To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Raja Rajamannar: Οι CMOs σήμερα πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές

Raja Rajamannar: Οι CMOs σήμερα πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Raja Rajamannar, μια από τις πιο σημαντικές σε παγκόσμιο επίπεδο προσωπικότητες του χώρου του marketing και της επικοινωνίας, βρέθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα και μίλησε στο Business News Magazine για την καινοτόμο στρατηγική της Mastercard, τον νέο ρόλο του marketing και τις καινούργιες προκλήσεις για τα brands αλλά και τις προτεραιότητες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων, της οποίας αποτελεί τον νέο πρόεδρο.

Chief Marketing & Communications Officer της Mastercard διεθνώς. Προέδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζόμενων (World Federation of Advertisers-WFA). Βραβευμένος με τη διάκριση του καλύτερου marketer διεθνώς (WFA Global Marketer) για το 2018.  Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο Raja Rajamannar αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στελέχη αυτήν τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά επικοινωνίας και marketing.

Πρόσφατα βρέθηκε στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει τη νέα ηχητική ταυτότητα της Mastercard και με την πολύτιμη συμβολή τόσο των ανθρώπων της εταιρείας στη χώρα μας όσο και του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ), που αποτελεί μέλος της WFA από το 1978, μας μίλησε για μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα, από τον νέο ρόλο που έχουν αποκτήσει οι CMOs σήμερα έως τις καινούργιες προκλήσεις που έχουν αναδυθεί στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης και από τη νέα στρατηγική της Mastercard όσον αφορά το brand της μέχρι την ξεκάθαρη διαπίστωση πως «η τεχνολογία μπορεί να κάνει το marketing να φαίνεται πολύ περίπλοκο, αλλά οι βασικές αρχές ισχύουν πάντα».

Η Mastercard -ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands παγκοσμίως- πρόσφατα έγινε Symbol Brand, ενώ τον Φεβρουάριο παρουσίασε το νέο ηχητικό της σήμα ως Sonic Brand. Τι έκανε την εταιρεία να κινηθεί προς αυτή την καινοτόμο κατεύθυνση σχετικά με την ταυτότητά της; Πώς σχετίζεται αυτή η κίνηση με τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο των ψηφιακών πληρωμών;

To Sonic Brand αποτελεί φυσικό επακόλουθο του αρχικού μας οράματος, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2016: να αποτελέσουμε ένα μοντέρνο και ευέλικτο brand, σχεδιασμένο για τον ψηφιακό κόσμο. Ένα brand που σε όλο τον κόσμο οι άνθρωποι γνωρίζουν και εμπιστεύονται. Η αφαίρεση του ονόματος από το λογότυπό μας καθιστά το brand μας πιο αναγνωρίσιμο, τόσο στα ψηφιακά όσο και στα παραδοσιακά Μέσα. Σήμερα, πάνω από το 80% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι εξοικειωμένο με τους εμβληματικούς κύκλους της Mastercard.

Καθώς ο κόσμος γίνεται ολοένα και πιο “digital”, οι ζωές όλων μας αλλάζουν πιο γρήγορα. Μέχρι τώρα, ο τρόπος με τον οποίο αναγνωρίζαμε τα λογότυπα ή τα προϊόντα βασιζόταν στην όραση. Η εμπειρία που προσφέρει η Mastercard για να συνεχίσει να αποτελεί μέρος της ζωής μας, πρέπει να είναι πολυδιάστατη και μαζί μας όπου και αν είμαστε. Ο ήχος προσφέρει μια νέα δυναμική διάσταση στην ταυτότητα του brand και αποτελεί καίριο παράγοντα για το πώς οι άνθρωποι θα αναγνωρίζουν τη Mastercard σήμερα, αλλά και στο μέλλον.

