To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Tράπεζα Πειραιώς - yellow: «Πρωταθλητισμός» και εκτός συνόρων

Tράπεζα Πειραιώς - yellow: «Πρωταθλητισμός» και εκτός συνόρων
Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς

Το Πρόγραμμα Επιβράβευσης yellow της Τράπεζας Πειραιώς αποτελεί το μεγαλύτερο τραπεζικό loyalty και ένα από τα μεγαλύτερα της ελληνικής αγοράς. Κατορθώνει δε να διακρίνεται και σε παγκόσμιο επίπεδο, και ξεκάθαρη απόδειξη αποτελούν οι πρόσφατες πολύ μεγάλες διεθνείς διακρίσεις που απέσπασε. Με αυτή την αφορμή συναντήσαμε την ομάδα που «τρέχει» το πρόγραμμα και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του yellow, που έχει εξελιχθεί σε love brand, την επίδραση της πανδημίας γενικά στα προγράμματα loyalty αλλά και τα επόμενα βήματα της τράπεζας στο πεδίο.



adb: To Πρόγραμμα Πιστότητας yellow της Τράπεζας Πειραιώς τιμήθηκε πρόσφατα με τρεις πολύ σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, στο πλαίσιο των International Loyalty Awards 2022. Τι σημαίνει για εσάς μια τέτοια επιτυχία, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου θεσμού του είδους σε διεθνές επίπεδο;


Λουκάς Πετρούνιας, Head of Marketing & Customer Loyalty:
Στο πλαίσιο των International Loyalty Awards 2022, τα βραβεία διεκδίκησαν πάνω από 200 υποψηφιότητες έργων, που εκπροσώπησαν επάξια διεθνούς φήμης εταιρείες από 86 χώρες. Το πρόγραμμα πιστότητας yellow της Τράπεζας Πειραιώς συναγωνίσθηκε ως προς τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τον τρόπο λειτουργίας και την αποτελεσματικότητά του, με προγράμματα πιστότητας κορυφαίων εταιρειών σε διεθνές επίπεδο, όπως οι American Express & British Airways, First National Bank South Africa, First Abu Dhabi Bank, MetLife, Oracle, Nectar & British Airways, Tesco, BMW, PepsiCo, Shell, Expedia Group, IKEA, Renault, Lidl, ALDI, Lenovo, WWF International κ.ά. Οι διακρίσεις που λάβαμε, ήρθαν ως επισφράγιση των κόπων, της δουλειάς και της αγάπης που έχουμε γι’ αυτό που κάνουμε και μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίσουμε να ενθουσιάζουμε τους πελάτες μας, ως το μεγαλύτερο και καλύτερο πρόγραμμα πιστότητας, όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και διεθνώς.

adb Ποιες ακριβώς διακρίσεις απέσπασε η Τράπεζα Πειραιώς για το yellow;

Λουκάς Πετρούνιας:
Είχαμε τη χαρά να βραβευτούμε με 3 κορυφαίες διεθνείς διακρίσεις:

•Best Financial Services Loyalty Program or Initiative
•Best B2B Loyalty Program
•Regional Winner/Western Europe - Highly Commended (all over categories of the region).


adb Ποια χαρακτηριστικά και ποιες επιδόσεις έφεραν τις διακρίσεις;



Βασίλης Ορφανίδης, Loyalty Head:
Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή των International Loyalty Awards 2022, «η Τράπεζα Πειραιώς πέτυχε να συμπεριλάβει μεγάλο εύρος της δραστηριότητάς της στο πρόγραμμα πιστότητας yellow, κάτι που είναι πολύ δύσκολο, καθώς και να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα για την ίδια και τους συνεργάτες της». Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο η τράπεζα ανταποκρίθηκε στις προκλήσεις την περίοδο της πανδημίας της Covid-19, στηρίζοντας τους συνεργάτες της και τις τοπικές επιχειρήσεις, ενώ την ίδια στιγμή κάλυψε τις ανάγκες των πελατών της, αξιοποιώντας το πρόγραμμα πιστότητας. Πράγματι, κάνουμε σημαντική προσπάθεια να στηρίξουμε τους συνεργάτες μας, λανσάροντας το yellow business και προσφέροντας σημαντικά προνόμια στις μικρές επιχειρήσεις. Παράλληλα, με την ενσωμάτωση της δράσης «Ψωνίζω στη Γειτονιά», τονώνουμε τις τοπικές αγορές και μεγιστοποιήσαμε τα οφέλη. Ουσιαστικά, αυτό που έχουμε επιτύχει με το yellow είναι να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα πιστότητας που απαντάει στις ανάγκες των μελών του με απλότητα, διαφάνεια, χρηστικότητα και συγχρόνως, οι θετικές επιπτώσεις του είναι απόλυτα ελεγχόμενες και μετρήσιμες.

