισμών για τη συγκεκριμένη ενέργεια.

Σταθερό το direct marketing
Η διάθεση των διαφημιζόμενων για επένδυση σε ενέργειες Direct Marketing καταγράφεται ουδέτερη, στην κατεύθυνση δηλαδή διατήρησης των προϋπολογισμών, για πρώτη φορά μετά από 6 συνεχόμενα 3μηνα αρνητικών εκτιμήσεων.

Οι προωθητικές ενέργειες είναι η μόνη από τις παραδοσιακές ενέργειες marketing που καταγράφει, έστω και σε χαμηλά επίπεδα, σταθερά θετική τάση περαιτέρω επένδυσης σύμφωνα με τους διαφημιζόμενους. Κατά το 3ο 3μηνο του 2019 η τάση αυτή κινείται σε ήπια επίπεδα (+9), παρόμοια με αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2018 (+7).

Boost στο PR
Οι διαφημιζόμενοι επιστρέφουν σε ελαφρά θετικές όσον αφορά στην επένδυσή τους, ενέργειες δημοσίων σχέσεων (+6). Η πρόθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς κινείται, έστω και οριακά, με θετικό πρόσημο για τέταρτο συνεχόμενο 3μηνο (+7), δίνοντας ενδείξεις για μια μελλοντική ανάκαμψη.

Οι εκτιμήσεις των διαφημιστών 
Παράλληλα και οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ τόσο όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους (+52) όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (+40).  Σύμφωνα με την έρευνα η αγορά της επικοινωνίας εκτιμά ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται σημαντικά (+57) ενώ οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά αρκετά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+45). Οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών κινούνται για πρώτη φορά σε ουδέτερο έδαφος (0) ενώ οι  διαφημιστές εκτιμούν σε γενικές γραμμές τη δυναμικότητα των επιμέρους ενεργειών marketing με παρόμοιο τρόπο με τους διαφημιζόμενους: Έμφαση σε on line media και πλατφόρμες, χαμηλή επένδυση ή στασιμότητα σε direct marketing, προωθητικές ενέργειες, PR και έρευνα αγοράς.