Ποιες ήταν οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά τη διαδικασία της αλλαγής; Πόσο δύσκολο ήταν να παρουσιάσετε ένα λογότυπο χωρίς κείμενο που να είναι αναγνωρίσιμο από τους ανθρώπους παγκοσμίως, αλλά και μια ηχητική ταυτότητα που να είναι εύκολα αντιληπτή από ανθρώπους σε οποιασδήποτε χώρα;

Σε παγκόσμια έρευνα αγοράς που πραγματοποιήσαμε, εντοπίσαμε ότι πάνω από το 80% των καταναλωτών αναγνωρίζει αυθόρμητα το σύμβολο της Mastercard χωρίς τη χρήση της λέξης “Mastercard®”. Για εμάς, όπως προανέφερα, η ηχητική υπόσταση του brand αποτελεί απόρροια του οράματός μας. Είμαστε σίγουροι ότι οι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν και θα αναγνωρίζουν το εξελιγμένο αυτό είδος branding, ειδικά στο περιβάλλον των ταχύτατα αναπτυσσόμενων ψηφιακών μέσων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ο ήχος της Mastercard είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς δύο ετών. Για να διασφαλίσουμε ότι το ηχητικό μας λογότυπο θα γινόταν αντιληπτό από ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικές χώρες, συνεργαστήκαμε με μουσικούς, καλλιτέχνες και εταιρείες επικοινωνίας από όλο τον κόσμο, οι οποίοι μας βοήθησαν να προσαρμόσουμε και να «δοκιμάσουμε» τον ήχο σε διαφορετικά κοινά.

Καταλήξαμε σε μια διακριτή και αξιομνημόνευτη μελωδία, που μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά είδη τέχνης και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα διατηρεί το brand voice της εταιρείας διεθνώς! Επιπρόσθετα, η χρήση διαφορετικών ρυθμών και οργάνων επιτρέπει την απόδοση της μελωδίας σε διαφορετικά στυλ όπως αυτό της όπερας, το κινηματογραφικό αλλά και πιο ανάλαφρα, καθώς, επίσης, και μέσω μιας σειράς τοπικών διασκευών ή ενορχηστρώσεων.

Βρισκόμαστε στην αρχή του ηχητικού μας «ταξιδιού» και κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών θα αποκαλυφθούν ακόμα περισσότερες διαστάσεις του.

Πώς καταφέρνει η Mastercard να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brand παγκοσμίως, την ίδια στιγμή που αποτελεί και ένα από τα πιο γνωστά brands, με μακρά ιστορία και τεράστια γεωγραφική κάλυψη;

Για περισσότερα από 50 χρόνια, το σήμα της Mastercard, με τους χαρακτηριστικούς κύκλους, εδραίωσε την παρουσία της εταιρείας στον παγκόσμιο χάρτη, με περισσότερα από 40 εκατομμύρια σημεία συναλλαγών και πάνω από 2 δισεκατομμύρια κάρτες σε κυκλοφορία. Ως μια κορυφαία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας στον κλάδο των πληρωμών, έχουμε εξελίξει την υπόσχεσή μας από την «καλύτερη μέθοδο πληρωμής» σε «συνδέουμε τους ανθρώπους με ανεκτίμητες δυνατότητες».

Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία προσφέρει στα brands μια τεράστια ευκαιρία να αναπτύξουν ουσιαστικές σχέσεις με τους καταναλωτές. Εμείς αξιοποιούμε την ευκαιρία αυτή για να δημιουργήσουμε έναν ισχυρό δεσμό με τους καταναλωτές, ο οποίος μετατρέπει το marketing σε πολλαπλασιαστή ισχύος, τόσο για τo brand, όσο και για την άσκηση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Αυτό το επιτυγχάνουμε με τέσσερις τρόπους: εντοπίζοντας τι έχει μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές, ευθυγραμμίζοντας το brand μας με ό,τι παθιάζει τους καταναλωτές, ενσωματώνοντας κάθε κομμάτι της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας στην προσπάθεια να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στους καταναλωτές και οικοδομώντας μια πλατφόρμα που μετουσιώνει το brand σε προσωπικές εμπειρίες! Ως αποτέλεσμα, το brand positioning της Mastercard μετακινήθηκε από τη στενή έννοια των συναλλαγών («καλύτερη μέθοδος πληρωμής») στον τομέα της εμπειρίας («συνδέουμε τους ανθρώπους με ανεκτίμητες δυνατότητες»).

