To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΣΔΕ: Όλα τα θέματα εκ νέου στο τραπέζι των συζητήσεων

ΣΔΕ: Όλα τα θέματα εκ νέου στο τραπέζι των συζητήσεων

«Ιδιαίτερη χρονιά» χαρακτηρίζει το 2019 ο Πρόεδρος του ΣΔΕ κ. Γρ. Αντωνιάδης στον απολογισμό του για το έτος που ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες. Στο μήνυμα του προς τα μέλη του ΣΔΕ, τονίζει πως οι  πολλαπλές εκλογικές αναμετρήσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρέασαν την αγορά και τον κλάδο και όπως αναφέρει « Συνέπεια  των  εκλογών,  σε  επίπεδο  θεσμικό υπήρξε στασιμότητα, με αποτέλεσμα, όλα  τα  θέματα να βρίσκονται  εκ  νέου  στο  τραπέζι  των συζητήσεων  με  τη  νέα  πολιτική  ηγεσία:  Από  τον  ειδικό  φόρο  2%  στο διαδίκτυο  υπέρ  ΕΔΟΕΑΠ,  μέχρι και την  πλατφόρμα  καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση».

Σε αυτό το πλαίσιο τονίζει πως «η θέση του ΣΔΕ είναι ξεκάθαρη και σταθερή: Η αγορά πρέπει να αφεθεί να λειτουργήσει ελεύθερη, στο πλαίσιο της γενικότερης ελευθερίας συμβάσεων, με  εφαρμογή  όλων  των  κανόνων  του  ανταγωνισμού,  χωρίς νομοθετικές παρεμβάσεις και διοικητικές ρυθμίσεις που παράγουν στρεβλώσεις».

Ακόμη ο κ. Αντωνιάδης στο μήνυμα του αναφέρεται στις πολλές δράσεις του ΣΔΕ κατά την διάρκεια του 2019 και στα θέματα που κυριάρχησαν στην agenda του.

Αναλυτικά το μήνυμα του αναφέρει τα εξής:

«Αγαπητά Μέλη, το 2019, όπως πολύ καλά γνωρίζαμε, ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά. Οι πολλαπλές εκλογικές αναμετρήσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρέασαν την αγορά και τον κλάδο μας.

Συνέπεια  των  εκλογών,  σε  επίπεδο  θεσμικό υπήρξε στασιμότητα, με αποτέλεσμα, όλα  τα  θέματα να βρίσκονται  εκ  νέου  στο  τραπέζι  των συζητήσεων  με  τη  νέα  πολιτική  ηγεσία:  Από  τον  ειδικό  φόρο  2%  στο διαδίκτυο  υπέρ  ΕΔΟΕΑΠ,  μέχρι και την  πλατφόρμα  καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση.

Η θέση του ΣΔΕ είναι ξεκάθαρη και σταθερή: Η αγορά πρέπει να αφεθεί να λειτουργήσει ελεύθερη, στο πλαίσιο της γενικότερης ελευθερίας συμβάσεων, με  εφαρμογή  όλων  των  κανόνων  του  ανταγωνισμού,  χωρίς νομοθετικές παρεμβάσεις και διοικητικές ρυθμίσεις που παράγουν στρεβλώσεις.

Η διαφήμιση, αν αφεθεί να λειτουργήσει ελεύθερη, θα επιτρέψει στα brands και στις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, να συμβάλλουν στην εθνική οικονομία και στην κοινωνική πρόοδο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε  ότι  η  διαφήμιση  είναι  η  αγορά  με  τον  μεγαλύτερο  ίσως πολλαπλασιαστή  στην  Ελλάδα: για  κάθε  1  ευρώ  που  επενδύεται  στη διαφήμιση, παράγονται 4 ευρώ για την ελληνική οικονομία.

Πρακτικά,  ως θεσμικός  φορέας ήμασταν  και  παραμένουμε ανοιχτοί  να συζητήσουμε  και  να αναλάβουμε,  μόνοι,  ή  σε  συνεργασία  με  άλλους ενδιαφερόμενους,  κάθε  αναγκαία πρωτοβουλία που  βοηθά την  αγορά  να επιλύει τα  προβλήματα  που  ανακύπτουν. Κάθε  δράση  που  συμβάλλει σε κοινωνικά υπεύθυνη, ποιοτική και αποτελεσματική εμπορική επικοινωνία.

Κάθε πρωτοβουλία αυτοδέσμευσης. Μιλάμε με όλους και φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, μιλήσαμε για τα θέματά μας και δημόσια. Δώσαμε πολλές συνεντεύξεις εφ’ όλης της ύλης, και ενημερώσαμε κάθε ενδιαφερόμενο για  το  περιεχόμενο  των συζητήσεων στις συναντήσεις μας. Τοποθετηθήκαμε  χωρίς    μισόλογα  και    χωρίς  φόβο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι σαφές σε όλους ότι ο ΣΔΕ ζητά διαφάνεια στη λειτουργία της αγοράς γιατί, ως φορέας, λειτουργεί πάντα με διαφανείς διαδικασίες.

Πέρα από τα θεσμικά όμως θέματα, τα τελευταία χρόνια η agenda του ΣΔΕ διαμορφώνεται και εμπλουτίζεται περισσότερο με πρωτοβουλίες ενημέρωσης και εκπαίδευσης της αγοράς για θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες του κλάδου. Η  τέταρτη  βιομηχανική  επανάσταση  άλλαξε  και  αλλάζει  την  αγορά -media, καταναλωτές,  agencies-αλλά  και  εμάς  τους  ίδιους  ως  επαγγελματίες  και φυσικά, τον τρόπο που καλούμαστε να δουλεύουμε. Χάρη  στην  ουσιαστική συνεργασία  που  είχαμε  και  αυτή  τη  χρονιά με  την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA), θεωρούμε ότι ενημερώσαμε τα μέλη μαςγια όλα τα σημαντικά θέματα που απασχολούν τους marketers παγκόσμια και φέραμε τις εταιρείες πιο κοντά σε ό,τι φέρνει το αύριο.

Μαζί με τα μέλη της ομάδας Digital, το 2019 καταφέραμε και υλοποιήσαμε ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο  πλάνο  ενημέρωσης  και  εκπαίδευσης  για  τα  θέματα  που πραγματεύεται το Global Media Charter: ξεκινήσαμε με αναλυτική ενημέρωση των εκπροσώπων του Τύπου και συνεχίσαμε με webinars (σε συνεργασία με τη WFA), DigitalSessions, ειδικά ενημερωτικά blueprints, αλλά και αναλυτικές συνεντεύξεις στα κλαδικά Μέσα.

Η ανταπόκριση των μελών μας αποδεικνύει ότι οι Έλληνες marketers συνειδητοποίησαν τη σημαντικότητα του θέματος, το οποίο, συνδέεται πρωτίστως με τις έννοιες της αποτελεσματικότητας και την εμπιστοσύνης 

Το  τρίπτυχο  «ενημέρωση,  έμπνευση, networking»  υπηρέτησε  και  το  3ο Breakfast Session που υλοποιήσαμε φέτος. Παρακολουθώντας σε πραγματικό χρόνο τις παγκόσμιες εξελίξεις, στην τρίτη αυτή συνάντηση μας απασχόλησε η σχέση διαφημιζομένων και agencies, καθώς είναι περισσότερο από προφανές ότι τα δεδομένα άλλαξαν και τα υπάρχοντα business models δεν είναι πλέον fit for purpose.

Και αυτή τη χρονιά, μέσα από τη συνεργασία μας με άλλους φορείς, «πήγαμε» τα μέλη μας στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών και σε συνέδρια που εμπίπτουν στο αντικείμενο και τους σκοπούς μας. Ενδεικτικά αναφέρω: Big Brand Theory, TV& Video Conference, Programmatic Advertising Conference.  Ακόμαμέσα από εξειδικευμένα webinars, μοιραστήκαμε με τα μέλη μας τη γνώση διεθνών ομιλητών για θέματα,όπως  τα Better Ads Standards, τοBreaking  down  stereotypes  through  advertising καιτοHow  can  marketing change the world.

Πέρα  από  τα  παραπάνω,  το2019 ήταν για  τον  ΣΔΕ  χρονιά  Αριστείων. Πρόκειται γιαμια διοργάνωση-θεσμό, για την οποία καμαρώνουμε. Η επιτυχία των Αριστείων διαχρονικά έγκειται (πέρα από το μη εμπορικό του χαρακτήρα τους)  στο  γεγονός  ότι  κάθε  διοργάνωση  προσπαθεί  και  πάει  μπροστά  την έννοια της εταιρικής υπευθυνότητας που πρώτοι εισαγάγαμε στην Ελλάδα πριν από σχεδόν 20 χρόνια. Στη  φετινή  διοργάνωση  επιλέξαμε  να  φέρουμε μπροστά  το  θέμα  του περιβάλλοντος και  της  σπατάλης  τροφίμων, ελπίζοντας  να κινητοποιήσουμε επιχειρήσεις και άτομα, σε εταιρικό και προσωπικό επίπεδο, να πάρουν θέση και να αλλάξουν πρακτικές και συνήθειες για το αύριο του πλανήτη.

Όσον αφορά στη δική μας εταιρική υπευθυνότητα, πέρα από τη διοργάνωση των Αριστείων και την οικονομική στήριξη του μη κερδοσκοπικού οργανισμού ΜΠΟΡΟΥΜΕ  και  του  ανθρωπιστικού  φορέα COEURSPOURTOUSHELLAS, διατηρήσαμε και  το  2019,  μέσω  της  πρωτοβουλίας  ΣΔΕ OPEN DOORS, τη συνεργασία μας με προγράμματα που μας κάνουν περήφανους: το Egg των Eurobank και Corallia ,το Social Dynamo του Ιδρύματος Μποδοσάκη και το Regeneration του World Economic Forum Global Shapers Athens Hub.

Ατενίζουμε το 2020 με αισιοδοξία κι ευχόμαστε τα θεσμικά θέματα να κλείσουν σωστά  και  εποικοδομητικά  για  την  αγορά  μας. Από  την  πλευρά  μας θα αναλάβουμε όσες πρωτοβουλίες απαιτούνται τόσο σε επίπεδο θεσμικό, όσο και σε  επίπεδο εκπαιδευτικό  και διάχυσης γνώσης .Με  στόχο  η  αγορά  μας  να λειτουργεί σε όφελος του καταναλωτή. Και των brands.  Και των επιχειρήσεων. Και των εργαζομένων. Και της Ελλάδας. Καλή χρονιά».

TAGS: ΣΔΕ