adb: Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε ή και ακόμη αντιμετωπίζετε όσον αφορά την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών ενός διευρυμένου προγράμματος πιστότητας όπως το yellow;


Ισιδώρα Χάδιαρη, Loyalty Program Manager:
Όσο μεγαλύτερο και καλύτερο είναι ένα πρόγραμμα πιστότητας, τόσο μεγαλώνει και η ευθύνη να αποδεικνύει συνεχώς την αξία του. Με το yellow, απαντήσαμε σε αυτή την πρόκληση, με υπεύθυνη μέτρηση και έλεγχο απόδοσης του προγράμματος, από την πρώτη στιγμή. To yellow παρουσιάζει εξαιρετικές αποδόσεις τα πεντέμισι έτη της λειτουργίας του. Αποτελεί το νεότερο αλλά συγχρόνως το μεγαλύτερο τραπεζικό loyalty και ένα από τα μεγαλύτερα της ελληνικής αγοράς με +2,5 εκατομμύρια ενεργά μέλη.

Πρόκειται για ένα bank wide πρόγραμμα πιστότητας, που λειτουργεί ευεργετικά για όλους. Τα μέλη του yellow, ιδιώτες και μικρές επιχειρήσεις, απολαμβάνουν ένα απλό, χρηστικό, ευέλικτο πρόγραμμα, που τους επιστρέφει υπεραξία και τους δίνει πρόσβαση σε αποκλειστικές προσφoρές και εκπτώσεις. Οι συνεργάτες του yellow επωφελούνται από εισροή νέων πελατών, αύξηση τζίρου και επικοινωνιακή πρόσβαση σε ένα εξαιρετικά διευρυμένο πελατολόγιο. Το yellow, πέρα από strong brand equity και ηγεμονικό market share στην ελληνική αγορά των loyalty schemes, προσφέρει ικανοποιημένους και κερδοφόρους πελάτες. Από την έναρξη του προγράμματος, κάθε μήνα μετράμε σε 70+ metrics τι έκαναν τα μέλη του yellow πριν και μετά την εγγραφή και βλέπουμε τυχόν % βελτίωσης. Τις ίδιες μετρήσεις κάνουμε στον μέσο πελάτη της τράπεζας και επιπρόσθετα σε Control Group. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν πως η ένταξη στο yellow βελτιώνει σημαντικά το engagement των πελατών και τους οδηγεί σε επιθυμητές συμπεριφορές.

adb: Η περίοδος της πανδημίας πώς επηρέασε το yellow αλλά και γενικότερα τα προγράμματα loyalty; Ποια στρατηγική ακολουθήσατε στην Τράπεζα Πειραιώς για να ξεπεράσετε τα εμπόδια που προέκυψαν;


Θεοδώρα Πασχάλη, Loyalty Product Specialist:
Η πανδημία έφερε -και συνεχίζει να φέρνει- πολύ σημαντικές αλλαγές στην αγορά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε στο προσκήνιο, μεταβλήθηκαν οι αγοραστικές συνήθειες, ο επιχειρηματικός κόσμος δέχθηκε σημαντικά πλήγματα και έπρεπε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Το yellow έκανε σημαντική προσπάθεια να ανταποκριθεί στα κελεύσματα της εποχής, με βάση τις ανάγκες των μελών και συνεργατών του και πέτυχε: 1) εμπορική ανάπτυξη, 2) στήριξη της μικρής επιχειρηματικότητας, 3) στήριξη των τοπικών αγορών και 4) ενίσχυση της ψηφιακής εμπειρίας.