Έχετε πει ότι «κάθε εταιρεία και κάθε brand πρέπει να έχει έναν σταθερό στόχο». Ποιος είναι ο στόχος του brand Mastercard και πώς εκφράζεται μέσω της στρατηγικής που ακολουθείτε για το marketing και τις χορηγίες;

Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και αλληλοεπιδρούν με τα brand έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές περιμένουν από τα brands να έχουν όχι μόνο άποψη σχετικά με κοινωνικά θέματα, αλλά επίσης να αναλαμβάνουν δράση, επιφέροντας θετικές κοινωνικές αλλαγές. Ζούμε στην εποχή όπου τα brands καθορίζονται από τον αντίκτυπό τους στον κόσμο. Στόχος τους δεν είναι απλά να υιοθετήσουν περιβαλλοντικές πολιτικές ή να συνεισφέρουν για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Αυτά τα στοιχεία είναι, φυσικά, σημαντικά, αλλά ο στόχος μας οφείλει να είναι αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της εταιρείας μας και να είναι ορατός στους καταναλωτές, παγκοσμίως, κάθε φορά που έρχονται σε επαφή με το brand. Ο στόχος του brand βασίζεται σε 3 αξίες: πάθος, άνθρωπος και όφελος.
Πάθος: Ερχόμενοι σε επαφή με ό,τι ενδιαφέρει τους καταναλωτές και με ό,τι απολαμβάνουν, μπορούμε να κάνουμε το brand πιο ουσιαστικό γι’ αυτούς, αναπτύσσοντας σημαντικές και μακροχρόνιες σχέσεις.

Άνθρωπος: Για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, μια επιχείρηση και οι εργαζόμενοί της πρέπει να είναι ενθουσιασμένοι με το μήνυμα του brand και να ασπάζονται ό,τι αυτό αντιπροσωπεύει. Αυτό συνδράμει στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων, στην ανάπτυξη του πελατολογίου και στη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης, τόσο με τους καταναλωτές όσο και με τις επιχειρήσεις παγκοσμίως.

Όφελος: Σκοπός μας δεν είναι μόνο οι φιλανθρωπικές δραστηριότητες, αλλά και η ικανότητά μας να ενσωματώσουμε τα συμφέροντα της κοινωνίας στη βασική επιχειρηματική μας δραστηριότητα και να αντιπροσωπεύουμε όσα έχουν σημασία, με τέτοιον τρόπο ώστε να φέρνουμε κοινωνική αλλαγή.

Πιστεύετε ότι είναι δυσκολότερη για τα brands και τις επιχειρήσεις η επιτυχημένη και αποτελεσματική αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές; Θεωρείτε ότι οι πρακτικές marketing και επικοινωνίας θα γίνονται σταδιακά όλο και πιο δύσκολες;

Πρόκειται για μια ερώτηση πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς η έννοια του «brand loyalty» τείνει να θεωρηθεί ξεπερασμένη.  Όπως ανέφερα ήδη, στόχος της εταιρείας δεν είναι μόνο να υιοθετήσει περιβαλλοντικές ή φιλανθρωπικές πρακτικές. Αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά, αλλά για να επιτύχεις το στόχο σου, πρέπει να είναι ενσωματωμένος τόσο στο χαρακτήρα του brand όσο και στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική. Οι καταναλωτές σήμερα όχι μόνο μπορούν να ξεφύγουν από τον επικοινωνιακό «θόρυβο» των brands, αλλά μπορούν να πάρουν ό,τι θέλουν, όποτε το θέλουν, από όποιον θέλουν!

Ο κλάδος μας έχει αλλάξει τα τελευταία πέντε χρόνια περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα 20 χρόνια και τώρα το «ταλέντο» αντιμετωπίζει υπαρξιακή κρίση! Η αξιοποίηση των ταλέντων πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων κάθε CMO. Σήμερα, για τους marketers δεν είναι σημαντική μόνο η κλασική εκπαίδευση.  Όσοι εργάζονται στον κλάδο οφείλουν να κατανοούν τις δημόσιες σχέσεις, τις ψηφιακές τεχνολογίες, την επιστήμη δεδομένων, τα επιχειρηματικά μοντέλα, αλλά και τους φορείς που επιταχύνουν την επιχειρηματική ανάπτυξη. Οι ειδικοί στο marketing πρέπει να λειτουργούν σαν Διευθύνοντες Σύμβουλοι, όχι μόνο ως ειδικοί στον τομέα τους. Είναι σημαντικό οι νέοι marketers να εμπλουτίζουν διαρκώς τις δεξιότητές τους, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές της δημιουργίας ενός brand αλλά και μιας επιχείρησης. Επίσης, το να έχει ένα στέλεχος εμπειρία από διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς είναι πλέον καίριο.

Υποστηρίζετε ότι οι CMO σήμερα πρέπει να λειτουργούν περισσότερο σαν Γενικοί Διευθυντές. Μπορείτε να εξηγήσετε αυτή την ιδέα; Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο νέος ρόλος του CMO;

Ο Διευθύνων Σύμβουλος και οι CFOs βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους CMOs. Εάν οι marketers δεν είναι σε θέση να μιλήσουν τη γλώσσα της επιχείρησης και να δικαιολογήσουν τις επενδύσεις, θα περιθωριοποιηθούν ή θα αποκλειστούν. Επομένως, πιστεύω ότι προκειμένου να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, οι CMOs πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές.

Θα πρέπει, φυσικά, να έχουν μια βαθιά αντίληψη της λειτουργίας του marketing, αλλά όχι μόνο αυτό. Πρέπει να κατανοούν την τεχνολογία, επειδή ο προϋπολογισμός τους είναι συχνά υψηλότερος από αυτόν των CTO. Πρέπει να κατανοούν τα δεδομένα, γιατί σε αυτά βασίζεται το marketing, η αποτελεσματικότητα και η συνάφεια της επιχείρησης με την αγορά. Πρέπει να αντιλαμβάνονται το PR, καθώς η διαφορά μεταξύ marketing και PR μειώνεται συνεχώς. Πρέπει να κατανοούν την επιχείρηση και τις ευκαιρίες ανάπτυξής της, για να μπορούν να συνδέσουν τα KPIs που έχουν θέσει στο Τμήμα Marketing με τα επιχειρησιακά αποτελέσματα.

Πότε αναμένετε να εισέλθει επίσημα το Sonic Brand στην ελληνική αγορά; Δεδομένου ότι είστε το πρώτο brand που παρουσιάζει ένα ηχητικό σήμα στη χώρα, ποιες είναι οι αναμενόμενες από εσάς αντιδράσεις και ποια τα επιθυμητά αποτελέσματα;

Συνεργαστήκαμε με μουσικούς για να δημιουργήσουμε μια ξεχωριστή και αξιομνημόνευτη μελωδία που μπορεί να προσαρμοστεί σε όλα τα είδη τέχνης και κουλτούρας, λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές πλατφόρμες και περιβάλλοντα.

Τα σχόλια μέχρι στιγμής έχουν υπάρξει πολύ θετικά και θα συνεχίσουμε να τ’ ακούμε και να κρατάμε σημαντικά μαθήματα.  Έχουμε ξεκινήσει αυτό το μεγάλο ταξίδι με σκοπό να παραμείνουμε σε αυτό, για να εκπληρώσουμε το μεγαλύτερο όραμά μας: να δημιουργήσουμε μια απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία ήχου Mastercard για τους καταναλωτές, όπου και όπως και αν έρχονται σε επαφή με τη Mastercard. Έχουμε έναν συναρπαστικό δρόμο μπροστά μας, που εκτιμάμε ότι θα διαρκέσει για περίπου 3-5 χρόνια. Αρχικά, το ηχητικό λογότυπο θα ενσωματωθεί στις καμπάνιες διαφήμισης και Marketing, καθώς και στις παγκόσμιας εμβέλειας χορηγίες μας. Σε δεύτερο χρόνο, θα εφαρμοστεί σε ήχους κλήσης και αναμονής και μακροπρόθεσμα θα ενσωματώσουμε τη μουσική στα σημεία αγοράς.

Σας απονεμήθηκε το βραβείο WFA Global Marketer για τη Χρονιά 2018. Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για σας και τι πιστεύετε ότι οδήγησε σε αυτό το βραβείο;

Η διάκριση αυτή με τιμά βαθύτατα. Στην πραγματικότητα όμως, η αναγνώριση αυτή αποτελεί επιβράβευση για ολόκληρη την ομάδα μου. Κανείς δεν μπορεί να κάνει τα πάντα μόνος του, και είμαι ευλογημένος που συνεργάζομαι με μια εκπληκτική ομάδα ταλαντούχων επαγγελματιών. Κανένας άλλος τομέας δεν μπορεί να επηρεάσει περισσότερο το brand και τη φήμη μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα μπορεί να επιφέρει κοινωνικές αλλαγές, από το marketing. Αισθάνομαι υπερήφανος που δουλεύω σε αυτόν τον κλάδο για περισσότερο από 30 χρόνια.

Είστε επίσης ο νέος πρόεδρος της WFA από τον Μάρτιο. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας σε αυτό τον νέο ρόλο και ποια θέματα είναι ψηλότερα στην ατζέντα της WFA;

Παρουσιάζεται σήμερα στους marketers η τεράστια ευκαιρία να κάνουν τη διαφορά για το brand και την επιχείρηση που εκπροσωπούν, ακόμη και για τον κόσμο! Είναι μεγάλη μου τιμή που ανέλαβα τη θέση του προέδρου της WFA, μιας οργάνωσης που έχει δεσμευτεί για την αναβάθμιση και την προώθηση των δραστηριοτήτων του επαγγέλματός μας, και είναι ένας ρόλος που είμαι πεπεισμένος ότι θα αναδειχθεί σε ακόμη πιο σημαντικό στα επόμενα χρόνια.

Είμαι αφοσιωμένος στην προσπάθειά μου να βοηθήσω στην προώθηση αλλαγής του κλάδου και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει. Ανάμεσα στις προτεραιότητές μου είναι τα ακόλουθα: αξιοποίηση και ανάπτυξη ταλέντων, ενίσχυση της κοινωνικής και πολιτισμικής απήχησης του marketing, αξιόπιστη μέτρηση απόδοσης των επενδύσεων (ROI) αλλά και του αποτελέσματος των προγραμμάτων marketing.

Η WFA δημοσίευσε τον Παγκόσμιο Χάρτη Μέσων (Global Media Charter) του 2018 για τη μεταρρύθμιση του ψηφιακού διαφημιστικού οικοσυστήματος. Ποιες είναι οι ανησυχίες των brands που οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του Χάρτη, ποια είναι η πρόοδος που έχει σημειωθεί παγκόσμια και τι πρέπει να γίνει για να τεθεί σε ισχύ σε τοπικό επίπεδο;

Το Global Media Charter αποτελεί την απάντηση στις ανησυχίες που εκφράζουν οι διαφημιζόμενοι όσον αφορά τη διαφάνεια, το brand safety, το ad fraud και τη διαφημιστική προβολή. Οι διαφημιζόμενοι ζημιώνονται από το ad fraud και από την εμφάνιση των διαφημίσεών τους δίπλα σε ακατάλληλο και επιβλαβές περιεχόμενο. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη διαδικτυακή διαφήμιση έχει φτάσει πλέον σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο και η επανεξέταση των σχέσεων μεταξύ πελατών, οργανισμών και ΜΜΕ είναι κρίσιμη για την ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης. Αυτά είναι και τα θεμέλια του Global Media Charter.

Η WFA δημιούργησε το Global Media Charter βάσει ενός Global Media Board, που αποτελείται από υψηλά στελέχη των ΜΜΕ και κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως. Αυτές οι εταιρείες έχουν το μέγεθος και τη δύναμη να κάνουν πραγματικότητα τις αρχές του Χάρτη και να ζητήσουν να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο το ψηφιακό οικοσύστημα λειτουργεί, προς όφελος όλων. Μεγαλύτερη διαφάνεια, μείωση του ad fraud, σεβασμός των προσωπικών δεδομένων και καλύτερη εμπειρία διαφήμισης είναι αυτά που επιδιώκουμε.

Ξεκινήσαμε αυτήν τη συζήτηση επιτρέποντας σε όλα τα μέρη του οικοσυστήματος να υποβάλουν προτάσεις για τον καλύτερο τρόπο εφαρμογής των βασικών σημείων του Global Media Charter πριν από την παγκόσμια συνάντηση, που έγινε πρόσφατα στη Λισαβόνα. Οι προτάσεις εξετάστηκαν από ειδικούς των μέσων ενημέρωσης. Ορισμένοι από αυτούς θα εργαστούν τώρα υπό την καθοδήγηση του αντίστοιχου Διοικητικού Συμβουλίου, για να αναπτύξουν περαιτέρω τις προτάσεις αυτές, ώστε να είναι υλοποιήσιμες από τους marketers, τις εταιρείες επικοινωνίας αλλά και τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Πρόσφατα, η WFA κάλεσε όλα τα brands παγκοσμίως να ασκήσουν πίεση στις πλατφόρμες, για να κάνουν περισσότερα ώστε να εμποδίσουν το επικίνδυνο περιεχόμενο και τη ρητορική μίσους. Ποια έχει υπάρξει η απάντησή σας μέχρι σήμερα και σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι μπορεί να προχωρήσει η αυτορρύθμιση του ψηφιακού περιβάλλοντος; Υπάρχει ανάγκη για βαθύτερη συμμετοχή από πλευράς των κρατικών αξιωματούχων και των υπευθύνων χάραξης πολιτικής;

Η WFA και τα μέλη της καλούν εδώ και πολλά χρόνια τις πλατφόρμες να δημιουργήσουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τα brands, εάν θέλουν να εξασφαλίσουν διαφημιστικές επενδύσεις.  Ένα περιβάλλον θα είναι επίσης ασφαλές για την κοινωνία, διασφαλίζοντας ότι μηνύματα μίσους δεν θα «μολύνουν» την καθημερινή ψηφιακή εμπειρία του καταναλωτή.  Έχουμε δει ότι αυτό το μήνυμά μας είναι αποτελεσματικό, κάνοντας τις πλατφόρμες να σκεφτούν σοβαρά τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να αλλάξει η λειτουργία τους. Η WFA ζήτησε από τα μέλη της να επανεξετάσουν τις επενδύσεις τους σε πλατφόρμες οι οποίες μπορεί να καταληφθούν από εκφράσεις μίσους.

Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος είναι μέλος της WFA από το 1978, προσφέροντας στα μέλη του τα εργαλεία και την εμπειρία του παγκόσμιου δικτύου της WFA. Τι θα συμβουλεύατε τους marketeers στην Ελλάδα; Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας;

Η τεχνολογία μπορεί να κάνει το marketing να φαίνεται πολύ περίπλοκο, αλλά οι βασικές αρχές ισχύουν πάντα. Πρέπει να θυμόμαστε ότι εκπροσωπούμε μια επιχείρηση που απευθύνεται σε ανθρώπους.  Όλα όσα κάνουμε πρέπει να γίνονται έχοντας τον πελάτη στο επίκεντρο και να απαντούν στα εξής ερωτήματα: Η επιλογή αυτή θα προσφέρει στον πελάτη μια καλύτερη εμπειρία; Θα κτίσει σχέση εμπιστοσύνης με το brand; Θα οδηγήσει στην επιλογή του brand μας στην επόμενη απόφαση αγοράς του πελάτη; Ποιος είναι ο στόχος της δημιουργίας του μηνύματος αυτού;

Αν κάνουμε τα παραπάνω, τότε μπορούμε να ανοικοδομήσουμε τα επίπεδα εμπιστοσύνης για το Μarketing και την ανάπτυξη των brands μας.

Συνάντηση ΣΔΕ-WFA στην Αθήνα 

Στο περιθώριο της επίσκεψης του νέου προέδρου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων, Raja Rajamannar, στην Αθήνα, πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα συνάντηση με τον πρόεδρο Γρηγόρη Αντωνιάδη και τη γενική διευθύντρια του ΣΔΕ (Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας), Νερίνα Κομιώτη. Στη συνάντηση, ο κ. Rajamannar είχε την ευκαιρία να μάθει από πρώτο χέρι όλα όσα απασχολούν το εθνικό association και να ενημερωθεί για τις πρωτοβουλίες του σχετικά με την ανάδειξη διεθνών θεμάτων, όπως το Global Media Charter. Ο κ. Rajamannar μοιράστηκε με τα στελέχη του ΣΔΕ τις προτεραιότητές του ως νέος πρόεδρος της WFA. Επίσης, αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο του ρόλου και των απαιτήσεων του σύγχρονου marketer, ενώ, παρά το πολύ βαρύ πρόγραμμά του, τόνισε ότι βρίσκεται πάντα στη διάθεση του ΣΔΕ για θέματα ενημέρωσης και εκπαίδευσης.

Who is who

Ο Raja Rajamannar είναι ο chief marketing and communications officer της Mastercard και πρόεδρος του τμήματος healthcare της εταιρείας. Είναι υπεύθυνος για τον επιτυχή μετασχηματισμό της εταιρείας όσον αφορά το marketing, με βασικούς άξονες την ενοποίηση των λειτουργιών επικοινωνίας και marketing, την ανάπτυξη της experiential πλατφόρμας «Priceless» και τη δημιουργία επιχειρηματικών μοντέλων αιχμής, με προτεραιότητα το marketing και την εφαρμογή τους στον πυρήνα της λειτουργίας της εταιρείας. Αποτελεί μέλος της επιτροπής διοίκησης (management committee) της εταιρείας, ενώ έχει επιβλέψει την επιτυχημένη εξέλιξη της ταυτότητας της Mastercard με βάση την ψηφιακή εποχή, όντας υπεύθυνος για τη μετακίνηση προς ένα symbol brand και το λανσάρισμα του καινοτόμου ηχητικού σήματος.

Μετρώντας πάνω από 30 χρόνια πείρας σε διεθνείς επιτελικές θέσεις, τυγχάνει αναγνώρισης ως στέλεχος με επιτυχίες όσον αφορά το μετασχηματισμό επιχειρήσεων σε διάφορες χώρες και ποικίλους τομείς, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα καταναλωτικά προϊόντα, οι οικονομικές υπηρεσίες και ο χώρος της υγείας. Πριν από τη Mastercard διετέλεσε chief transformation officer στην ασφαλιστική εταιρεία Anthem (προηγουμένως WellPoint) καθώς και chief innovation & marketing officer στη Humana. Νωρίτερα στην καριέρα του είχε διατηρήσει υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στις Asian Paints, Unilever και Citibank.

Έχει συμπεριληφθεί στους 5 πιο επιδραστικούς CMOs του πλανήτη για το 2018 (Top 5 World’s Most Influential CMOs) από το περιοδικό Forbes και στους 25 πιο καινοτόμους CMOs διεθνώς (Top 25 World’s Most Innovative CMOs) από την ιστοσελίδα Business Insider. Το AdWeek τον έχει αναδείξει έναν από τους πιο tech-savvy CMOs, ενώ πρόσφατα βραβεύθηκε με τη διάκριση του WFA Global Marketer of the Year για το 2018. Είναι μέλος του CMO Club 2018 CMO Hall of Fame και αποτελεί εδώ και λίγο καιρό τον νέο πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (World Federation of Advertisers - WFA).