Πιο αναλυτικά:
  • Επεκτείναμε το δίκτυο συνεργαζόμενων εμπόρων κατά 45% (+3.000 σημεία λιανικής) με ιδιαίτερη έμφαση στο e-commerce.
  • Δώσαμε δυνατότητα εγγραφής μικρών επιχειρήσεων στο yellow, με το λανσάρισμα του «yellow business». Πρόκειται για B2B επέκταση του προγράμματος, που ανταμείβει τις μικρές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες (ήδη +90.000 SB επιχειρήσεις είναι μέλη).
  • Υποστηρίξαμε την τοπική επιχειρηματικότητα, ενσωματώνοντας την καινοτόμο δράση «Ψωνίζω στη Γειτονιά» (ήδη +30k SB επιχειρήσεις έκαναν εγγραφή στη σχετική διαδικτυακή πλατφόρμα).
  • Εμπλουτίσαμε την ψηφιακή εμπειρία των μελών με το λανσάρισμα του yellow mobile app, ώστε ολόκληρος ο κόσμος του yellow να είναι πάντα μαζί τους σε μία εφαρμογή.


adb: Κατά τη γνώμη σας, η πανδημία δημιούργησε νέες καταναλωτικές συνήθειες που έχουν εδραιωθεί και θα καθορίζουν τα προγράμματα loyalty και στο μέλλον;


Σοφία Κούγκουλου, Loyalty Operations & Customer Support:
Το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι υπηρεσίες delivery και οι συναλλαγές με κάρτα είναι στους κερδισμένους των νέων συνθηκών. Οι καταναλωτές, μετά την έναρξη της πανδημίας και τους περιορισμούς που έφερε στη ζωή τους, φαίνεται να έχουν στραφεί αρκετά στη γειτονιά και στα καταστήματα που βρίσκονται πιο κοντά τους. Επίσης, συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να ζήσουν με λιγότερα και να καταναλώνουν πιο επιλεκτικά. Παράλληλα, όλο και περισσότεροι υιοθετούν sustainable συμπεριφορές και αγκαλιάζουν αντίστοιχες δράσεις. Τα προγράμματα loyalty ως δυναμικό μέρος της αγοράς ήδη προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες. Η επένδυση σε digital touchpoints/solutions, η επιλογή συνεργατών που έχουν δυνατό digital footing, η συμπόρευση με τη βιώσιμη ανάπτυξη, η προσφορά οφέλους και παροχών με απλό και ευέλικτο τρόπο, είναι στο προσκήνιο και θα παραμείνουν για αρκετό καιρό. Όσον αφορά στο yellow, η πανδημία δεν το σταματά από το να αναπτύσσεται δυναμικά και με συνέπεια, αντιλαμβανόμενο τις ιδιαίτερες συνθήκες ως νέες ευκαιρίες να προσφέρει: επιβράβευση με απλό και φιλικό τρόπο προς τον καταναλωτή, προοπτικές ανάπτυξης στους συνεργάτες του και υγιές πελατολόγιο στην Τράπεζα Πειραιώς.

adb: Τι προβλέπει το πλάνο για τη συνέχεια όσον αφορά το yellow; Υπάρχουν κάποια δρομολογημένα βήματα περαιτέρω ανάπτυξης;

Βασίλης Ορφανίδης:
Tο yellow έχει στο DNA του την ανάπτυξη, την προσαρμοστικότητα, την υπευθυνότητα, τη δημιουργικότητα και τον… πρωταθλητισμό. Με αυτό ως δεδομένο και για να συνεχίσουμε να πρωταγωνιστούμε με θετικό τρόπο, θα εντείνουμε την προσοχή μας στην digital διάσταση του προγράμματος (digital experience & personalization). Θα ενισχύσουμε περαιτέρω εξειδικευμένες δράσεις όπως το yellow business και θα φέρουμε στην επιφάνεια φρέσκιες ιδέες για αξιοποίηση πελατειακών segments με γόνιμο έδαφος ανάπτυξης. Η ενσωμάτωση καινοτόμων συμπεριφορών επιβράβευσης -τραπεζικών και μη- είναι βασικό μέρος της ατζέντας μας, όπως και το να εξελιχθούμε σε αρωγούς ενεργειών βιώσιμης ανάπτυξης.

Πάντα μέσα στα πλάνα μας είναι οι νέες στρατηγικές συνεργασίες με key players της αγοράς, ώστε να προσφέρουμε στα μέλη μας την καλύτερη δυνατή εμπειρία επιβράβευσης και στους συνεργάτες μας ένα αποδεδειγμένα σημαντικό πολυεργαλείο για το business τους. Και όλα τα παραπάνω με μια εξαιρετικά αποτελεσματική και χαρισματικά δημιουργική επικοινωνία με πρωταγωνιστές τα “yellows”, αυτά τα κίτρινα δραστήρια πλασματάκια που έχουν φέρει το πρόγραμμά μας πρώτο σε αναγνωρισιμότητα, το έχουν κάνει “Love Brand” και έχουν αποσπάσει μαζί μας πολλές και σημαντικές διακρίσεις σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο.